ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید خودرو / با معایب و مشکلات مختلف پژو 206 تیپ دو آشنا شوید

راهنمای خرید خودرو / با معایب و مشکلات مختلف پژو 206 تیپ دو آشنا شویدپژو 206 تیپ 2 یکی از پرفروش‌ترین هاچبک‌های بازار کشور است که از سال 1380 تاکنون بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار دارد.

پژو 206 تیپ 2 هاچبکی دوست‌داشتنی و مقرون به صرفه از شرکت فرانسوی پژوست که از اوایل دهه هشتاد خورشیدی تاکنون مهمان ایران خودرو بوده است. هنگامی که پژو 206 وارد بازار ایران شد، کشور ما برای مدتی طولانی از نبود خودروهای جدید رنج می‌برد و این مورد به عاملی برای استقبال گرم از پژو 206 تیپ 2 تبدیل شد که تا امروز نیز ادامه دارد.
Peugeot 206 photo gallery
عکس 206 آبی رنگ مدل 2005 در آلمان
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
در بازار کشور ما پژو 206 تیپ 2 در طی این سال‌ها تغییرات متعددی را به خود دید؛ امکانات بسیاری به این خودرو افزوده یا از آن حذف شدند. طراحی داشبورد تغییر یافت و دیگر نمی‌توان رودری‌های پارچه‌ای آبی‌رنگ را در پژو 206 تیپ 2 مشاهده کرد. همچنین برای مدتی نسخه سدان این خودرو نیز با نام پژو 206 صندوقدار V20 به بازار عرضه گردید.
Peugeot 206 photo gallery
عکس 206 زرد رنگ مدل 2002 در آلمان
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
به واسطه عرضه گسترده پژو 206 تیپ 2 در طی دو دهه اخیر، در حال حاضر می‌توان نمونه‌های مختلفی از این خودرو را در بازار یافت. این خودرو با توجه به قیمتی که دارد، جز گزینه‌های خرید برای بسیاری از افرادی است که به خودروهای هاچبک علاقه دارند.

در ادامه به بررسی «معایب پژو 206 تیپ 2» می‌پردازیم :

مورد اول، افت کیفیت ساخت

پژو 206 تیپ 2 خودرویی فرانسوی بود و تا اواخر دهه هشتاد خورشیدی با استفاده از این قطعات مونتاژ می‌شد. به همین دلیل مشکلات کیفی در این خودرو چندان مشاهده نمی‌شدند، اما از ابتدای دهه نود به دلیل اعمال تحریم‌های خودروسازی قطعات ایرانی و چینی جایگزین قطعات فرانسوی شدند که نتیجه آن افت شدید کیفیت پژو 206 تیپ 2 بود.

نخستین محلی که افت کیفیت پژو 206 تیپ 2 را می‌توان در آن مشاهده کرد کابین خودروست. کابین پژو 206 تیپ 2‌های ایرانیزه که از سال 1391 به بعد وارد بازار شدند، بسیار دلگیر و خسته کننده بوده و دیگر خبری از رنگ آبی در آن نیست. علاوه بر آن پلاستیک خشک بی‌کیفیت اکثر قسمت‌های کابین را پوشانده است. این پلاستیک خشک موجب به صدا افتادن زودتر قطعات داشبورد خودرو خواهد شد.

مورد دیگر قالب‌های بی‌کیفیت بدنه است؛ استفاده از قالب‌های بی‌کیفیت موجب شده که بین قسمت‌های مختلف بدنه پژو 206 تیپ 2، فواصل ناخواسته ایجاد شود، همچنین قطعات فنی مورد استفاده در ساخت خودرو نیز افت کیفی چشمگیری را تجربه کرده‌اند. مشکلات متعدد فنی و نیاز به تعویض زودتر از موعد قطعات، تجربه مشترک مالکین پژو 206 تیپ 2‌های ساخته شده از سال 91 به بعد است.

مورد دوم، فضای اندک داخلی

پژو 206 تیپ 2 خودرویی هاچ‌بک است و نباید توقع خاصی از فضای کابین این خودرو داشت. با این حال به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها در کوچک ساختن این خودرو افراط کرده‌اند. فاصله محوری کم پژو 206 موجب شده که فضای پای سرنشینان عقب بسیار محدود باشد. صندوق عقب پژو 206 تیپ دو نیز بسیار کوچک بوده و حجم آن حدود 245 لیتر است که برای مصارف خانوادگی کفایت نمی‌کند؛ مگر آن‌ که از خانواده کوچکی برخوردار باشید!

در رنج قیمتی پایین‌تر، نزدیک‌ترین خودروهای هاچبک به پژو 206 تیپ 2، محصولاتی نظیر سایپا کوییک یا تیبا 2 هستند که آن‌ها نیز در وضعیت نسبتا مشابهی قرار دارند، اما در مجموع کمبود فضای پژو 206 تیپ دو به مراتب بیشتر است.

مورد سوم، هزینه نگهداری بالا

هزینه تعمیرات دوره‌ای پژو 206 تیپ دو، نسبتا بالاست و با افزایش سن و کارکرد موتور، بیشتر هم می‌شود. استهلاک پژو 206‌های ساخته شده از سال 91 به بعد نسبت به مدل‌های قدیمی بیشتر است. علت آن نیز به کارگیری قطعات کم‌ کیفیت و مونتاژ بی‌دقت پژو 206‌های اخیر عنوان می‌شود. علاوه بر مشکلات فنی مربوط به موتور، ایرادات برقی بخش دیگری از معایب پژو 206 تیپ 2 را تشکیل می‌دهند. در کنار خرابی‌های گاه و بی‌گاه نمونه‌های کارکرده پژو 206 تیپ دو، هزینه قطعات این خودرو نیز به نسبت قیمت آن بسیار بالا بوده و این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی را برای صاحب این خودرو فراهم کند.

مورد چهارم، سواری نامطلوب

افرادی که تجربه رانندگی با پژو 206 تیپ 2 دارند، سواری نامطلوب این خودرو را حس کرده‌اند. سیستم تعلیق پژو 206 هاچ‌بک خشک و خشن بوده و به هیچ عنوان سواری نرمی ندارد. این مشکل در 206‌های ایرانیزه تشدید شده و اصطلاحا اتاق خودرو بیشتر می‌کوبد.

سیستم تعلیق عقب پژو 206 تیپ 2 در مسافت‌های طولانی به راحتی می‌تواند باعث آزار سرنشینان عقب این خودرو شود. همچنین این خودرو پایداری مناسبی ندارد و کنترل آن در پیچ‌های تند کمی سخت است. در سفرهای جاده‌ای این مشکل پژو 206 تیپ دو برای رانندگان بسیاری دردسرساز بوده و سوانح رانندگی متعددی را رقم زده است.

مورد پنجم، قیمت بالا در کنار تنزل آپشن‌ها

موضوع دیگر در خصوص معایب پژو 206 تیپ 2، کاهش امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است. ایران خودرو برای مدت کوتاهی 206 تیپ 2 را به سنسور دنده عقب و رادیو پخش جدید تجهیز کرد. در کمال تاسف این امکانات دوام طولانی مدتی در پژو 206 تیپ 2 نداشتند. تحریم‌های خودروسازی و نیاز به مونتاژ اقتصادی، ایران خودرو را وادار کرد این امکانات را از این هاچبک محبوب حذف کند. به عبارتی در مدل‌های اخیر پژو 206 تیپ 2، خودرو بیش از هر زمان دیگری ساده‌ شده و مشتری از خرید خود رضایت چندانی نخواهد داشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.