ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

استهلاک پژو 206 | نگهداری 206 چقدر هزینه دارد؟

استهلاک پژو 206 | نگهداری 206 چقدر هزینه دارد؟معمولاً ماشین های فرانسوی و مخصوصا برند پژو به عنوان خودرو های پر استهلاک شناخته می شوند. نمی توان 206 را خودرویی آزاردهنده در زمینه ی استهلاک دانست ولی به هر حال در مورد یک خودرو فرانسوی سخن می گوییم و نمی توانیم از آن به عنوان خودرویی کم استهلاک یاد کنیم.

از هزینه های نگه داری ابتدا به سرویس های ادواری اشاره می کنیم. هزینه ی سرویس روغن، فیلتر روغن، فیلتر هوا و و فیلتر کابین حدود 130 الی 160 هزار تومان، با توجه به روغن مورد استفاده و اجرت تعمیرگاه مورد نظر متغیر است.

لنت های جلو در صورت استفاده عادی حدود 40 هزار کیلومتر مفید کار می کنند. قیمت لنت های جلو نیز با توجه به کیفیت حدود 70 تا 110 هزار تومان است.

اما طبق گفته دفترچه هر 90 هزارکیلومتر زمان تعویض تسمه تایم است. باید توجه داشته باشید که هیچ خودرویی 90 هزار کیلومتر را بدون ترافیک نمی پیماید. پس بهتر است 20 هزار کیلومتر از این 90 هزار را به ترافیک اختصاص دهید و 10 هزار کیلومتر را هم سوپاپ اطمینان پاره شدن تسمه تایم در اثر فشار زیاد یا جنس نامرغوب در نظر بگیرید. پس هر 60 هزار کیلومتر تسمه باید تعویض گردد. در خودرو هایی که تایمینگ آن ها توسط تسمه انجام می شود (و نه زنجیر) عمر تسمه ارتباط زیادی با نوع رانندگی نیز دارد. معکوس های غیر اصولی و نادرست، خطر جدی برای تسمه تایم محسوب می شوند. هزینه تعویض تسمه تایم ( جنس مرغوب ) حدود 180 تا 220 هزار تومان است (قیمت تیر 97).

صفحه کلاچ مورد مصرفی بعدیست که باز هم تحت تاثیر نوع رانندگی، بین 40 تا 80 هزار کیلومتر مفید عمر می کند. هزینه تعویض صفحه کلاچ، حدود 400 هزارتومان بود (جنس مرغوب / قیمت تیر 97).

جلوبندی پژو 206 آسیب پذیر است. به طور معمول حدود 1.5 الی 2.5 سال عمر مفید دارد و پس از آن باید به فکر سرویس جلوبندی باشید. میله های موج گیر و بوش های طبق در الویت اند. پس از آن کمک فنرها در معرض خرابی اند. کمک فنر جلو حدود 120 هزار تومان قیمت داشت (قیمت تیر 97).

معمولا یک سرویس معقول برای جلوبندی با خرابی نه چندان جدی، 400 الی 700 هزار تومان هزینه داشت (قیمت تیر 97).

اکسل عقب خودرو هم هر 2 -3 سال نیاز به سرویس دارد. ضعف بلبرینگ های اتصال به بازو های اکسل، ضعف ژامبونی ها و .... از خرابی های شایع اکسل هستند.

سخت روشن شدن خودرو در روز های سرد معمولا مربوط به سنسور اکسیژن است که ایرادی شایع به حساب می آید.

خرابی های دریجه گاز از جمله کپ کردن (بیشتر مربوط به ECU ME7.4.5)، گاز خودرن خود به خودی (ECU های ایرانیزه) نیز از خرابی های شایع 206 هستند.

و اما کم هزینه ترین و کلافه کننده ترین خرابی 206: خرابی لامپ و چراغ ها !!!

کم پیش می آید در طول یکماه یکی از چراغ های 206 شما نسوزد.... البته چراغی که به عنوان قطعه یدکی جایگزین قطعه خراب می کنید، احتمالا کیفیت بسیار پایینی دارد که در تشدید این ایراد، بی شک موثر است.

مه شکن های جلو و چراغ های ترمز در خرابی، گل سر سبد این ضعف هستند.
آلبوم عکس
AWESOME PEUGEOT 206 TUNING PHOTO GALLERY WALLPAPERS :
والپیپر 206 | بکگراند پژو 206 | Peugeot 206 #55
آلبوم عکس بهترین و زیباترین تونینگ های پژو 206 #53
آلبوم عکس بهترین و زیباترین تونینگ های پژو 206 #52
آلبوم عکس بهترین و زیباترین تونینگ های پژو 206 #51
آلبوم عکس بهترین و زیباترین تونینگ های پژو 206 #50
آلبوم عکس بهترین و زیباترین تونینگ های پژو 206 #49
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.