ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید کیا ریو / همه چیز درباره مزایای ریو

راهنمای خرید کیا ریو / همه چیز درباره مزایای ریوکیا ریو یک خودرو کامپکت ، محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که تولید آن از سال ۲۰۰۰ آغاز شده و اکنون نسل چهارم آن در حال تولید است. از لحاظ کلاس‌بندی خودروها دارای دو نوع پنج‌در هاچ‌بک و چهاردر سدان است و دارای موتور چهار سیلندر بنزین‌سوز و دیزل و محورجلو می‌باشد. این خودرو بر اساس پلت فرم فورد فیستا ساخته شده‌است و دارای سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و نیمه مستقل پیچشی با میل تعادل در عقب می‌باشد . موتور این خودرو نیز از نوع DOHC و طراحی شرکت فورد آمریکا است. از جمله ویژگی‌های مهم این خودرو شاسی محکم، هماهنگی گیربکس و موتور و آیرودینامیک مناسب آن می‌باشد که موجب بالا رفتن راندمان موتور خودرو گردیده است. این خودرو دارای سه ستاره ایمنی از موسسه ان کپ اروپاست.
Kia Rio First generation 1999 2005
نسل اول کیا ریو قرمز رنگ
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
ریو در ایران توسط شرکت سایپا از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. این خودرو با وزن 970 کیلوگرم و نسبت توزیع وزنی ۶۰ جلو، ۴۰ عقب، دارای موتور ۱۵۰۰سی سی ۱۶ سوپاپ به قدرت ۹7 اسب بخار می‌باشد که شتاب صفر تا صدی برابر ۱۱ ثانیه بیشینهٔ سرعتی برابر 200 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی برابر 5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. در خودروی ریو تولید شده در ایران بسیاری از امکانات خودرو از جمله ایربگ، آینه‌های برقی، رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی، چراغ نقشه خوان، تنظیم برقی چراغ جلو، تنظیم فرمان، مه شکن جلو، آنتن برقی و سیستم صوتی فابریک کره ای توسط سایپا حذف شدند.

ریو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری 16 سوپاپ با 97 اسب بخار نیرو و 135 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به کمک یک گیربکس 5 دنده دستی یا 4 دنده اتومات، این خروجی‌ها را به اکسل جلو ارسال می‌نماید. شرکت سایپا خودروی ریو را از سال 1384 تا 1391 در خط تولید خود داشت و بعد از آن، با اجباری شدن تجهیز خودروهای تولید داخل به ایربگ و به دلیل مخالفت شرکت کیا با نصب ایربگ روی این خودرو، از خط تولید شرکت خارج شد.
Kia Rio First generation 1999 2005
نسل اول کیا ریو #6
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
در بازار کشورمان خودروی ریو همواره به عنوان یک مدل خوب به نسبت قیمتی که دارد معروف بوده است. ولی سوالی که مطرح می‌شود، آیا خرید ریو دست دوم با توجه به وجود رقبای دیگری با این قیمت در بازار کار درستی است؟ در این مطلب قصد داریم شما را با دلایلی آشنا کنیم که از نظر ما، ریو را به خودرویی خوب برای خرید تبدیل کرده‌اند.

1 – شتاب خوب

کیا ریو با بهره گیری از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با 97 اسب بخار نیرو و 135 نیوتن متر گشتاور و با توجه به وزن کم 1040 کیلوگرمی که دارد، خودرویی بسیار پرشتاب و چالاک است. تقریباً از هر کسی که برای یک بار پشت فرمان این خودرو نشسته در مورد مزایای ریو بپرسید بدون شک از شتاب خوب این خودرو خواهد گفت. در تست شتاب ریو به راحتی خیلی از رقبای خود را شکست می‌دهد و از این نظر، یکی از پرشتاب‌ترین خودروها در این بازه قیمتی به حساب می‌آید.

2 – مصرف سوخت کم

موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر ریو یکی از کم مصرف‌ترین موتورهای این کلاس قیمتی بازار محسوب می‌شود. شرکت سایپا مصرف ترکیبی ریو در هر صد کیلومتر را 6.9 لیتر اعلام کرده است که عدد بسیار خوبی می‌باشد. از این رو اگر از خودروی خود خیلی کار می‌کشید، انتخاب خودروی کم مصرفی مانند کیا ریو برای شما می‌تواند کار بسیار عاقلانه‌ای باشد.

3 – کیفیت بالای ساخت و قطعات

خیلی کم می‌توان یک مالک ریو را پیدا کرد که از کیفیت ساخت و قطعات خودروی خود شکایت کند. با توجه به این که بیشتر قطعات مورد استفاده در ساخت ریو را سایپا از کره وارد کرده است، از این رو کیفیت ساخت این خودرو بسیار بالا بوده و از این نظر، اصلاً شما را اذیت نخواهد کرد. در مقایسه با رقبای اصلی این خودرو در بازار، به جرات می‌توان گفت که ریو کیفیت قطعات و همچنین ساخت بسیار بهتری دارد و مانند برخی خودروهای رقیب، عدم تطبیق قطعات با هم یا فاصله‌ها و درزهای عجیب و غریب بین قطعات دیده نمی‌شود.

4 – استهلاک فوق العاده کم

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، خودروهای ژاپنی و کره‌ای به کم استهلاک بودن معروف هستند و در بین مدل‌های ارزان قیمت این دسته، کیا ریو گل سرسبد است. باز هم به علت استفاده از اکثراً قطعات وارداتی در ساخت این خودرو، کیا ریو استهلاک بسیار کمی دارد و خیلی با آن به تعمیرگاه نخواهید رفت. در مقایسه با مثلاً پژو 206، ریو استهلاک بسیار کم‌تری دارد و خیلی شما را از این بابت اذیت نخواهد کرد. برخی افراد مهم‌ترین مزیت و همچنین برگ برنده ریو را در مقایسه با رقبای خود همین کم استهلاک بودن آن می‌دانند.

5 – تهویه مطبوع قوی

اگر در شهرهایی با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، داشتن سیستم تهویه مطبوع خوب روی خودرو قطعاً باید یکی از اولویت‌های اصلی شما در خرید یک خودرو باشد. کیا ریو از این نظر هم شما را ناامید نخواهد کرد. در حین حرکت کولر را که روشن می‌کنید تأثیر محسوسی روی قدرت و شتاب خودرو نمی‌بینید و فقط کافی است چند دقیقه صبر کنید تا کل کابین از وجود هوایی بسیار خنک لذت ببرد. موضوعی که در رقبای اصلی این خودرو مانند پژو پارس و 206 دیده نمی‌شوند. اگر از کسانی که ریو دارند در این مورد سؤال کنید، تقریباً همه آن‌ها تجربه سواری با سرعت بسیار بالا و کولر روشن را با ریو داشته‌اند.

6 – گیربکس نرم و هماهنگ با موتور

یکی دیگر از نقاط قوت کیا ریو که به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد، گیربکس بسیار نرم آن می‌باشد. به طور کلی بخواهیم بگوییم، عملکرد گیربکس بسیار خوب است، دنده‌ها به راحتی جا می‌روند و هماهنگی خوبی با موتور دارد. یکی از نتایج این همکاری بدون شک شتاب خوب این خودرو می‌باشد. یکی از ویژگی‌های گیربکس ریو این است که هنگام شتاب گیری از حالت سکون، دنده‌های 1 و 2 سریع‌تر پر می‌شوند و همین موجب افزایش شتاب اولیه آن در زمان حرکت از حالت سکون شده است. سیستم کلاچ خودرو هم عملکرد فوق العاده نرم و خوبی دارد و به طور کلی، از نظر گیربکس و کلاچ با خرید ریو به هیچ وجه اذیت نخواهید شد.

اگر در رانندگی به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید شاید ریو گزینه مناسبی برای شما نباشد. این خودرو که در واقع یک مدل تکامل یافته پراید می‌باشد، یک خودروی کوچک شهری است که برای خانواده‌های کم جمعیت شهری می‌تواند گزینه فوق العاده ای محسوب شود. موتور با شتاب خوب، مصرف کم، کیفیت ساخت مناسب و استهلاک اندک همه و همه ریو را به یک خودروی شهری ایده آل تبدیل کرده است.
آلبوم عکس
KIA RIO FIRST GENERATION 1999 2005 :
نسل اول کیا ریو #27
نسل اول کیا ریو #26
نسل اول کیا ریو #25
نسل اول کیا ریو #24
نسل اول کیا ریو #22
نسل اول کیا ریو رنگ نقره ای
ادامه
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.