ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فرمان هیدرولیک بهتر است یا فرمان برقی؟

فرمان هیدرولیک بهتر است یا فرمان برقی؟آنچه شما از آن با عنوان فرمان الکتریکی یاد می‌شود در اصل فرمان مکانیکی با نیروی کمکی الکتریکی است چراکه هم‌اکنون سازمان‌های استاندارد و ایمنی در سطح جهان به خودروسازان اجازه بهره‌گیری از فرمان غیر مکانیکی که تنها با نیروی الکتریکی چرخ‌ها را جابجا می‌کند نمی‌دهند.
فرمان هیدرولیک بهتر است یا فرمان برقی؟
هر دو سیستمی که به آن اشاره کردید در اصل سیستم‌های کمکی برای فرمان خودرو است که بخش عمده گشتاور لازم برای جابجایی چرخ‌ها را تامین می‌کند اما درنهایت به‌عنوان نیروی کمکی وارد مدار می‌شوند به این معنی که تنها با به حرکت درآوردن فرمان توسط راننده این دو سیستم آغاز به کار می‌کنند. تفاوت اصلی میان این دو سیستم، در منبع ایجاد گشتاور کمکی است.
فرمان هیدرولیک بهتر است یا فرمان برقی؟
در سیستم‌های هیدرولیک، همان‌گونه که از نام آن مشخص است منبع این گشتاور اضافه نیروی هیدرولیکی است که از طریق یک پمپ هیدرولیک تامین می شود. این پمپ هیدرولیک نیروی لازم را از موتور خودرو می‌گیرد و به‌صورت پیوسته فشار هیدرولیک را ایجاد می‌کند هرچند این فشار تنها در زمان لازم استفاده می شود و در سایر موارد روغن هیدرولیک به مدار خود بازمی‌گردد. درزمانی که راننده فرمان خودرو را می‌چرخاند، سیستم با تشخیص وارد آمدن گشتاور به میل فرمان، شیر هیدرولیک را باز می‌کند و نیروی هیدرولیک تولید شده به سمت جعبه‌فرمان می‌رود و باعث تقویت گشتاور تولید شده توسط راننده می شود تا از این طریق چرخاندن فرمان آسان‌تر انجام شود. مشکل بزرگ این سیستم آن است که نیروی هیدرولیک، بدون توجه به آنکه به آن نیازی هست یا نه همواره تولید می شود و این مسئله عملا باری اضافی را بر دوش موتور قرار می‌دهد که درنهایت موجب افزایش مصرف سوخت خودرو خواهد شد.

برای رفع این مشکل، خودروسازان در چند سال اخیر تلاش کرده‌اند سیستم فرمان با نیروی کمکی الکتریکی را جایگزین کنند. در این سیستم یک موتور الکتریکی وظیفه اعمال گشتاور اضافی را بر عهده دارد به این معنی که وقتی سنسور نصب شده در میله فرمان، گشتاور تولید شده توسط راننده را تشخیص می‌دهد، این موتور در جهت مناسب به کار می‌افتد و به چرخش آسان فرمان کمک می‌کند و به‌محض آنکه راننده اعمال گشتاور را متوقف کند، این سیسم نیز از کار می‌افتد. خیلی از خودرو های امروزی مجهز به سیستم فرمان با نیروی کمکی الکتریکی می باشند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.