ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه کوییک با 405 SLX/ کدام بهتر است؟ کوییک بخریم تا 405 اس ال ایکس

مقایسه کوییک با 405 SLX/ کدام بهتر است؟ کوییک بخریم تا 405 اس ال ایکسدر این صفحه از فایندز، به بررسی و مقایسه دو خودروی سایپا کوییک و پژو 405 اس ال ایکس می پردازیم، شما نیز می توانید در بخش نظرات، در تکمیل این مقایسه با ما همراه باشید/ مقایسه کوییک با ۴۰۵اس ال ایکس :
معرفی خودروها

پژو 405 به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال 1369 وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو 405 مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ 405 یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر سایپا کوییک جدید قرار دارد. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده است، کوییک خودرویی سواری محصول سایپا است. این خودرو با ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر خودروهای ساخت داخل و قیمتی رقابتی معرفی شد. این خودرو برای رقابت با رنو کوئید و اچ۳۰ کراس عرضه خواهد شد. این خودرو پیش از این با نام سایپا ۲۱۲ شناسایی می‌شد.
طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو 405 نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی 405 انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام 405 SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.
Peugeot 405 SLX Gallery
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #10
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
کوییک در نمای جلو تفاوت چندان بزرگی با ساینا سدان ندارد و تغییرات سپر جلو در جهت اسپرت نشان دادن چهره خودرو اعمال شده‌اند، اضافه شدن دو روف لاین (باربند پایه کوتاه) و بچه گلگیرهای پلاستیکی در جهت هم سو سازی کوییک با مُد رایج در جهان خودرو برای ساخت هاچ بک‌های کراس انجام شده و در نمای عقب نیز شاهد استفاده از یک سپر اسپرت و چراغ‌هایی هستیم. فرم کلی خودرو بخصوص طراحی پنجره‌های کناری سایپا کوییک شباهتی به خودروی سایپا تیبا ۲ دارد که بدون شک ذهن مخاطب را به این سمت سوق می‌دهد که خودروی سایپا کوییک نسخه‌ای فیس لیفت از تیبا ۲ یا مثلاً نسخه‌ای تکامل یافته از سری تیبا باشد. اما با توجه به مشخصات فنی سایپا کوییک می‌توان یک طول کلی ۴۰۰۵ میلی‌متری، عرض ۱۶۷۸ میلی‌متری، ارتفاع ۱۴۹۲ میلی‌متری و در نهایت فاصله بین دو محور ۲۴۱۵ میلی‌متری را شاهد بود، ولی در مقابل خودروی سایپا تیبا ۲ از طول کلی ۳۹۲۵ میلی‌متری، عرض ۱۶۴۱ میلی‌متری و ارتفاع ۱۴۸۴ میلی‌متری سود می‌برد که نشان از متفاوت بودن این خودرو از نظر ابعاد با تیبا ۲ دارد.
saipa Quick
تصاویر سایپا کوییک #1
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و 405 طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل 405 SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد.
Peugeot 405 SLX Gallery
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #8
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
با نگاهی سطحی و گذرا به نمای داخلی و داشبورد کوییک می‌توان به تغییراتی جدید نسبت به خودروهای دیگر ساخت سایپا پی برد. قسمت میانی کنسول تغییراتی مانند اضافه شدن یک صفحه‌نمایش 7 اینچی که در قسمت بالایی داشبورد قرارگرفته و از کامپیوتر سفری نیز برخوردار است. تقریباً می‌توان گفت که قسمت میانی کنسول همان کنسول ساینا است با این تفاوت که برای جا دادن این صفحه‌نمایش، کمی به سمت پایین کشیده و فشرده‌شده است.

یکی دیگر از شاخصه‌های تغییری که در کوییک می‌توان مشاهده کرد، دکمه‌های موجود روی غربیلک فرمان هستند که دکمه‌های سمت چپ برای کنترل سیستم صوتی و دکمه‌های سمت راست نیز برای سیستم کروز کنترل تعبیه‌شده‌اند.
saipa Quick
تصاویر سایپا کوییک #6
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
مزایا و معایب طراحی داخلی کوییک

شاید بزرگ‌ترین نقطه قوت طراحی داخلی کوییک، همین صفحه‌نمایش 7 اینچی باشد که بالای کنسول میانی قرارگرفته است. صفحه‌نمایشی که علاوه بر پخش فایل های صوتی و تصویری، به کامپیوتر سفری برای راحتی بیشتر راننده در مسیریابی و مسافرت و همچنین اتصال به دوربین عقب برای تسلط بیشتر هنگام دنده‌عقب نیز مجهز شده است.

اما بزرگ‌ترین مشکل طراحی داخلی که گریبان گیر خودروهای تولید داخل شده و می‌شود، عدم هماهنگی بین قطعات، سیستم‌ها و رنگ داخل کابین است. به‌طوری‌که با اضافه شدن این صفحه‌نمایش در کوییک نسبت به ساینا، شاهد تغییر دریچه‌های کولر و دکمه‌های زیر آن نیستیم. زیرا جا ساز کردن یک صفحه‌نمایش، مستلزم بروز تغییراتی در قسمت میانی کنسول بوده تا این هماهنگی در طراحی حس بهتری به راننده و سرنشینان القا کند.

استفاده از متریال پلاستیکی خشک و بی‌کیفیت یکی دیگر از معایب این خودروی جدید سایپا است. مشکلی که متأسفانه در اکثر خودروهای تولید داخل به چشم‌خورده و پس از مدتی استفاده از خودرو موجب بروز صداهایی آزاردهنده برای سرنشینان می‌شود.

درست روبروی سیستم تهویه هوا، می‌توان اهرم دنده‌ای را مشاهده کرد که برای اولین بار در خودروهای سایپا، این دسته‌دنده به یک جعبه‌دنده خودکار متصل شده است. اهرم دنده‌ای که اگر علامت‌های اختصاری مخصوص دنده‌های اتوماتیک، کنار آن قرار نداشته باشند، هیچ شباهتی به یک اهرم دنده اتوماتیک ندارد. درواقع می‌توان گفت که طراحان کوییک، بابی حوصلگی، یک نقطه‌ضعف دیگری برای قسمت روبروی کنسول میانی از خود برجا گذاشتند.

این قسمت می‌توانست با اهرم دنده‌ای متناسب با غربیلک فرمان، به‌صورت شکیل‌تر ساخته‌شده و حس اسپرت بودن بیشتری را به راننده القا نماید.

طراحی دستگیره‌های داخلی در و همچنین نمای کلی در از درون کابین نیز مانند کنسول و داشبورد، درست شبیه ساینا طراحی‌شده و هیچ نوآوری نیز در آن‌ها نمی‌توان مشاهده کرد.

با نگاهی به کیلومتر شمار کوییک، به ترکیب رنگی به‌کاررفته قابل قبولی برای آن می‌رسیم. ترکیب رنگی که در شب نمای زیبایی به صفحه کیلومتر شمار می‌دهد و تناسب بیشتری با غربیلک فرمان تا کنسول میانی و داشبورد دارد.
saipa Quick
تصاویر سایپا کوییک #4
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود 405 SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است.

مشخصات اصلی سایپا امکانات کوییک دنده ای به شرح زیر است:

پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ
۸۷ اسب بخار قدرت
۱۲۸ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی
فرمان هیدرولیک
باک بنزین ۴۱ لیتری
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرمی
سیستم تهویه الکتریکی دستی
دستگیره های آسان بازشو
دماسنج
صندلی های تاشو عقب با طراحی نگهدارنده ی صندلی کودک
شیشه های جلو و عقب برقی
آینه های جانبی برقی
کیسه هوای راننده و سرنشین
ترمز ABS، EBD و BAS
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک عقب
چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی
مه شکن جلو و عقب
سیستم صوتی با ۴ بلندگو
Peugeot 405 SLX Gallery
آلبوم عکس پژو 405 اس ال ایکس SLX جدید #9
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
پیشرانه 405 اس ال ایکس

405 SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو 206 عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر 1120 کیلوگرمی 405 ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ 1.6 لیتری 16 سوپاپ، 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، 405 SLX را در 13.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 7.5 لیتر در صد کیلومتر است.
نتیجه نهایی :

اگر به دنبال خودرویی خانوادگی و جادار هستید که مناسب جاده های بسیار عجیب و غریب ایران باشد، 405 اس ال ایکس با طراحی متفاوت تر نسبت به 405 گزینه ای مناسب برای شماست، و اما اگر به دنبال خودرویی جدیدتر و جم و جور تر هستید و همچنین نگران مصرف بنزین نیز می باشد، سایپا کوییک گزینه مناسب تری می باشد.
پژو 405 SLX صفر مدل ۱۴۰۰

پژو 405 SLX صفر مدل ۱۴۰۰

قیمت : 520,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
سایپا کوئیک اتوماتیک کوییک فول صفر

سایپا کوئیک اتوماتیک کوییک فول صفر

قیمت : 123,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
بتچ - جمعه ۰۳ شهریور ۱۴۰۲
من یک slxداشتم اما تا از یک گردنه بالاش کردم واشر زد بنظرم کوییک ماشین بهتری نسبت به slxباشه
آرش - پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲
سلام یک ساله کوییک دارم ازش راضیم . ظاهر جدید وبروز امکانات بیشتر .باید سوار شی و نظر بدی !. بنظرم ۴۰۵ شتابش خوبه ولی قدیمی شده
مسلم - یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
کوییک ایمنی بهتری داره و طراحی بروزترین داره و آپشن هاشم بیشتره و موتور پرشتاب و کم استهلاک داره حالا کدوم آدم عاقل میگه ۴۰۵ بهتره دلیل بهتربودنش چیه
قطعا ۴۰۵ لات جادی از هر لحاظ حساب کنی ۴۰۵ یا پژو پ - پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱
۴۰۵ فقط
حسن - پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خیلی مسخره است که کوییک رو با ۴۰۵ مقایسه کنید . یک چرخ ۴۰۵ به تمام ماشینهای کوییک می ارزه . اگه بشه کادیلاک رو با پیکان مقایسه کرد میشه کوییک رو با سلطان جاده های ایران مقایسه کرد .
HF - پنجشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۱
آقای آرش یک آدم با شخصیت اینطوری نسبت به دیگران حرف نمیزنه و دیگران رو قضاوت نمیکنه... تو و امسال تو بی شخصیت هستن که دیگران قضاوت میکنند تو اگر فهم شعور داشتی اینطوری صحبت نمیکردی...متأسفم برات بی تربیت
ملانصرالدین - چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
اگر میدونستم اردیبهشت تکمیل وجه میکنم تحویلی آذر میشه خردادسال بعد حیف پولی که دادم برای کوییک اگر داده بودم برای ایران خودرو بهتر بود حداقل کلاه سرم نمیرفت و ایران خودرو حداقل سر همون تاریخ خودرو رو تحویل میده بعد یه موضوع دیگه با همون 185 میلیونی پولی که پرداختی ماشین 350 سوار میشی نه ماشینی که 200 میرزه برای خودم متاسفم
بابک - دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
۴۰۵اس آل ایکس ماشین کم سرو صدایی هست . اما از نظر ایمنی بسیار ضعیف تر از کوییک هست بدنه کوییک محکم تر و قیافه هم شیک تر از ۴۰۵هست .ماشین جمع و جور و تیز
راننده کوییک - پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بابا باشصقیت
عقاب - چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
۴۰۵ خیلی بهتره
امین - چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
دنیا میگه ماشین باید آپشن داشته باشه کم مصرف باشه طراحی بیرونی و داخلی جدید و بروز داشته باشه از همه مهمتر ایمنی داشته باشه. یه دید اجمالی که بزنی میبینی این خصوصیات بیشتر توی کوییک یا ساینا دیده میشه
پژمان - شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام ای ال ایکس از کوییک خیلی بهتره اس ال ایکس بخرید
جواد - پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
405 slx عالیه
پویا محمدزاده - شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
پیشنهاد من کوییک بهتره؟ چون که هم زیباست هم امکانات بیشتری داره وچون ماشین جدیدیه دیر از کار میوفته البته این یه دیگاه سلیقه ای هست چون همونطور که میدونیم پژو ۴۰۵ slxعلاوه بر محکم بودن فضای بیشتری تو کابین داره نسبت به کوییک و سرعت و قدرتش هم از کوییک بالاتره ولی زیباییه کوییک فریبنده هست البته پژو هم خیلی جذاب و دلرباست حالا این انتخاب بستگی به میزان پول و سلیقتون داره سعی کنین که انتخاب دقیقی داشته باشین خیلی ممنون
arash - یکشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۰
خانواده ساینا و تیبا یه آشغالین که دومی ندارند.خودم مدتی داشتم رد کردم اس ال ایکس گرفتم.اطرافیان من هم دارند و اینکه هر کسی رو که دیدم داره از بی پولی و ناچاری خریده.اصلا به نظر بنده کسایی که ساینا و تیبا میشینن شخصیت ندارند.کلا ماشین ببشخصیتی هست.البته نظر سنجی هم انجام دادم هم به همین نتیجه رسیدم .پول یه ماشین بدید که طراحیش مهندسی باشه نه پرایده تقویتی و فیس لیفت. خود دانید .از ما گفتن بود
پارسا - یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
آره همون 405معمولی بهتر هست
شاهین - سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
Slx واقعا ماشین نرم و پرشتاب و با سرعت و تعادل است ،، این خودرو اصلا قابل قیاس با glx قدیمی نیست . شما اگر کاپوت این دو خودرو را بالا بزنید و ببینید ، هیچ شباهتی ، حتی در حد یک پیچ هم بین این دو خودرو نیست ،، و از هر لحاظ ، لذت رانندگی ، نرم بودن ، کم مصرف بودن ، بیصدا بودن ، و شیک بودن ، آبشن دار بودن ، کولر قویتر ، slx خیلی بالاتر از glx قدیمی است .. مصرف بنزین این خودرو که خودم با دقت اندازه گیری کردم 6 هست ... خلاصه ماشین خوبیه و پر توان هست ،، در خریدش شک نکنید
رضا - دوشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
قطعا 405 معمولی از جفتشون بهتره


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.