ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه ساینا با 206 تیپ 2 / ساینا بخریم یا پژو 206؟

مقایسه ساینا با 206 تیپ 2 / ساینا بخریم یا پژو 206؟ساینا در واقع نسل جدید تیبا صندوقدار است که تغییرات زیادی در نمای ظاهری و داخلی به خود دیده است . این خودرو در دو مدل اتومات و دستی در بازار موجود است ولی به دلیل تحریم ها مدل اتوماتیک تولیدش متوقف شده. این خودرو در بازار بیشتر در رنگ سفید موجود است و رنگ های دیگر به تعداد کمی در بازار موجود است و قیمت بالاتری نیز دارند .
saipa saina
saipa saina #13
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
امکانات حذف شده از ساینا های جدید :

در مدل های جدید ساینا بدلیل تحریم ها رینگ های آلومینیومی جای خود را به رینگ های فولادی مزین به قالپاق داده است . بالای قاب پلاک در مدل های جدید به رنگ مشکی خام درآمده و دیگر همرنگ بدنه نیست و مورد آخر در بخش ظاهری حذف فلاپ های بغل است .

در نمای داخلی مدل سیستم پخش و نمایشگر بالای داشبرد تغییر کرده و دیگر مانند پژو 206 اطلاعات سیستم پخش در آن صفحه نمایش داده نمی شود و فقط ساعت و تاریخ نمایش داده می شود و به اصطلاح بازاری ساینا مجهز به سیستم پخش تیبایی شده است و مورد آخر غربیلک فرمان ساینا نیز با مدل تیبایی عوض شده است.

ساینا اتوماتیک قرار است با موتوری 1.5 لیتری به قدرت 80 اسب بخار و گیربکس CVT ارزانترین خودرو اتوماتیک بازار باشد و احتمالا قیمتی کمتر از 35 میلیون تومان خواهد داشت.
Awesome PEUGEOT 206 TUNING Photo Gallery Wallpapers
آلبوم عکس بهترین و زیباترین تونینگ های پژو 206 #52
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
در نقطه مقابل پژو 206 تیپ 2 هاچ بک، با موتور 1.4 لیتری 75 اسب بخاری، گیربکس دنده دستی و قیمت 33.4 میلیون تومان سال هاست که در بازار عرضه می شود و رقیب مستقیم ساینا هاچ بک اتوماتیک در بازار خواهد بود.

آنچه واضح است آنکه ساینای جوان از نظر برند، ایمنی، زیبایی و پرستیژ به گرد پای 206 سالخورده نمی رسد و در شرایط عادی همانطور که تندر 90 دست دوم به راحتی ساینا را پشت سر گذاشت، 206 نیز می تواند ساینا را شکست دهد، اما سوال اینجاست که با توجه به اتوماتیک بودن ساینا و نیاز روز افزون مشتریان به خودروهای اتوماتیک، آیا خرید ساینا اتوماتیک برای شما نسبت به پژو 206 تیپ 2 نه چندان با کیفیت این روزهای ایران خودرو می تواند توجیه پذیر باشد یا خیر؟
پژو 206 تیپ 2

سال 1380 برای نخستین بار اولین نمونه های پژو 206 وارد ایران شدند که اولین نمونه های پژو 206 با کد تیپ 1 شناخته میشوند سپس با کمی تغییرات در بخش فنی اما با همان پیشرانه سابق پژو 206 تیپ 2 عرضه گردید و به مرور زمان مدل های پژو 206 به 6 تیپ مختلف گسترش یافت . با وجود این که سال های زیادی میباشد پژو 206 را در حال تردد میبینیم اما چند نکته حائز اهمیت در بحث ظاهری آن وجود دارد که باعث شده تا هم چنان چهره ای جذاب و خوب را به نمایش بگذارد که از جمله آنها می توان به نرم بودن زوایا و خطوط به کار رفته ، هارمونی جالب چهره و تضاد هایی که وجود دارد و فرم شیبدار و آیرودینامیک قطعات اشاره کرد که در مجموع برای پژو 206 ظاهری ماندگار را رقم زده است .
9416 یکی از مزایای پژو 206 که در حس خوب راندن این ماشین تاثیر مثبت گذاشته طراحی خوب شاسی و سادگی اما کارآمد بودن سیستم تعلیق است که به وجود آورنده یک هندلینگ مناسب ، سواری راحت با نرمی تقریبا مناسب است و از طرفی سیستم فرمان پژو 206 هم عملکردی دقیق و تیز دارد و مجموع اینها باعث شده تا رانندگی با پژو 206 برای همه مناسب باشد تفاوتی ندارد آرام و بسیار با احتیاط رانندگی میکنید یا تهاجمی و مملو از حرکت های ناگهانی پژو 206 قادر است شما را راضی نگه دارد .

پژو 206 تیپ 2 یک انتخاب کم خرج و مطمئن است که بازار فروش خوب نمونه های صفر کیلومتر و دست دومش را هم چنان حفظ کرده است ، سطح کیفیت ، استهلاک ، راندمان و ... با وجود ایرانیزه بودن قابل قبول است و در این مقایسه در برابر سایپا ساینا با گیربکس اتوماتیک در عمل ، بر روی کاغذ ، از نظر فنی ، کیفیتی ، سواری و ... عملکرد بهتری دارد .
1096 سایپا ساینا


شرکت سایپا که چند سال قبل اتومبیل ساینا را به بازار معرفی کرد اصرار دارد ساینا اتومبیل متفاوتی نسبت به آهو زیبای ایرانی یعنی تیبا است و به همین منظور شاهد ظهور چند تیپ مختلف از ساینا هستیم که نمونه مورد بررسی ماشین 3 ساینا لوکس میباشد که فول آپشن ترین نوع ساینا در حال حاضر میباشد . بررسی ظاهری ساینا اتوماتیک نشان میدهد که ساینا تنها یک فیس لیفت ضعیف از تیبا است که ظاهری کاملا اقتصادی ، نا هماهنگ با الگوهای طراحی قدیمی دارد که توسط مبتدی ترین طراحان شکل گرفته است و ظاهر ساینا اتوماتیک از نظر هارمونی وضعیت خوبی ندارد زیرا در بین جلو و عقب ماشین ، زوایا ، برجستگی و خطوط تناسب وجود ندارد و در مقایسه با پژو 206 قطعاً هر آنچه که در بحث زیبایی و جذابیت ظاهری وجود دارد از آن هاچبک کهنه کار فرانسوی خواهد شد .
1095 پیشرانه به کار رفته در زیر کاپوت ساینا اتوماتیک با تیبا مشترک است و با کد m15 شناخته میشود که 8 سوپاپ است و به طور دقیق 1503 سی سی حجم دارد و ساینا اتوماتیک با تکیه بر این پیشرانه قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت در دور موتور 5300 دور در دقیقه و 128 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه دارا میباشد و نیرو توسط یک گیربکس cvt که توسط شرکت پانچ بلژیک طراحی و ساخته شده است به چرخ های جلو ساینا اتوماتیک انتقال پیدا میکند . گیربکس و پیشرانه ساینا اتوماتیک از نظر هماهنگی و کوپل بودن عملکردی بسیار ضعیف ارائه می کند و در شتابگیری ، هنگام تخته کردن پدال گاز ، سربالایی و ... تاخیر ، لختی در شتابگیری و گیج بودن گیربکس را چاشنی کار خودش میکند و در بهترین شرایط ساینا اتوماتیک عددی بهتر از 14 الی 15 ثانیه را برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر به ثبت نمیرساند . ساینا اتوماتیک در بخش فنی مهندسی ضعیفی دارد و عملکرد بد گیربکس باعث شده تا کمبود قدرت و گشتاور پیشرانه M15 مدام در حال حرکت احساس گردد . در بخش فنی از نظر کیفیت ، تکنولوژی ، کوپل بودن و ... پژو 206 تیپ 2 نسبت به ساینا اتوماتیک برتر و با قابلیت اطمینان بیشتری است .
1098 طراحی سیستم تعلیق ساینا ساده است و سواری نرمی ارائه می کند اما کیفیت تعلیق و قطعات به کار رفته پایین است ، سیستم فرمان از نظر دقت متوسط است و چرخ های کوچک و فنر بندی ضعیف باعث یک نکته مثبت شده است که سواری ساینا بسیار نرم و راحت است اما هندلینگ آن متوسط ، قابلیت مانور معمولی و سطح پایداری و فرمان پذیری مناسب برای یک رانندگی روان شهری است .
19635 نتیجه گیری :

ساینا اتوماتیک از جمله ماشین هایی با کمترین ارزش خرید است که ویژگی جذاب و خاصی ارائه نمیکند و اگر از لیست آپشن کامل ساینا اتوماتیک صرف نظر کنیم عملکرد ضعیف در بخش فنی ، سواری متوسط ، کیفیت پایین و بازار فروش بسیار ضعیف از جمله نکاتی هستند که نتیجه این مقایسه را به نفع پژو 206 تیپ 2 تغییر می دهد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
جلیل - دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام دوستان من میگم چرا۲۰۶تیپ۲باساینامقایسه میکندسایناماشین نیست بوشکاست
عباس - سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱
۲۰۶ ۲۱ سال تولید میشه هنوز خز نشده قدیمی نشده ولی متاسفانه الان ارزش خرید ندارع چون فقط تیپ دو تولید میشه تا مدل ۹۱ خوب بودن فرانسوی بودن اپشناشون بیشتر بود اونم تیپ ۵ و ۶ تازه استهلاک و خرجشون پایینه از ۹۲ تا الان هم ایرانی شدن هم استهلاک و خرجشون رفت بالا
مهران - سه شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰
شاسی ساینا مثل شیشه میمونه بدون هیچ ضربه ای میشکنه خدایی مسوولین سایپا باید از تولید چنین خودرویی خجالت بکشن
مهدی - دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹
من ساینا داشتم فروختمش و تازه 206 تیپ 2 خریدم به نظرم کیفیت 206 و سواریش به مراتب بهتر از ساینا هستش
Reza - شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
ساینا میخوره 206.پراصطحلاک و پر خرج و
میلاد - پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
ساینا خیلی ماشین خوب و کم خرجیه.اصحلاک پایینی داره.از تیپ ۲ هم قوی تره


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.