ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

چرا کابین خودرو صدا می دهد؟ بررسی دلایل ایجاد صدای درون کابین ماشین

چرا کابین خودرو صدا می دهد؟ بررسی دلایل ایجاد صدای درون کابین ماشینگاهی هنگام نشستن در خودروهایی که بیش از 5 سال و یا 100 هزار کیلومتر کار کرد دارند، هنگام حرکت خودرو، پیچیدن یا ترمز گیری صداهایی از بدنه ماشین مانند شیشه‌ها، درها و به طور کلی اتاق خودرو شنیده می‌شود. اما چه دلیلی باعث به وجود آمدن این صداها می شود؟

خودرو از چند‌ هزار قطعه متشکل شده است که به یکدیگر متصل شده‌اند. این قطعات بر اثر استفاده طولانی مدت ممکن است اندکی استحکام اولیه خودرو را از دست بدهند و موجب ایجاد سر و صدای داخل کابین شوند.

رایج ترین دلایل

عوامل متعددی هستند که باعث پدید آمدن این صداها می‌شوند. پستی بلندی‌های سطح جاده‌ها، تایر‌های خودرو و کمک فنر‌ها از جمله مهم‌ترین عوامل هستند. اگر جاده‌ای دارای پستی بلندی‌های غیر استاندارد باشد یا اگر راننده با سرعت زیاد در این نوع جاده‌ها حرکت بکند، به دلیل تکان‌ها شدیدی که بدنه تحمل می‌کند، در طولانی مدت باعث می‌شود تا بدنه خودرو به صدا بیوفتد.

کمک فنر‌ها را چک کنید!

مشکل کمک فنر‌ها یکی از اصلی ترین دلایل بوجود آمدن صدای درون کابین خودرو هستند. این قطعات که جزئی از سیستم تعلیق خودرو هستند، پس از مدتی استفاده فرسوده می‌شوند و خاصیت اولیه خود را از دست می‌دهند. اگر به هنگام اقتادن در دست انداز‌ها یا سرعت گیرها صداهای غیر عادی از کمک فنز‌ها به گوش رسید، به این معنی است که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است. تعویض نکردن به موقع آن‌ها موجب افزایش استحلاک و ضربات شدیدتر بخ اتاق خودرو می‌شود.

سبک رانندگی خود را اصلاح کنید

از عوامل دیگری که بر این امر تاثیر دارد، نحوه رانندگی کردن خود راننده است. سرعت زیاد، ترمز‌ها ناگهانی (موجب آسیب رسیدن به سیستم تعلیق و کمک فنرها می‌شود)، پیچیدن با سرعت‌ زیاد، کم کردن ارتفاع خودرو و استفاده از کمک فنرهای اسپرت که موجب می‌شوند تا ضربات شدیدتری به بدنه وارد شود هم از دیگر عوامل ایجاد این صداها هستند. گفتنی است که در خودروهای اسپرت که ارتفاع کمتر و کمک فنرهای خشک دارند، احتمال بروز صدای اتاق، بیشتر از سایر خودروها است.

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.