ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کوییک اتوماتیک بخریم یا نه؟ / معایب کوییک اتوماتیک چیست؟ + نظرات خریداران

کوییک اتوماتیک بخریم یا نه؟ / معایب کوییک اتوماتیک چیست؟ + نظرات خریدارانسایپایی ها کوییک را به عنوان مجهزترین و با آپشن ترین محصول از خانواده X200 معرفی می کنند که با وجو تبلیغات و سرو صدای های زیاد آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت. در اصل کوییک اولین خودرو به اصطلاح ملی با گیربکس اتومات است که در سال 95 توسط سایپایی ها از آن رونمایی شد.با نگاه اول به کوییک ساینا را می بینیم که هاچبک شده است و همانند خواهر و برادر خود یعنی ساینا و تیبا بر روی پلتفرم X200 بنا شده است.

کوییک در سه تیپ پایه (SE)، فول (SE-A) و پلاس (SE-A LUX) روانه بازار شده است که در این میان هیچ کدام از این تیپ‌ها از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با هم نداشته و تنها از لحاظ سطح امکانات و برخورداری از گیربکس اتوماتیک یا دستی با هم تفاوت دارند؛ البته نسخه پایه سایپا کوییک برخلاف دو تیپ دیگر فاقد دریچه گاز برقی است.

در این صفحه قصد داریم، از میان تمامی نقاط ضعف سایپا کوییک اتوماتیک شما را با معایب کوییک اتوماتیک آشنا کنیم. لازم به ذکر کوییک همانند هر خودرویی دارای معایب و مزایایی است و ما در این مقاله تنها معایب آنرا برای معرفی می کنیم و در مقاله ای جدا مزایا و دلایل خرید آنرا نیز معرفی می کنیم.

گیربکس ضعیف

گیربکس اتومات در نمونه‌های فول و پلاس سایپا کوییک می باشد، گیربکس CVT مسئولیت انتقال نیروی پیشرانه خودرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.طبق ادعای شرکت سایپا این گیربکس توسط شرکت پانچ بلژیک ساخته شده و از عملکرد بسیار بی نقصی برخوردار است، اما پس از یک رانندگی چند ساعته بخوبی می‌توانید به تمامی مشکلات این گیربکس اتوماتیک پی ببرید. مشکلاتی همانند ضعف سیستم خنک کنندگی گیربکس CVT سایپا کوییک، دمای گیربکس این خودرو در ترافیک‌های سنگین به شدت افزایش یافته که در بسیاری از مواقع سبب توقف عملکرد گیربکس و از کار افتادن خودرو شما خواهد شد. علاوه بر این به دلیل عدم هماهنگی دریچه گاز برقی خودرو با پدال گاز، پیشرانه و گیربکس خودرو نسبت به فشردن پدال گاز عکس‌العمل ضعیفی از خود نشان می‌دهد. مطمئنا چنین مشکلی در مواقعی که به افزایش سرعت ناگهانی نیاز دارید می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

پیشرانه قدیمی و ضعیف کوییک

سایپا برای این هاچبک تازه نفس یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ در نظر گرفته که از حجم 1503 سی‌سی برخوردار است. این پیشرانه‌ که با کد M15 شناخته می‌شود در واقع همان پیشرانه پراید است که برخی اصلاحات در آن انجام شده است. توان خروجی این موتور، 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و گشتاور آن برابر با 128 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه است که برای به حرکت در آوردن یک هاچبک 1105 کیلوگرمی چندان کافی به نظر نمی‌رسد. با وجود تمامی اطلاحاتی که در این پیشرانه قدیمی انجام شده است، چالاکی آن بسیار کمتر از مقداری است که می‌توان از آن انتظار داشت. بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده، سایپا کوییک مجهز به گیربکس اتوماتیک برای اینکه بتواند سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد، به حدود 14 ثانیه زمان نیاز دارد. مطمئنا زمانی که ظرفیت سرنشینان سایپا کوییک تکمیل باشد یا چنانچه بخواهید کولر خودرو را روشن کنید، اوضاع از آن چه هست بدتر هم خواهد شد.

مشکلات برقی

مطمئنا مزیتی که می‌تواند بیش از هر چیز دیگری مشتریان را به خرید سایپا کوئیک تحریک ‌کند آپشن‌های متنوع این خودرو است، اما نکته‌ای که در این میان از دید همه پنهان مانده این است که تجهیزات به کار رفته در این خودرو از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند. براساس تحقیقات به عمل آمده اغلب این تجهیزات توسط کشور چین ساخته شده‌اند و به دلیل کیفیت پایین ساخت، مرتبا دچار نقص‌های مختلف می‌شود. از جمله قطعاتی که اغلب دارندگان این خودرو از خرابی‌‌های زودهنگام آن‌ها ناراضی هستند می‌توان به کیلس استارتر، لمس مانتیور، فیوز فن رادیاتور و همچنین روشن شدن‌های بی‌دلیل چراغ چک خودرو اشاره کرد.

طراحی نامتوازن

سایپا کوییک همچون ساینا و تیبا بر روی پلتفرم X200 شکل گرفته است. این پلتفرم که در واقع نمونه ارتقا یافته پلتفرم پراید محسوب می‌شود، ظرفیت چندانی برای ایجاد تغییرات اساسی ندارد. به همین دلیل تمامی محصولاتی که روی این پلتفرم ساخته شده‌اند از مشکلات مشترکی برخوردارند که یکی از آن‌ها طراحی ناموزونی نمای ظاهری است.
آلبوم عکس
SAIPA QUICK :
تصاویر سایپا کوییک #6
تصاویر سایپا کوییک #4
تصاویر سایپا کوییک #3
تصاویر سایپا کوییک #2
تصاویر سایپا کوییک #1
مشخصات فنی سایپا کوییک
ادامه
در نمای کلی سایپا کوییک شباهت‌های فراوانی میان این خودرو و ساینا به چشم می‌خورد، به همین دلیل بسیاری از کارشناسان این خودرو را نمونه هاچبک ساینا می‌دانند. بخش جلویی این خودرو کاملا مشابه ساینا طراحی شده است و تنها در بخش‌هایی همچون سپر و جلو پنجره با هم تفاوت دارند، البته چراغ‌های کوییک از داخل دودی شده‌اند! در نمای جانبی با نگاه به ستون‌ها و درب‌های این خودرو به وضوح می‌توان شاهد اجزای مشترک میان کوییک، ساینا و تیبا خواهیم بود که سعی شده با قطعاتی همچون رکاب تیره رنگ، باربند سقفی، زه پلاستیکی اطراف گلگیر به خودروهای کراس شباهت پیدا کند. نمای پشتی کوییک تا حدودی امیدوار کننده‌تر از سایر بخش‌های این خودرو به نظر می‌رسد، اما به هر حال چراغ خودرو کمی بیش از حد بزرگ بوده و ممکن است برای بسیاری از افراد چندان جذاب به نظر نرسد.

طراحی داخلی خودرو

همانطور که می‌توان انتظار داشت کابین کوییک از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و از لحاظ طراحی نیز دقیقا مشابه ساینا طراحی شده است و هیچگونه ابتکاری در آن دیده نمی‌شود. تنها تفاوتی که میان کابین این دو خودرو به چشم می‌خورد مانیتور بالای کنسول میانی و طرح جدید فرمان این خودرو است. حتی صندلی‌های سایپا کوییک نیز کاملا مشابه ساینا طراحی شده‌اند و شرکت سایپا برای پوشش آن‌ها از رویه پارچه‌ای مشکی‌ رنگی استفاده کرده که از دوخت قرمز برای زیبایی و تفاوت هرچه بیشتر آن نسبت به صندلی‌های ساینا استفاده ‌شده است.

علاوه بر بحث طراحی یکی دیگر از مشکلات مربوط به کابین سایپا کوییک، عایق بندی ضعیف آن است. عایق بندی ضعیف کابین کوییک در کنار سر و صدای موتور قدیمی این خودرو باعث شده تا صدای موتور سایپا کوییک مخصوصا در دورهای بالا به طور کاملا واضح وارد کابین شود که مطمئنا در مسافت‌های طولانی می‌تواند برای سرنشینان آزاردهنده باشد. این مشکلی هست که به طور معمول با توجه به جنس بدنه و نیز عایق نبودن خودرو به خوبی در تمامی محصولات ایرانیزه دیده می شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
تون کوین چیست؟ (تاریخچه تون کوین + مزایا و معایب TON)
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
مهدی - چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱
من متوجه نیستم اختلاف قیمت کارخونه ای گیربکس اتومات کوییک و دنده ای 110 م.. چطور بازار این خودرو 310 میلیون ولی کوییک 250 م؟؟ یعنی تو بازار اینا باهم 60 م اختلاف دارن؟؟؟ تو طول سالیانی که تولید شده قیمت بازارش با 206 تیپ 2 و سمند یکسان بوده چطور الان 50 م از همه اونا عقب تره؟؟؟. فقط تنها دلیلش عدم استقبال دلال هاست.. بهترین گزینه برای خرید تو بازار فقط این ماشین.. شک نکید


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.