ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

چگونه عمر باتری ماشین را افزایش دهیم؟ باتری خودرو چقدر عمر می کند؟

چگونه عمر باتری ماشین را افزایش دهیم؟ باتری خودرو چقدر عمر می کند؟میانگین طول عمر باتری خودرو با کیفیت ، یک سال و نیم تا 2 سال است. از اهداف استفاده از باتری در خودرو تهیه نیروی کافی برای جرقه زدن ، روشنایی، استارت زدن ، تثبیت انرژی و... است. طراحی خاص باتری های خودرو به منظور روشن کردن موتور ، ایجاد جریان استارت اولیه با آمپر بالا (high initial cranking amp) برای 5 تا 15 ثانیه است.

از عواملی که موجب تسریع تخریب باتری خودرو می شود : شارژ عمیق، گرما و لرزش است که سبب تشکیل رسوب نیز می گردد. البته سولفاته شدن باتری از اصلی ترین عوامل تخریب باتری است.

اگر باتری بیش از 6 ماه انبار شود ، سولفات سرب سبب سخت و چگال شدن صفحات می گردد و بدین صورت سبب از کار افتادن باتری و کاهش توانایی شارژ شدن آن می شود. شرایط نامناسب هوا و هوای گرم میانگین طول عمر باتری را کاهش می دهد و به نصف می رساند.

استارت زدن بیجا (Slow Cranking ) خصوصاً در هوای سرد از روش های تشخیص باتری خراب توسط دارندگان خودرو است .

سولفاته شدن باتری از اصلی ترین عوامل خرابی باتری

روش های بالا بردن طول عمر باتری خودرو

برای نگهداری پیشگیرانه یک باتری بررسی سطح الکترولیت، محکم بودن سر باتری ها، تمیز کردن سطوح خورده شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام لازم است.

برای پیشگیری و افزایش طول عمر باتری باید به بررسی سطح الکترولیت پرداخت و از محکم بودن سر باتریها اطمینان حاصل نمود. همچنین تمیز کردن سطوح خورده شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام از روش های با اهمیتی هستند.

باید یک بار قبل از شروع سرما و ماهی یک بار در گرما چنین اقدامات پیشگیرانه ای انجام گیرد . در صورت پایین بودن سطح الکترولیت در باتری های غیر سیلد باتری را از آب مقطر پر کنید تا به سطح مشخص شده توسط سازنده باتری (2 میلیمتر بالاتر از سطح صفحات) برسد اما در فصول گرم سال بیش از اندازه آن را از آب پر نکنید.

هشدار؛ دشارژ عمیق باتریها معمولاً در زمان های نامناسب مانن زمان هایی بعد از روشن کردن خودرو توسط اتصال باتری به باتری ( start jump )اتفاق می افتد.
هشدار؛ مراقب باشید زیرا دشارژ عمیق باتریها معمولاً در زمان های نامناسب برای مثال بعد از روشن کردن خودرو توسط اتصال باتری به باتری ( start jump )اتفاق می افتد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.