ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش های نگهداری و مراقبت از کولر ماشین

روش های نگهداری و مراقبت از کولر ماشینسالم بودن کولر خودرو اهمیت زیادی در مسافرت های طولانی در فصل تابستان دارد. در این مقاله به بررسی روش‌هایی برای نگهداری و آماده کردن کولر خودرو برای هوای گرم و مسافرت در تابستان می پردازیم :

کولر را بدون استفاده نگذارید

یکی از اشتباهاتی که خیلی از راننده‌ها مرتکب می‌شوند این است که در فصل سرما بیخیال کولر می‌شوند و هیچوقت از آن استفاده نمی‌کنند در صورتی که بهتر است حداقل ماهی یک بار کولر خودرو را روشن کرد تا گاز و روغن آن راکد نشود. بهتر است قبل از مسافرت هفته‌ای دو یا سه بار کولر خودرو را کمی روشن بگذارید تا زمانی که راهی سفر شدید، کولر کاملا برای ساعت‌ها روشن ماندن آماده باشد. این استفاده‌های کوتاه از کولر خودرو باعث می‌شود قطعات مختلف آن دیرتر فرسوده شوند و همیشه روغن‌کاری شده باشند.

از سلامت سیستم کولر اطمینان حاصل کنید

پیش از راهی سفر شدن حتما مطمئن شوید که کولر کاملا سالم است و گاز دارد. بعضی وقت‌ها ذرات اضافی مثل گرد و غبار وارد سیستم گاز کولر می‌شوند و باعث ایجاد مشکلاتی برای آن می‌شوند، بنابراین بهتر است قبل از سفر سیستم کولر را کاملا بررسی کنید.

موتور را بشویید و فیلتر هوا را عوض کنید

اگر مدت زیادی است که خودروی شما موتورشویی نشده است و یا زمان زیادی از تعویض فیلتر هوای آن می‌گذرد، بهتر است هم موتور را بشویید و هم فیلتر هوا را عوض کنید. دقت کنید که بهتر است موتورشویی توسط یک آدم تخصص و خبره صورت بگیرد. محیط کولر محل مناسبی برای رشد آلودگی است و هیچکس هم دلش نمی‌خواهد هوایی که تنفس می‌کند آلوده باشد. همچنین شستشو و تمیز کردن سیستم کولر باعث می‌شود عملکرد کولر بهتر شود و باد آن خنک‌تر باشد.

سعی کنید در سربالایی‌ها و ترافیک از کولر استفاده نکنید

وقتی در ترافیک سنگین یا سربالایی از کولر استفاده می‌کنید، هم به کولر و هم به موتور خودرو فشار زیادی می‌آورید. بهتر است چند دقیقه‌ای گرما را تحمل کنید تا از قفل ترافیکی رها شوید یا از مسیر سربالایی خارج شوید. این باعث افزایش عمر کولر و موتور خودروی شمال می‌شود. البته خودروهای گران‌قیمت و قدرتمند چنین مشکلاتی ندارند و می‌توانید با خیال راحت همیشه از کولر آن‌ها استفاده کنید، اما در خودروهای اقتصادی مثل سمند، پژو، پراید یا تیبا به علت ضعف موتور بهتر است کمی رعایت حال خودرو را بکنید.

شارژ کولر را به یک متخصص بسپارید

اگر گاز کولر شما کم یا خالی شده است و نیاز به شارژ دارد، حتما این کار را به یک متخصص بسپارید. گاز کولر خودرو بسیار شبیه گازی است که در یخچال‌ها به کار گرفته می‌شود و هم برای طبیعت و هم برای انسان ضررهای بسیاری دارد.

هنگام استفاده از کولر، شیشه‌های خودرو را بالا ببرید

باز گذاشتن پنجره‌ها هنگامی که کولر روشن است هم به کولر و هم به موتور فشار می‌آورد و هم به علت افزایش مقاومت ایرودینامیک خودرو، باعث بیشتر شدن مصرف سوخت خودرو می‌شود بنابراین همیشه هنگام استفاده از کولر تمام پنجره‌های ماشین را بالا ببرید و هیچ منفذی باز نگذارید تا هم کولر راحت‌تر کار کند، هم به موتور فشار کمتری بیاید و هم سوخت کمتری مصرف کنید.

با رعایت این چند نکته ساده، عمر کولر خودروی را افزایش دهید و کاری کنید تا کولر خودرو عملکرد کارآمدتری داشته باشد تا بتوانید از سفر نوروزی خود زیر باد خنک کولر خودرو نهایت لذت را ببرید.

منبع : rekab.ir
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.