ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هزینه معاینه فنی خودروهای داخلی و خارجی چقدر است؟

هزینه معاینه فنی خودروهای داخلی و خارجی چقدر است؟معاینه فنی برای خودرو‌های مدل ۱۳۹۷ و قبل از آن اجباری است و خودرو‌های صفر کیلومتر تا چهار سال از دریافت معاینه فنی معاف هستند. همچنین این معاینه برای خودرو‌های وارداتی تولید سال ۲۰۱۸ (و قبل از آن) نیز الزامی بوده و امسال باید برای دریافت گواهینامه معاینه فنی ۱۴۰۱ اقدام کنند.

هزینه معاینه فنی سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

هزینه معاینه فنی در سال ۱۴۰۱، معادل ۴۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است. امسال طبق تعرفه اعلام شده، هزینه دریافت گواهینامه معاینه فنی عادی و معاینه فنی برتر یکسان در نظر گرفته می‌شود. خودرو‌های سبک بنزینی یا دوگانه‌سوز (خودرو‌های سواری) در صورت مردودی در آزمون اول معاینه فنی، باید برای رفع نقص اقدام کنند و دوباره به مرکز معاینه فنی برگردند. این گروه باید برای آزمون دوم به‌بعد ۱۰ هزار تومان بپردازند. هزینه معاینه فنی ۱۴۰۱ برای موتورسیکلت‌ها ۱۲ هزار تومان و هزینه آزمون دوم به‌بعد که در صورت مردودی انجام می‌شود، دو هزار تومان خواهد بود. از اول خرداد امسال پرداخت هزینه معاینه فنی در کلیه مراکز تنها از طریق کارتخوان امکان‌پذیر است و وجه نقد پذیرفته نمی‌شود. سرویس مدارس تا ۹۰ درصد از پرداخت هزینه معاینه فنی معاف هستند و تاکسی‌ها در صورت مراجعه به هشت مرکز بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و آبشناسان، از پرداخت هزینه معاینه فنی معاف می‌شوند.

جریمه معاینه فنی چقدر است؟

جریمه معاینه فنی سال ۱۴۰۱ روزی ۵۰ هزار تومان تعیین شده است. اگرچه سیستم جدید پیامکی برای اطلاع‌رسانی از زمان پایان اعتبار گواهینامه معاینه فنی راه‌اندازی شده و ۱۰ روز قبل شروع دردسر، به مالک خبر می‌دهد با این حال بهتر است قبل فرارسیدن موعد مشخص شده برای دریافت گواهینامه معاینه فنی ۱۴۰۱ اقدام کنید، چون غفلت باعث می‌شود دوربین‌های ترافیک در اتوبان‌ها، پلاک شما ثبت کنند و برایتان روزی ۵۰ هزار تومان جریمه صادر شود. ۱۰ روز بی‌توجهی به این ماجرا بریتان ۵۰۰ هزار تومان خرج می‌تراشد و یک‌ماه بی‌خیالی، نهایتا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.