ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جک اس۳ بخریم یا X۲۲ پرو؟ (کدام خودرو بهتر است؟ مقایسه جک S3 با X22 پرو)

جک اس۳ بخریم یا X۲۲ پرو؟ (کدام خودرو بهتر است؟ مقایسه جک S3 با X22 پرو)جک S3 یک خودروی کراس‌اوور جمع و جور دیفرانسیل جلو است که امکانات یک شاسی بلند را با تجربه رانندگی یک ماشین سواری به راننده ارائه می دهد. این خودروی که از طراحی درون کابین زیبا، آپشن‌های متنوع و 5 ستاره ایمنی CNCAP را به همراه خود دارد، نقاط ضعفی، مانند هندلینگ متوسط، عدم وجود ایربگ جانبی، فضای کم صندلی عقب و صدای زیاد موتور هنگام شتاب گیری دارد.

در آن سمت این مقایسه کراس‌اوور ام وی ام X22 پرو اتومات مدیران خودرو قرار دارد که از سال 95 وارد بازار ایران شده است. این خودرو که با پلتفرم هاچ‌بک ام وی ام ۳۱۵ تولید می شود، کیفیت ساخت متوسطی دارد، هندلینگ و پایداری نسبتا کمی دارد اما از طراحی جدید و مدرنی برخوردار است، آپشن‌های رفاهی و فنی جدیدی دارد و با شرایطی اقساطی متنوعی به فروش می رسد.

مقایسه مشخصات فنی جک S3 با ام‌وی‌ام X22 پرو

آیتم‌ها ام‌وی‌ام X22 پرو جک S3
موتور سه سیلندر توربو چهار سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور یک لیتر 1.6 لیتر
گشتاور 150 نیوتن‌متر 155 نیوتن‌متر
قدرت موتور 98 اسب‌بخار 107 اسب‌بخار
نوع گیربکس CVT CVT
شتاب صفر تا صد 14.2 ثانیه 10.8 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتربرساعت 180 کیلومتربرساعت
مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر به ازای 100 کیلومتر 7.6 لیتر به ازای 100 کیلومتر

جک S3 با پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری راهی بازار شده، اما آنطرف ام‌وی‌ام X22 پرو به پیشرانه سه‌سیلندر یک لیتری مجهز شده است. چیزی که حکم برتری جک S3 در بخش فنی نسبت به رقیب اقتصادی را دارد و باعث می‌شود حداکثر گشتاور خروجی و حداکثر قدرت موتور آن به ترتیب ۱۵۵ نیوتن‌متر و ۱۰۷ اسب‌بخار باشد. همین دوتا عدد برای موتور ام‌وی‌ام X22 پرو اتومات به‌ترتیب ۱۵۰ و ۹۸ اسب‌بخار است.
مقایسه جک با ام وی ام
*مقایسه ظاهر دو خودرو
مقایسه فضای درون کابین جک S3 و ام‌وی‌ام X22 پرو اتومات
*مقایسه فضای درون کابین دو خودرو

سرعت ام‌وی‌ام X22 پرو اتومات دربهترین حالت ظرف ۱۴.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و همین کار پشت فرمان جک S3 نهایتا ۱۰.۸ ثانیه طول می‌کشد. راننده ام‌وی‌ام X22 پرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ثانیه را تجربه کند و حداکثر سرعت جک S3 به ۱۸۰ کیلومتر بر ثانیه می‌رسد.

جک S3 به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتری که راه می‌رود، به‌شکل ترکیبی ۷.۶ لیتر بنزین می‌سوزاند و مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X22 پرو به ۸.۵ لیتر بابت هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. هر دو مدل جزو شاسی‌بلند‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرند و طول ۴.۳ متری جک S3 حدود ۱۰ سانتی‌متر از ام‌وی‌ام X22 پرو بیشتر است.

ام‌وی‌ام X22 پرو با سیستم چندرسانه‌ای به آپشن‌هایی مثل نمایشگر لمسی، ترمز‌های دیسکی برای هر چهار چرخ به همراه سیستم ترمز ضد قفل، چراغ‌های دی‌لایت، آینه‌های برقی، سانروف، سنسور پارک عقب، نیروی ترمز و کنترل پایداری، سیستم تهویه با تنظیم دستی و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی راهی بازار شده و آنطرف در فهرست امکانات رفاهی جک S3 چیز‌هایی مثل کروزکنترل، سیسنک کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور عقب، ترمز ضدقفل، دی‌لایت و اتولایت، سانروف و مانیتور هفت اینچی به‌چشم می‌خورد.
ام وی ام X22 PRO IE

ام وی ام X22 PRO IE

قیمت : 925,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
نظر مردم
صفر جک S3 اتوماتیک

صفر جک S3 اتوماتیک

قیمت : 900,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

مقایسه قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو با جک S3

قیمت جک S3 در کارخانه نسبت به ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک دقیقا ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بیشتر است. کرمان‌موتور بعد ماه‌ها کش‌وقوس و گفتگو بین شورای رقابت و مونتاژکاران، بالاخره از تیرماه امسال حاضر شد قیمت جک S3 در کارخانه را به ۹۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان برساند و مدیران‌خودرو هم از متقاضیان ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک ۸۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

قیمت جک S3 در کارخانه با این اوصاف نسبت به پارسال کمی بیش از ۱۸۰ میلیون تومان (۲۰ درصد) رشد داشته، ولی خود کرمان موتور تا قبل از توافق با شورای رقابت رقمی نزدیک ۹۵۵ میلیون تومان را برای فروش جک S3 مدنظر داشت.

ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک هم که پارسال در نمایندگی‌های مدیران‌خودرو ۸۴۲ میلیون تومان فروخته می‌شد، نزدیک ۳۰ میلیون گران شده است.

قیمت بازار آزاد این دو خودرو چقدر است؟

قیمت جک S3 در بازار آزاد حول‌وحوش ۶۵ میلیون بیشتر از ام‌وی‌ام X22 پرو است. فروشنده‌های جک S3 صفرکیلومتر در هفته اول مهر آن را به‌طور متوسط ۹۹۰ میلیون تومان آگهی می‌کنند و خرید ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک در بازار آزاد به شکل میانگین ۹۲۵ میلیون تومان هزینه دارد.

تفاوت قیمت جک S3 در کارخانه و بازار با این اوصاف به مرز ۸۰ میلیون تومان می‌رسد و آنطرف گپ قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو در نمایندگی و بازار آزاد کمی بیش از ۵۴ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. در بازار مدل‌های دست‌دوم هم جک S3 را با قیمت بیشتری نسبت به ام‌وی‌ام X22 پرو معامله می‌کنند.

قیمت جک S3 کارکرده مدل ۱۴۰۰ که در این مدت قریب ۲۰ هزار کیلومتر راه رفته، اما عیب و ایراد فنی و بدنی ندارد، به‌طور منصفانه ۸۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، اما ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک با همین شرایطی که گفتیم، نهایتا ۷۶۰ میلیون تومان ارزش دارد.

مثلا فروشنده جک S3 مدل ۱۴۰۰ در تهران آن را با ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد ۸۷۰ میلیون تومان آگهی کرده و در همین تهران قیمت ام‌وی‌ام X22 پرو مدل ۱۴۰۰ با ۲۶ هزار کیلومتر کارکرد در یک آگهی دیگر ۸۳۰ میلیون تومان نوشته شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.