ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای ایرانی منتشر شد / پژو 2008 باکیفیت‌ترین خودروی ایران لقب گرفت!

تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای ایرانی منتشر شد / پژو 2008 باکیفیت‌ترین خودروی ایران لقب گرفت!در تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای ایرانی چندان تفاوتی نسبت به سال گذشته دیده نمی‌شود؛ آن‌هم در حالی که قیمت خودرو طی یک سال اخیر رشد شدیدی داشت.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بطور مستمر به بررسی کیفیت خودروهای تولیدشده در ایران می‌پردازد. بر اساس آخرین گزارش این سازمان در گروه خودروهای سواری تولیدی در سطح قیمتی پنجم، تمام خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ در سطح کیفی دو ستاره قرار دارند.

خودروی پراید که در این گزارش دارای دو ستاره کیفی از پنج ستاره کیفی ارزیابی شده طی یک سال قیمتش از ۲۰ به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

برخی کارشناسان ایمنی و کیفیت پایین در ساخت را از علت‌های سوانح مرگبار این خودرو می‌دانند.

اما در گروه قیمتی چهارم، خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ و دنا پلاس؛ چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

این در حالی است که تولید تندر ۹۰ که نسل اول داچیا لوگان است در ایران آخرین روزهای خود را سپری می‌کند. تا کنون شرکت های خودروساز با قطعاتی که از قبل انبار کرده بودند به تولید بسیار محدود این خودروها در سال اخیر پرداخته‌اند. پس از خروج آمریکا از برجام، رنو فعالیت‌های خود را در ایران تعلیق کرد.

این شرکت قرار بود در قرارداد جدید خود با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، به‌صورت مستقل در ایران سرمایه‌گذاری کند اما تعلل طرف ایرانی طی یک سال و عدم واگذاری کارخانه‌ای که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قول آن را به رنو داده بود به دلیل کارشکنی‌های سایپا، سبب شد رنو بدون آنکه در ایران سرمایه‌گذاری جدید کرده باشد ایران را ترک کند.

رنو می‌خواست در قرارداد جدید خود دو محصول نسبتا جدید کارخانه داچیا رومانی را که یکی از خودروسازان زیر مجموعه رنو است را با برند رنو در ایران تولید کند. اما خروج این شرکت سبب شد حتی تولید محصولات تاریخ گذشته داچیا رومانی در ایران با نام تندر ۹۰، هم متوقف شود و شرکت‌های ایرانی که این خودروها را پیش‌فروش کرده بودند با مشکل در تحویل آن روبه‌رو شدند.

در سال ۱۳۹۷ ابتدا پژو و سیتروئن بازار ایران را ترک کردند. پژو و سیتروئن سرمایه‌گذاری جدیدی را در ایران انجام داده بودند و تولید دو محصول جدیدشان یعنی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی سه هم در ایران آغاز شده بود.

قرار بود شرکت پژو در سال ۱۳۹۷ تولید پژو ۲۰۸ و ۳۰۱ و سیتروئن هم تولید یک محصول دیگر را آغاز کند اتفاقی که در نهایت رخ نداد.

پژو ۲۰۷ که در ایران تولید می‌شود در اصل پژو ۲۰۶ پلاس است که در ایران با نام پژو ۲۰۷ عرضه می‌شود بسیاری از قطعات این خود داخلی شده و برخی قطعات باقی‌مانده هم از تولیدکنندگان چینی تامین می‌شود.

بر اساس گزارش کیفیت خودروها در ایران، خودروهای تندر ۹۰، رانا، پژو ۲۰۶ اس‌دی، پژو ۲۰۶، دانگ فنگ اچ۳۰، دنا، نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ و کوییک نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. سایر خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل سورن، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، ساینا، تیبا و تیبا ۲ نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

خودرو کوئیک آخرین محصول شرکت سایپا است که بر اساس پلتفرم توسعه یافته پراید تولید می‌شود با وجود ظاهری جدید کارشناسان معتقدند این خودرو ذاتا قدیمی است و مانند پراید نمی‌تواند چندان ایمن باشد. نسخه اتوماتیک این خودرو هم به دلیل تحریم امکان تولید پیدا نکرد. گیربکس اتوماتیک این خودرو توسط شرکت پانچ بلژیک تولید می‌شد که پس از تحریم های مجدد آمریکا تامین آن با مشکل روبه‌رو شد.

بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گروه قیمتی سوم نیز، دو خودروی بی۳۰ و چانگان سی‌اس۳۵ چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای ام‌وی‌ام اکس۲۲ و آریزو پنج نیز دارای سه ستاره کیفی هستند.

در یک سال اخیر تولید بسیاری از خودروهای چینی هم کند شده و برخی تولیدکنندگان چینی به دلیل ارتباط با شرکت‌های اروپایی ایران را ترک کرده‌اند. شرکت برلیانس چین از جمله شرکت های چینی است که پس از تحریم آمریکا ایران را ترک کرد.

در گروه خودروهای تولیدی در سطح قیمتی دوم، پژو ۲۰۰۸ پنج ستاره کیفی را کسب کرده است. خودروهای سراتو، هایما اس۷ اتوماتیک نیز دارای چهار ستاره کیفی هستند. خودروهای جک اس۵، تیگو پنج، جک اس۳ و هایما اس۵ اتوماتیک نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروی نیو ام‌وی‌ام اکس۳۳ اس نیز دارای دو ستاره کیفی است.

خودرو پژو ۲۰۰۸ که باکیفیت‌ترین خودرو تولیدی در ایران است حاصل قرارداد نافرجام جدید پژو با ایران خودرو بود.

تولید اولین محصول قرار داد جدید پژو با ایران خودرو یعنی پژو ۲۰۰۸، سال ۱۳۹۶ در ایران پس از مدتی تاخیر آغاز شد و به حدود سی درصد ساخت داخل رسیده‌ بود. قرار بود ساخت داخل این خودرو به بالای ۶۰ درصد برسد و این محصول از طریق ایران به کشورهای مختلف صادر شود اما پس از خروج آمریکا از برجام پژو ایران را ترک کرد.

در گروه خودروهای تولیدی در سطح قیمتی یک نیز دو خودروی نیو مزدا سه و سوزوکی گراندویتارا دارای چهار ستاره کیفی هستند.

تولید هر دو خودروی ژاپنی هم روزهای آخر خود را طی می‌کنند و این محصولات با قطعات باقی‌مانده در انبار شرکت بهمن و ایران خودرو تولید شده‌اند. پس از خروج آمریکا از برجام مزدا همکاری خود را با گروه بهمن و سوزوکی هم همکاری خود با ایران خودرو را قطع کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.