گالری زیباترین و هیجان انگیزترین محصولات قدیمی سیتروئن!
بازار تخصصی خرید و فروش خودروهای سیتروئن در آمریکا به 40 سال قبل باز می گردد، پس از 40 سال نیز این محصولات، طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر آمریکا دارد. مجله تاپ گیر، نگاهی انداخته به موزه اتومبیل مالین Mullin، که محل اصلی نمایش این خودرو بسیار زیبا در آمریکاست.این یکی از بزرگترین و جذاب ترین نمایشگاههای سیتروئن است که تاکنون در آمریکا برگزار شده و 46 خودرو در آن شرکت دارند. برخی از این خودروها کاملا نادرند و بسیاری دیگر کاملا فوقالعاده طراحی شدهاند.
1919 سیتروئن تایپ A
1919 Citroen Type A
اولین سیتروئن و اولین خودرو از تولید انبوه خودروهای اروپایی. مجموعه تولید این خودرو بین سالهای 1919 تا 1921 به 24 هزار دستگاه رسید. در واقع روزی 100 دستگاه از این خودرو تولید میشود. موتور این خودرو از نوع 1.3 لیتری بوده و از یک جعبه دنده سه سرعته دستی بهره میبرد. پس از اینکه این خودرو در سال 2010 را از انبار بیرون کشیدند، تنها 30 دقیقه طول کشید تا به حرکت خود ادامه دهد. این خودرو از سال 1966 حرکت نکرده بود.
1919 Citroen Type A
اولین سیتروئن و اولین خودرو از تولید انبوه خودروهای اروپایی. مجموعه تولید این خودرو بین سالهای 1919 تا 1921 به 24 هزار دستگاه رسید. در واقع روزی 100 دستگاه از این خودرو تولید میشود. موتور این خودرو از نوع 1.3 لیتری بوده و از یک جعبه دنده سه سرعته دستی بهره میبرد. پس از اینکه این خودرو در سال 2010 را از انبار بیرون کشیدند، تنها 30 دقیقه طول کشید تا به حرکت خود ادامه دهد. این خودرو از سال 1966 حرکت نکرده بود.
1938، سیتروئن کوپه 11B ترکشن آوانت
1938 Citroen 11B Traction Avant Coupe
ترکشن آوانت یک معامله و موفقیت بزرگ بود. چرا که اولین خودرویی بودکه در خط تولید انبوه با محرک چرخ جلو ارائه شد. از طرفی شاسیخودرو به شکل مونوکوک ارائه شد. در سالهای دهه 30، این ساختار بسیار بدیع و جذاب بود. اما تمام این مشخصات مخصوص یک آوانت معمولی بود. در سال 1938 از نسخه 11B این خودرو 4 نسخه ساخته شد و تعداد کل آنها در طول سالهای بعد به 15 دستگاه رسید.
1938 Citroen 11B Traction Avant Coupe
ترکشن آوانت یک معامله و موفقیت بزرگ بود. چرا که اولین خودرویی بودکه در خط تولید انبوه با محرک چرخ جلو ارائه شد. از طرفی شاسیخودرو به شکل مونوکوک ارائه شد. در سالهای دهه 30، این ساختار بسیار بدیع و جذاب بود. اما تمام این مشخصات مخصوص یک آوانت معمولی بود. در سال 1938 از نسخه 11B این خودرو 4 نسخه ساخته شد و تعداد کل آنها در طول سالهای بعد به 15 دستگاه رسید.
1966، سیتروئن صحرا 2CV
1966 Citroen 2CV Sahara
نه یک 2CV معمولی. این مدل به یک موتور 425 سیسی مجهز شد و قابلیت محرک 4 چرخ را از خود نشان داد. تنها 25 دستگاه از این خودروها هنوز موجود است.
1966 Citroen 2CV Sahara
نه یک 2CV معمولی. این مدل به یک موتور 425 سیسی مجهز شد و قابلیت محرک 4 چرخ را از خود نشان داد. تنها 25 دستگاه از این خودروها هنوز موجود است.
1967، سیتروئن ID21F بریک
انگلیسیها آن را با نام سفری میشناسند. به اندازه دیگر مدلهای این کارخانه در زمان خود محبوب نیست، دو شماره روی پلاک خودرو دیده میشود، مخزن بار فضای خوبی را ارائه میدهد.
انگلیسیها آن را با نام سفری میشناسند. به اندازه دیگر مدلهای این کارخانه در زمان خود محبوب نیست، دو شماره روی پلاک خودرو دیده میشود، مخزن بار فضای خوبی را ارائه میدهد.
1970، سیتروئن پروتوتایپ M35
پس از مدتی 267 دستگاه از این خودرو ساخته شد و مشتریان به شکل آزمایشی از آن استفاده کردند. مشتریان این امکان را داشتند که پس از مدت محدود خودرو را به شرکت بازگردانده یا آن را نگه دارند. خودروهای بازگردانده شده تخریب شدند و امروزه 50 دستگاه از این خودرو موجود است.
پس از مدتی 267 دستگاه از این خودرو ساخته شد و مشتریان به شکل آزمایشی از آن استفاده کردند. مشتریان این امکان را داشتند که پس از مدت محدود خودرو را به شرکت بازگردانده یا آن را نگه دارند. خودروهای بازگردانده شده تخریب شدند و امروزه 50 دستگاه از این خودرو موجود است.
1973، ستروئن SM
بخش جلوی خودرو کمی پهنتر از پشت آن بود و آخرین خودرویی است که که در آمریکا به فروش رسید.
بخش جلوی خودرو کمی پهنتر از پشت آن بود و آخرین خودرویی است که که در آمریکا به فروش رسید.
1973، سیتروئن پالاس DS23
1973 Citroen DS23 Pallas
نسخه سوپر لوکس از DS. این خودرو اولین اتومبیل با چراغهای بود که به شکلی خودکار با توجه به حرکت تنظیم میشدند.
1973 Citroen DS23 Pallas
نسخه سوپر لوکس از DS. این خودرو اولین اتومبیل با چراغهای بود که به شکلی خودکار با توجه به حرکت تنظیم میشدند.
1975، سیتروئن CX2200
1975 Citroen CX2200
آخرین خودرویی که قبل از پیوستن سیتروئن و پژو ساخته شد.
1975 Citroen CX2200
آخرین خودرویی که قبل از پیوستن سیتروئن و پژو ساخته شد.
2009 Citroen C6
پس از سالها یکنواختی، سیتروئن با این مدل به هیجان آمد. سامانه تعلیق لوکس و پنجره عقب مقعر در آن جذاب بود.
پس از سالها یکنواختی، سیتروئن با این مدل به هیجان آمد. سامانه تعلیق لوکس و پنجره عقب مقعر در آن جذاب بود.
نمایی از موزه citroen mullin museum
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
تون کوین چیست؟ (تاریخچه تون کوین + مزایا و معایب TON)
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.