ویدیویی از درون کارخانه خودروسازی فراری + تاریخچه
فِراری (Ferrari) شرکت خودروسازی ایتالیایی ست، که در سال 1929 توسط انزو فراری و تحت نام اسکودریا فراری راهاندازی شد. این شرکت در سالهای نخست فعالیتش بهعنوان حامی مالی رانندهها و در زمینه طراحی و ساخت خودروهای مسابقهای متمرکز بود و از سال 1947 تولید اتومبیلهای جادهای را با برند فراری آغاز نمود و امروزه در حوزه طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپورت فعالیت مینماید.سال 1969 شرکت خودروسازی فیات، اقدام به خریداری ۵۰٪ درصد از سهام شرکت فراری نمود، که در سال 2008 به 85% درصد افزایش پیدا کرد. هماکنون کمپانی فیات با در اختیار داشتن 90% درصد از سهام فراری، مالک اصلی آن بهشمار میآید. پیرو فراری (فرزند انزو) نیز 10% درصد از سهام فراری را در اختیار دارد.
دفتر مرکزی این شرکت هم اکنون در آمستردام هلند قرار دارد. این شرکت تا سال 2015 میلادی 7,664 دستگاه خودرو تولید کرده و کل دارایی این شرکت تا سال 2015 میلادی 875 میلیارد دلار و سود خالص آن در سال 2015، 287.816 میلیون دلار می باشد.
فراری 29 نمایندگی فروش در سرتاسر جهان دارد، که بیشترین آنها در ایتالیا با (5 فروشگاه)، آمریکا و امارات (3 نمایندگی) قرار دارند و همچنین دو نمایندگی در عربستان صعودی دارد.
عکسی از جوانی انزو فراری
انزو آنسلمو فراری (ENZO ANSELMO FERRARI) (زاده ۱۸ فوریه ۱۸۹۸ - درگذشته ۱۴ اوت۱۹۸۸) در شهر مودنا ایتالیا و در خانوادهای اهل صنعت متولد شد. او مؤسس شرکت فراری تولید کننده اتومبیلهای سوپراسپورت است.
انزو در جوانی علاقهٔ زیادی به تحصیلات رسمی و آکادمیک نداشت ولی شیفته مسابقات اتومبیلرانی بود.
وی دوران سربازی در جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ -۱۹۱۸) در واحد نگهداری از چهارپایان آغاز نمود ولی در حین خدمت در سال ۱۹۱۶ براثر شیوع اپیدمی آنفلوآنزا بشدت مریض شد و از سربازی معاف گردید در همان دوران پدر وی بر سر همین بیماری بدرود حیات گفت.
بحران اقتصادی و مالی ناشی از جنگ باعث گردید تا شرکت خانوادگی آنها ورشکسته شود و انزو فراری پس از سعی و تلاش ناموفق در آغاز بکار در کارخانه فیات، در شرکت کوچکی بنام CMN مشغول بکار گردید. شرکت CMN در زمینه تبدیل کامیونها و انواع وانت به خودروی سواری فعالیت داشت.
فراری در سال ۱۹۱۹ با حضور در تیم اتومبیلرانی شرکت CMN وارد دنیای مسابقات گردید ولی موفقیت چندانی کسب ننمود. وی در سال ۱۹۲۰ شرکت CMN را برای کار در شرکت آلفارمئو ترک نمود و توانست موفقیت قابل توجهی را در مسابقات محلی بدست آورد
انزو در جوانی علاقهٔ زیادی به تحصیلات رسمی و آکادمیک نداشت ولی شیفته مسابقات اتومبیلرانی بود.
وی دوران سربازی در جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ -۱۹۱۸) در واحد نگهداری از چهارپایان آغاز نمود ولی در حین خدمت در سال ۱۹۱۶ براثر شیوع اپیدمی آنفلوآنزا بشدت مریض شد و از سربازی معاف گردید در همان دوران پدر وی بر سر همین بیماری بدرود حیات گفت.
بحران اقتصادی و مالی ناشی از جنگ باعث گردید تا شرکت خانوادگی آنها ورشکسته شود و انزو فراری پس از سعی و تلاش ناموفق در آغاز بکار در کارخانه فیات، در شرکت کوچکی بنام CMN مشغول بکار گردید. شرکت CMN در زمینه تبدیل کامیونها و انواع وانت به خودروی سواری فعالیت داشت.
فراری در سال ۱۹۱۹ با حضور در تیم اتومبیلرانی شرکت CMN وارد دنیای مسابقات گردید ولی موفقیت چندانی کسب ننمود. وی در سال ۱۹۲۰ شرکت CMN را برای کار در شرکت آلفارمئو ترک نمود و توانست موفقیت قابل توجهی را در مسابقات محلی بدست آورد
دانلود ویدیو
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.