ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

با میلیاردرهای صعنت خودروی چین آشنا شوید

با میلیاردرهای صعنت خودروی چین آشنا شویدهشت نفر در آلمان و آمریکا به خاطر فروش خودرو بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارند. شمار این افراد اما در چین بسیار بیشتر از آلمان و آمریکاست. نمایشگاه پرطرفدار خودروی چین روز یکشنبه در پکن افتتاح می‌شود.

نشریه "هورون" در شانگهای آماری را از میلیاردرهای جهان منتشر کرده است. در این آمار ۴۵ میلیاردری معرفی شده‌اند که کارشان به گونه‌ای به خودرو ربط دارد و در ۱۳ کشور جهان زندگی می‌کنند.

برمبنای این آمار آلمان و آمریکا روی هم هشت میلیاردر خودرویی دارند. در آلمان بیشترین ثروت در دست سه وارث شرکت خودروسازی "بی‌ام و" سوزانه کلاتن به همراه اشتفان و یوهانا کوانت است. پس از این سه پالونجی میستری، رئیس شرکت خودروسازی "تاتا" در هند قرار دارد.

چین در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در جهان تبدیل شده است. پس بی‌سبب نیست که از رده پنجم این آمار شمار چینی‌های میلیاردر بیشتر به چشم بخورند.
با میلیاردرهای صعنت خودروی چین آشنا شوید
وای جیانجون، رئیس شرکت خودروسازی "Great Wall Motors" چین پنجمین میلیاردر است. پس از او لو گوانکیو است که در شرکت "وانشیانگ" قطعات خودرو می‌سازد.

و هفتمین میلیاردر نیز چینی‌ست. او وانگ چوآنفو نام دارد. وانگ چوآنفو با همکاری شرکت آلمانی دایملر آلمان خودروهای برقی "دنتسا" را می‌سازد.
 لی‌شوفو
هشتمین میلیاردر چینی لی‌شوفو است، رئیس شرکت "جیلی". این شرکت چندی پیش شرکت خودروسازی سوئدی "ولوو" را خرید.

روپرت هوگه ورف، مسئول نشریه "هورون" در شانگهای که این آمار را تهیه کرده، گفته است: «از این که چینی در بخش خودرو در راس میلیاردرهای جهان قرار دارند تعجب‌زده شدم.»
با میلیاردرهای صعنت خودروی چین آشنا شوید
از دیگر میلیاردرهای خودرویی الون ماسک آمریکایی، مدیرعامل شرکت "تلسا موتورز" است. این مدیر جوان از جمله به عنوان سازنده خودروهای برقی به موفقیت های بزرگی دست یافته است.
بیوگرافی ایلان ماسک میلیاردر خود ساخته آمریکایی و رئیس شرکت تسلا موتورز
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.