با خودروی مسابقه ای، بی ام و 3.0 CSL آشنا شوید!
ب ام و Hommage 3.0 CSL (هامیج) کانسپت آر، محصولی ست که بی ام و برای قدردانی از خودروی BMW 3.0 که قهرمان بزرگ مسابقات تورینگ دهه 70 میلادی بود به بازار عرضه کرد.CSL مخفف سه کلمه کوپه، اسپرت و سبکوزن است. این مدل از پیچیدهترین تکنولوژیهای روز بهره میبرد. فنّاوری و مواد استفاده شده در تولید این خودرو همانند مدلهای الکتریکی i میباشد. بدنه CSL از فیبر کربن تشکیل شده که بسیار سبک بوده و موتور آن طبق گفتهها بر پایه موتور 6 سیلندر خطی M4 میباشد.
به گفته مجله تاپ گیر احتمالا موتور این خودرو 3.0 لیتری توربو و شبیه موتور بی ام و M3 یا M4 می باشد.
در ادامه ویدیویی بسیار تماشایی از این خودرو مشاهده نمایید :
طراحی این خودرو مانند همیشه تلفیقی از المان های سنتی ب ام و را در کنار ویژگی های مدرن به بیننده ارائه می دهد.بال بزرگ عقب، گلگیرهای بسیار عظلانی و حجیم و نصب آرم های ب ام و بر روی ستون های C از جمله مهمترین شاخصه های طراحی هستند که از مدل اصلی برای این کانسپت به ارث رسیده اند،همچینن حجم پردازی کلی بدنه، نسبت طول کاپوت به درب صندوق،ارتفاع سقف،فرم درها،خط کشی سرتاسر بدنه، اسپویلر جذب شده در سپر جلو و کانال های ابشش مانند تعبیه شده بر روی گلگیر از جمله دیگر ویژگی های مشترک بین این دو ب ام و هستند.
طراحی چراغ های جلو این خودرو بر اساس الگوی جدید بی ام دبلیو صورت گرفته و طرح چراغ عقب آن نیز، نزدیک به مدل آی هشت می باشد.
جالب است که در مدل کلاسیک معمولا دو برچسب X شکل برای جلوگیری از خرد شدن بلور چراغ های جلو در تصادفات جزئی استفاده می شده است و طراحان ب ام و با استفاده از تکنولوژی LED مشابه طرح همان برچسب ها را برای مدل جدید ایجاد کرده اند.
همچنین جلوپنجره دوگانه و کلیوی شکل ب ام و بر خلاف مدل های موجود به شکل قابل توجهی حجیم و مرتفع جلوه می کند و شاید این ویژگی در آینده به نکته اصلی طراحی مدل های بعدی ب ام و مبدل شود.در فضای درون کابین رنگ آمیزی قهوه ای رنگ و سرتاسری پشت داشبورد یاد آوری برای قطعه چوبی بزرگی و پرداخت شده عریض در مدل اصلی است ولی فرمان غیر دایره ای مسابقه ای و مجموعه پشت امپر که ظاهرا جای خود را به یک صفحه نمایش مدرن داده است از جمله اثرات قرن بیست و یکم است که کابین این کلاسیک مدرن اصیل را نیز بی نصیب نگذاشته است.
صندلیهای مسابقهای و کپسول آتشنشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد. در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که Hommage دارای موتور شش سیلندر خطی میباشد که با تکنولوژی eBoost تقویت شده است. خب بر کسی پوشیده نیست که BMW اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار برده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در CSL زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
رقیب این خودرو یعنی آئودی TT اسپرت از توربوشارژر های الکتریکی استفاده میکند که این تکنولوژی BMW نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. بههرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود.
در ادامه ویدیویی بسیار تماشایی از این خودرو مشاهده نمایید :
طراحی این خودرو مانند همیشه تلفیقی از المان های سنتی ب ام و را در کنار ویژگی های مدرن به بیننده ارائه می دهد.بال بزرگ عقب، گلگیرهای بسیار عظلانی و حجیم و نصب آرم های ب ام و بر روی ستون های C از جمله مهمترین شاخصه های طراحی هستند که از مدل اصلی برای این کانسپت به ارث رسیده اند،همچینن حجم پردازی کلی بدنه، نسبت طول کاپوت به درب صندوق،ارتفاع سقف،فرم درها،خط کشی سرتاسر بدنه، اسپویلر جذب شده در سپر جلو و کانال های ابشش مانند تعبیه شده بر روی گلگیر از جمله دیگر ویژگی های مشترک بین این دو ب ام و هستند.
طراحی چراغ های جلو این خودرو بر اساس الگوی جدید بی ام دبلیو صورت گرفته و طرح چراغ عقب آن نیز، نزدیک به مدل آی هشت می باشد.
جالب است که در مدل کلاسیک معمولا دو برچسب X شکل برای جلوگیری از خرد شدن بلور چراغ های جلو در تصادفات جزئی استفاده می شده است و طراحان ب ام و با استفاده از تکنولوژی LED مشابه طرح همان برچسب ها را برای مدل جدید ایجاد کرده اند.
همچنین جلوپنجره دوگانه و کلیوی شکل ب ام و بر خلاف مدل های موجود به شکل قابل توجهی حجیم و مرتفع جلوه می کند و شاید این ویژگی در آینده به نکته اصلی طراحی مدل های بعدی ب ام و مبدل شود.در فضای درون کابین رنگ آمیزی قهوه ای رنگ و سرتاسری پشت داشبورد یاد آوری برای قطعه چوبی بزرگی و پرداخت شده عریض در مدل اصلی است ولی فرمان غیر دایره ای مسابقه ای و مجموعه پشت امپر که ظاهرا جای خود را به یک صفحه نمایش مدرن داده است از جمله اثرات قرن بیست و یکم است که کابین این کلاسیک مدرن اصیل را نیز بی نصیب نگذاشته است.
صندلیهای مسابقهای و کپسول آتشنشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد. در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که Hommage دارای موتور شش سیلندر خطی میباشد که با تکنولوژی eBoost تقویت شده است. خب بر کسی پوشیده نیست که BMW اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار برده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در CSL زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
رقیب این خودرو یعنی آئودی TT اسپرت از توربوشارژر های الکتریکی استفاده میکند که این تکنولوژی BMW نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. بههرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود.
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
تفاوت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس چیست؟
شانس استخراج نات کوین افزایش یافت!
همه چیز درباره وام فرزند آوری (از بهترین بانک تا روش ثبت نام)
دریافت وام درمانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با دانلود اپلیکیشن آپ برای آیفون
نات کوین (NOT) چیست؟ (آموزش خرید و فروش نات کوین)
دشمنی جو بایدن با ارز دیجیتال و نگرانی سرمایه گذاران
راهنمای خرید دستگاه بخور سرد (معرفی پرفروش ترین مدل بازار)
فراری دودیچی چیلندره با قیمت نجومی رونمایی شد!
مالیات خرید طلا در سال جدید چقدر است؟
تون کوین چیست؟ (تاریخچه تون کوین + مزایا و معایب TON)
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.