ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

معرفی بانک آینده / از تاریخچه تا اعضای هیئت مدیره

معرفی بانک آینده / از تاریخچه تا اعضای هیئت مدیرهبانک آینده بانک ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ در پی ادغام بانک تات، مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی تأسیس شد.

بانک تات هشتمین بانک خصوصی ایران بود که در ۸ آبان ۱۳۸۸ (۸۸/۸/۸) گشایش یافت. این بانک با مدیریت عاملی سیدبهاءالدین هاشمی با سرمایهٔ ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد. بانک تات به تعدادی از سرمایه داران بنام کشور تعلق داشت.
بانک تات
در اردیبهشت ۱۳۹۱ اعلام شد که مجوز فعالیت بانک تات به علت انجام تخلفات عدیده و طی نکردن مسیر قانونی تأسیس لغو شده‌است. در تیرماه ۱۳۹۱ بانک مرکزی ایران اعلام کرد که بانک آینده با ادغام بانک تات و مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی تشکیل خواهد شد.

بانک آینده؛ از مجموعه سهام‌داران بانک تات، مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی (۷۵ درصد سهام) و پذیره‌نویسان جدید (۲۵ درصد سهام) تشکیل شده و در قالب یک بانک تجاری خصوصی با سرمایه پایه هشتصد میلیارد تومان و با راهبرد حضور مؤثر و کارآمد در حوزه‌های خدمات بانکداری: خرد، تجاری، مؤسسه‌ای و اختصاصی، به ارائه خدمت به مردم عزیز و مشتریان خود می‌پردازد.

"بانک آینده" به استناد مصوبه یک‌هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، از ادغام بانک تات، ‌مؤسسه اعتباری صالحین و ‌مؤسسه اعتباری آتی، با سرمايه‌ی پايه هشت (۸) هزار میلیارد ریال؛ در تیرماه سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. متعاقباً، بانک آینده، بر اساس مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ تحت شماره ۴۴۲۳۲۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۹۴۸۷۸، در تاریخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ به ثبت رسید. بانک آینده از مجموعه‌ی بیش از ۱۷هزار سهامدار، پس از طی مراحل لازم، در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی ج.ا.ایران گردید.

سازمان مدیریت صنعتی ایران هر ساله یک ارزیابی و رتبه بندی از رشد شرکتها و موسسات ایرانی بر اساس شاخص‌های نقدینگی، بدهی و بازار انجام می‌دهد. در سال ۱۳۹۱، بانک آینده با ۳۹ پله رشد از جایگاه ۱۲۵ در سال ۹۰ به جایگاه ۸۶ ارتقاء یافت، و این امر به دلیل افزایش درآمدهای مشاع بانک از میزان ۴۶۳۰ میلیار ریال به ۱۱۵۶۱ ریال در ظرف مدت یکسال بوده‌است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس تصمیمات شورای پول و اعتبار در تاریخ آذرماه ۹۲ نام تعدادی از موسسات مالی و اعتباری و بانکهای در شرف تأسیس را از لیست موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی خارج نموده و معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام نمود که شورا بانک آینده را مکلف کرده تا مشکلات قانونی خود را در مدتی که این شورا برای این بانک معین کرده مرتفع نماید و این در حالی است که این مؤسسه بر اساس مجوزهای گذشته اقدام به پذیره نویسی سهام نموده و شعب این بانک نیز در سراسر کشور فعال می‌باشد. یکی از اشکالات قانونی وارد شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بانک آینده تعداد شعب این بانک می باشدکه مجموع شعب دو مؤسسه مالی و اعتباری آتی و صالحین و بانک لغو امتیاز شده تات بسیار بیش از حد قانونی بوده، لذا بانک مرکزی خواهان کاهش تعداد شعب این بانک گردیده است بنابراین بانک آینده برای رفع مشکل قانونی خود مجبور گردید دو سوم شعب خود را تعطیل و نیروهای کار خود را به شدت تعدیل نماید.

در حال حاضر بانک آینده دارای ۱۶۵ شعبه با حدود ۳۹۰۰نفر نیرو در سراسر ایران می‌باشد. در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز رسمی فعالیت این بانک را صادر کرد. در رده‌بندی صد شرکت برتر ایران (شرکت‌های برتر کشور) سازمان مدیریت صنعتی ایران در سال ۹۳ که مربوط به سال مالی گذشته بود، بانک آینده با ۴۹ پله صعود به رتبهٔ ۳۷ در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران دست یافت.معرفی بانک آینده / از تاریخچه تا اعضای هیئت مدیره
اعضای هیئت مدیره

- دکتر قاسم بختیاری فر، رییس هیئت مدیره
- دکتر جلال رسول اف، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل
- محمد علی بهزادان، نایب رییس هیئت مدیره
- ناصر کریمی، عضو هیئت مدیره
- دکتر مرتضی شاکری، عضو هیئت مدیره
معرفی بانک آینده / از تاریخچه تا اعضای هیئت مدیره
ساختمان مرکزی بانک :
نشانی : تهران - میدان آرژانتین- خیابان شهید احمد قصیر (بخارست) - خیابان شهید احمدیان (پانزدهم) - شماره یک
کد پستی: ۱۵۱۳۸۳۵۸۱۱
تلفن: 85930-021
نمابر: 85932151- 021
پست الکترونیکی: info@ba24.ir
مرکز ارتباط بانک آینده
امداد مشتریان :27663200 -021
امداد کارت: 27663300 - 021
امداد شعب: 27663400 - 021
امداد پذیرندگان پایانه فروش: 27663500 - 021
صندوق های سرمایه گذاری: 27663030 - 021
پیشخوان مجازی آینده: 27663600 - 021
معرفی بانک آینده / از تاریخچه تا اعضای هیئت مدیره
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.