ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اطلاعیه مهم بانک مرکزی : بانک ها و موسسات نظامی در بانک سپه ادغام می شوند

اطلاعیه مهم بانک مرکزی : بانک ها و موسسات نظامی در بانک سپه ادغام می شوندروابط عمومی بانک مرکزی ایران امروزبه طور رسمی اعلام کرده است که بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه ادغام می‌شوند.

هفتم اسفند امسال، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، از ادغام بانک‌های نظامی و ایجاد یک بانک واحد خبر داده بود.

براساس گزارشها قرار است بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر به صورت یک "بانک واحد با ثبات و کارآمدتر" در بانک سپه ادغام شوند.

طرح اولیه این بود که ابتدا شش بانک و موسسه حکمت، قوامین، انصار، کوثر، مهر اقتصاد و ثامن در مرحله اول به صورت دو بانک درآیند و سپس به یک بانک بزرگ تبدیل شوند. اما اکنون این طرح بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی تغییر کرده است.

در سال‌های اخیر موسسات اعتباری و برخی از بانک‌های خصوصی کارآمدی خود را از دست دادند و شایعه ورشکستگی آنها بر زبان‌ها افتاد.

هرچند پیش از این عباس کمره‌ای مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری در بانک مرکزی شایعه "ورشکستگی" این بانک‌ها را رد کرده و گفته بود: ""برخی بانک ها با مشکلاتی نظیر کمبود سرمایه، انباشت دارایی‌های غیر مولد و مطالبات غیرجاری بالاتر از استانداردهای بین المللی مواجه هستند و در شرایطی قرار دارند که عملکرد آن ها در دو سال اخیر با اندکی سود همراه بوده است. اما بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد آنها نظارت داشته و ورشکستگی بانک‌ها به سادگی صورت نمی‌گیرد."

با این حال، مشکلات این بانک‌ها‌ باقی ماند و سرانجام اعلام شد که راه‌حل ممکن، ادغام آنها در یک بانک دولتی است.

غلامحسن تقی نتاج، مدیرعامل بانک قوامین، می‌گوید بانک‌داری خصوصی در ایران شکست خورده است اما درعین حال افزود ادغام بانک‌ها مشکلات خود را دارد.

آقای نتاج در این باره گفت هنوز "یک سیستم یکپارچه" که بتواند پنج هزار شعبه این بانک‌ها را پشتیبانی کند، وجود ندارد. همچنین بانک‌ها قراردادهای مختلفی با کارمندان خود دارند. به‌گفته آقای نتاج ۵ سال زمان لازم است تا ادغام بانک‌ها صورت گیرد بنابراین ابتدا تجمیع می‌شوند و " کماکان کار خود را انجام خواهند داد و فقط جابجایی مالکیت اتفاق خواهد افتاد."

بانک مرکزی در اطلاعیه خود گفته است که ارائه خدمات بانکی به مشتریان "با مدیریت و راهبری بانک سپه" با روال قبلی انجام خواهد یافت و حقوق و مزایای کارمندان این بانک‌ها مطابق قراردادهای سابق برقرار خواهد بود.

این اطلاعیه همچنین درباره حقوق سهام‌داران این بانک‌ها و موسسات اعتباری که قرار است ادغام شوند، می‌گوید باتوجه با "هماهنگی انجام گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار" مدون خواهد شد.

بانک مرکزی ازطرح ادغام بانک‌ها به عنوان یک "طرح ملی" یاد کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.