ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فروش چشمگیر نقاشی پل گوگن در حراجی مشهور پاریس

فروش چشمگیر نقاشی پل گوگن در حراجی مشهور پاریسیکی از آثار پل گوگن، نقاش فرانسوی روز سه شنبه به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو /657,704,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) در حراج آرکوریال (Artcurial) در پاریس به فروش رسید.

پل گوگن که در سال ۱۹۰۳ میلادی از دنیا رفت این تابلو را در سال ۱۸۹۷ و در جریان اقامت خود در جزیره تاهیتی در اقیانوس آرام کشید. این اثر پل گوگن «ته بورائو» (Te Bourao) نام دارد که در زبان محلی تاهیتی به معنای «درخت» است.فروش چشمگیر نقاشی پل گوگن در حراجی مشهور پاریس
قیمت این تابلو پنج تا هفت میلیون یورو تخمین زده شده بود. به این ترتیب این اثر پل گوگن نزدیک به دو برابر قیمت پایه خود به فروش رسیده است.

تابلوی «ته بورائو» در حالی روز سه شنبه در پاریس به حراج گذاشته شد که انتقادهای زیادی از پل گوگن به دلیل روبطش با دختران نوجوان اهل تاهیتی مطرح شده است. این دختران نوجوان در بسیاری از نقاشی ها او به صورت برهنه یا نیمه برهنه حضور دارند.

پل گوگن تابلوی «ته بورائو» را به همراه هشت تابلوی دیگر برای نمایش در نمایشگاهی از تاهیتی به پاریس فرستاده بود. این نقاشی ها در آن زمان با استقبال محدودی روبرو شده بود.

برخی از برجسته ترین نقاشی های پل گوگن که در موزه های مشهور جهان به نمایش در آمده است در دوران اقامت او در تاهیتی کشیده شده اند.

بنا به اعلام موسسه حراج آرکوریال فردی که نقاشی «ته بورائو» را خریداری کرده یک «مجموعه دار بین المللی» است. این مجموعه دار گفته است که از این تابلو در فرانسه نگهداری خواهد کرد.

رکورد فروش آثار پل گوگن در سال ۲۰۰۶ میلادی ثبت شد. نقاشی «مرد تبر به دست» او در آن سال به قیمت ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار /2,700,100,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) در حراج کریستی نیویورک به فروش رفت.

مشهورترین اثر مربوط به دوران اقامت پل گوگن در تاهیتی «از کجا آمده ایم؟ کیستیم؟ به کجا می رویم؟» نام دارد که در موزه هنرهای زیبای شهر بوستون آمریکا نگهداری می شود.

پل گوگن در سال ۱۸۹۱ برای رهایی از تمدن که آن را نوعی بیماری می دانست به تاهیتی رفت. او علاقمند به زندگی در سرزمین های دوردست و در میان اقوام بدوی بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.