ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عربستان دوباره قطر را تحریم کرد / تحریم 18 چهره‌های اقتصادی سیاسی قطری

عربستان دوباره قطر را تحریم کرد / تحریم 18 چهره‌های اقتصادی سیاسی قطریعربستان سعودی و متحدانش گروهی از اشخاص حقیقی و حقوقی را به اتهام ارتباط با "فعالیت‌های تروریستی قطر" تحریم کرده اند. حداقل ۱۸ فرد تحریم شده از چهره‌های اقتصادی، سیاسی و اعضای خاندان حاکم بر قطر هستند.

در این فهرست در مجموع نام ۵۹ نفر از جمله یوسف قرضاوی، روحانی مصری ساکن قطر که از رهبران معنوی اخوان المسلمین است دیده میشود.

همچنین۱۲ نهاد از جمله سازمان‌ خیریه قطر و خیریه عید تحریم شده اند.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی دوشنبه گذشته قطر را به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه متهم و روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کردند.

آنها قطر را به پشتیبانی از گروه‌های اخوان‌المسلمین، حماس و داعش متهم کردند.

عربستان سعودی از قطر خواسته است تا برای از سرگیری روابط تغییراتی را در سیاست خارجی خود اعمال کند که از جمله شامل قطع حمایت از حماس و گروه اخوان المسلمین است.

مقامات قطری روز پنجشنبه اعلام کردند که در برابر فشارها تسلیم نخواهند شد. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، در عین حال تاکید کرد که برای حل بحران از رویکرد دیپلماتیک حمایت می‌کند. او گفت که بحران راه حل نظامی ندارد.

صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت، روز پنجشنبه به منظور میانجیگری به دوحه، پایتخت قطر، سفر کرد.

هم زمان، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد که هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که همه سیستم‌هایش از جمله وب‌سایت و حساب‌های کاربری آن در شبکه‌های اجتماعی را مختل کرد.

تلویزیون دولتی قطر نیز از یک حمله سایبری خبر داد که وب سایتش را از دسترس مخاطبان خارج کرد.

علاوه بر روابط دیپلماتیک، ارتباط تجاری عربستان سعودی و متحدانش با قطر قطع شده است. همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی قطر بسته‌اند.

قطر می گوید که فعلا از اقدام متقابل و پاسخ دادن به اتهامات آنها خودداری می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از قطع رابطه عربستان سعودی و چند کشور دیگر با قطر استقبال کرده و گفته است ممکن است این برخورد "آغازی برای پایان تروریسم" باشد. آقای ترامپ سپس با امیر قطر تلفنی صحبت کرد و آمادگی خود را برای میانجیگری میان این کشورها اعلام کرد.

وزارت امور خارجه ایران از تنش موجود بین قطر و همسایگان عربش اظهار نگرانی کرده و می‌گوید امیدوار است که اختلاف‌ها از روش‌های سیاسی حل شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.