ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

در امارات رخ داد : مجازات زندان برای همدردی با قطری ها!

در امارات رخ داد : مجازات زندان برای همدردی با قطری ها!امارات متحده عربی تهدید کرده است که هرکسی در این کشور با قطر ابراز همدردی کند به مجازات زندان محکوم خواهد شد.

روزنامه اماراتی گلف‌نیوز به نقل از حمد سیف‌الشمسی، دادستان کل امارات نوشته است: "با هر کسی که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا هرنوع وسیله نوشتاری، گفتاری و تصویری دیگری با قطر همدردی کند یا هر نوع دیدگاهی را ابراز کند که حمایت از قطر پنداشته شود یا علیه موضع امارات متحد عربی حرف بزند، برخورد شدید و جدی خواهد شد."

به نوشته گلف‌نیوز در بیانه‌ای که به رسانه‌های عرب زبان فرستاده شد، همچنین آمده که براساس قوانین کیفری و قوانین مربوط به مقابله با جرایم سایبری در این کشور، کسانی که علیه منافع و وحدت ملی و ثبات امارات متحده عربی اقدام کنند علاوه بر محکومیت حبس از سه تا پانزده سال، به جریمه نقدی حداقل ٥٠٠ هزار درهم امارات (بیش از یکصد و سی هزار دلار آمریکایی) محکوم خواهند شد.در امارات رخ داد : مجازات زندان برای همدردی با قطری ها!
از زمان بروز اختلاف دیپلماتیک بین چند کشور عربی، از جمله امارات متحده با قطر، شعارهایی به نفع یا علیه آن کشور در رسانه‌های اجتماعی کشورهای منطقه به خصوص توئیتر که در عربستان سعودی محبوبیت فراوانی دارد، منتشر شده است.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، یمن، مصر و چند کشور دیگر با متهم کردن قطر به حمایت از "افراطگرایی" روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کرده‌اند. اختلاف بین قطر و عربستان سعودی پس از انتشار گزارشی در خبرگزاری دولتی قطر، که مقامات دولتی آن را به عملیات هکرها نسبت دادند، شدت گرفته بود. علاوه بر روابط دیپلماتیک، ارتباط تجاری این کشورها با قطر قطع شده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی از قطر خواسته است تا برای از سرگیری روابط یک رشته تغییرات را در سیاست خارجی خود اعمال کند که از جمله شامل قطع حمایت از جنبش حماس و گروه اخوان المسلمین است.

حماس در واکنش به خواست عربستان سعودی گفته است که این اظهارات "برای مردم فلسطین و ملت‌های مسلمان و عرب تکان دهنده است."

گفته می‌شود قطر که از جانب همسایگانش در خلیج فارس در انزوا قرار گرفته، برای وارد کردن مواد خوراکی از طریق هوا از ایران و ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌ است.

سیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان هشدار داده است که بحران دیپلماتیک میان کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند به "ترامپی شدن" سیاست در خاور میانه بیانجامد.

وزیر خارجه همچنین گفته که قراردادهای تازه فروش تسلیحات میان آمریکا و عربستان سعودی منجر به رقابت‌ تسلیحاتی جدید در منطقه خواهد شد. تلاش‌ها برای آرام ساختن بحران منطقه‌ای که در پی تصمیم عربستان سعودی، امارات، مصر و چند کشور دیگر برای قطع روابط‌ با قطر به وجود آمده، تا حال نتیجه‌ای در پی نداشته است.

این کشورها قطر را متهم به حمایت از گروه‌های اسلام‌گرا و ایران می‌کنند.

انور قرقاش، وزیر خارجه امارات تهدید کرده که اگر قطر "به صورت قاطع" تعهد نسپارد که سیاستش در مورد حمایت مالی از گروه‌های تندرو را تغییر می‌دهد، امارات فشارهای بیشتری به این کشور وارد خواهد کرد.

قطر به شدت این ادعاها را رد می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ابتدا از قطع روابط عربستان و چند کشور دیگر با قطر استقبال کرد ولی بعدا در صحبت تلفنی با پادشاه عربستان بر وحدت منطقه خلیج فارس تاکید کرد.

جیمز متیس، وزیر خارجه آمریکا نیز با همتای قطری خود صحبت کرده و بر تعهد آمریکا در قبال منطقه خلیج فارس تاکید کرده است.

قطر میزبان ۸ هزار سرباز آمریکایی در پایگاه العدید در این کشور است که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است و از آنجا هواپیماهای آمریکا برای هدف قرار دادن گروه موسوم به دولت اسلامی در سوریه و عراق پرواز می‌کند.

امیر کویت نیز در تلاش بوده تا میان دو کشور میانجی‌گری کند و دیروز با پادشاه عربستان دیدار کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.