ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سفر پرهزینه پادشاه عربستان به مناطق مختلف آسیا آغاز شد

سفر پرهزینه پادشاه عربستان به مناطق مختلف آسیا آغاز شدملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، در سفری سه‌روزه با هیاتی متشکل از نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر وارد اندونزی شده است. این اولین‌بار در نزدیک به پنج دهه است که یک پادشاه عربستان سعودی به اندونزی سفر می‌کند.

ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود برای سفری یک‌ماهه به شرق آسیا رفته است و بعد از اندونزی راهی برونئی، ژاپن، چین و مالدیو خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر، از جمله ۶۲۰ نفر به عنوان ملازم و همراه، و ۸۰۰ مقام رسمی از جمله ۱۰ وزیر و ۲۵ شاهزاده، ملک سلمان را در این سفر همراهی می‌کنند و ۲۷ هواپیما برای انتقال این افراد به جاکارتا، پایتخت اندونزی، به کار گرفته شده است.

به گزارش رسانه‌های اندونزی، عربستان سعودی ۴۵۹ تن تجهیزات از جمله دو خودروی مرسدس بنز اس۶۰۰ و دو بالابر الکتریکی هم به آن کشور فرستاده است.سفر پرهزینه پادشاه عربستان به مناطق مختلف آسیا آغاز شد
توییت نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر مالزی: "سلفی من با ملک سلمان"
سفر پرهزینه پادشاه عربستان به مناطق مختلف آسیا آغاز شد
شرکتی که مسئول رتق‌وفتق بار پادشاه عربستان سعودی و هیات همراه او شده، به خبرگزاری آنتارا گفته است که ۶۳ تن بار به جاکارتا منتقل می‌کند و ۳۹۶ تن بار هم به بالی منتقل خواهد شد.

ملک سلمان بعد از سه روز دیدار رسمی با مقامات اندونزی، برای تعطیلاتی یک هفته‌ای به جزیره بالی می‌رود.
سرمایه‌گذاری عظیم

سفر ملک سلمان به اندونزی در پی سفر جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، در سال ۲۰۱۵ میلادی به عربستان سعودی انجام می‌شود. مقامات اندونزی امیدوارند که این دیدار میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای کشورشان به همراه داشته باشد. دولت اندونزی گفته است که انتظار می‌رود حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آن کشور انجام شود، از جمله شرکت نفت سعودی آرامکو قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار با آن کشور نهایی می‌کند.

با آن که سفر پادشاه عربستان سعودی منافع اقتصادی قابل توجهی برای اندونزی به همراه دارد، تحلیلگران می‌گویند که این سفر برای عربستان سعودی نیز سودآور است.

به عنوان بخشی از اقداماتی که برای تنوع دادن به اقتصاد و رهایی از وابستگی اقتصاد عربستان سعودی به نفت انجام می‌شود، تصمیم‌گیران آن کشور در پی گسترش ارائه خدمات زیارتی هستند. ارائه خدمات حج و زیارت دومین منبع درآمد عربستان سعودی بعد از صنعت نفت و گاز است.

ذوحریری مصراوی، از تحلیلگران امور خاورمیانه و عضو بزرگ‌ترین سازمان اسلامی اندونزی می‌گوید: "اندونزی هم‌اکنون سهم قابل توجهی در بخش زیارتی عربستان سعودی دارد و مسلمانان آن کشور بخش عمده‌ای از حاضران در مراسم حج سالانه و حج عمره را تشکیل می‌دهند. با آن که عربستان سعودی هزینه صدور ویزا برای زائران مسلمان را افزایش داده است، فکر نمی‌کنم که این موضوع، از تعداد زائران اندونزیایی کم کند."

اندونزی بزرگ‌ترین کشور دارای اکثریت مسلمان دنیا به شمار می‌رود.

ملک سلمان در قصری در شهر بوگور با رئیس‌جمهور اندونزی دیدار خواهد کرد و گزارش شده است که پیش از ورود او به قصر، مجسمه‌های عریانی که در محوطه آن بودند، پوشانده شده‌اند.

ملک سلمان از روز دوشنبه گذشته سفر یک‌ماهه خود را به منطقه آسیا آغاز کرد و ابتدا به مالزی رفت.
سفر پرهزینه پادشاه عربستان به مناطق مختلف آسیا آغاز شد
در جریان سفر پادشاه عربستان سعودی به اندونزی، دو خودروی مرسدس بنز اس۶۰۰ به آن کشور فرستاده شده است
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.