ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عربستان سعودی، 3 ایرانی را آزاد کرد

عربستان سعودی، 3 ایرانی را آزاد کردسه صیاد ایرانی که از بیش از یک سال قبل در عربستان سعودی زندانی بودند، آزاد شده اند. عربستان در هنگام دستگیری این افراد مدعی شده بود که سه عضو مسلح سپاه پاسداران را دستگیر کرده است.

اردشیر یاراحمدی مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر، امروز سه شنبه ۲۳ مرداد گفت: "سه صیاد این بندر که سال گذشته توسط گارد ساحلی عربستان دستگیر و بازداشت شده بودند، درهفته جاری آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند."

وی در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا افزود: "قایق این صیادان خردادماه سال گذشته بر اثر جزر و مد دریا وارد مرزهای آبی عربستان شده بود که گارد ساحلی این کشور اقدام به دستگیری آنان کرد."

در آن زمان، رسانه‌های ایران گزارش کردند که گارد ساحلی عربستان سعودی به یک قایق ماهی‌گیری ایرانی که "بر اثر حرکت امواج دریا وارد آب‌های عربستان شده" تیراندازی کرده‌ و یک شهروند ایران را کشته‌است.

رسانه ها، همچنین از بازداشت سه شهروند دیگر ایران از سوی عربستان خبر دادند.

همزمان، عربستان از بازداشت "سه عضو سپاه پاسداران" و توقیف قایق آنها خبر داد و اعلام کرد که قایق توقیف شده حاوی "سلاح و مواد منفجره" بوده است. دولت عربستان گفت که بازداشت شدگان تحت بازجویی هستند.

در پاسخ به این اتهامات، وزارت کشور ایران تاکید کرد که صیادان بدون آنکه متوجه باشند وارد قلمرو آبی عربستان شده‌اند.

اردشیر یاراحمدی در گفتگوی دیروز خود با ایرنا، خاطرنشان کرده که "بر اساس قانون، کسانی که به این صورت دستگیر می شوند باید مدتی در کشور مقصد توقیف باشند".

مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر افزوده: "این صیادان پس از گذراندن دوره محکومیت و براساس رایزنی های مسئولان وزارت امور خارجه دو طرف آزاد شدند."

رسانه های ایران این سه صیاد را "حسین زارع"، "سهراب اصلانی" و "حسین اصلانی" معرفی کرده اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.