ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

در عربستان رخ داد / اعدام 37 نفر و به نمایش گذاشتن سر بریده شده در ملا عام!

در عربستان رخ داد / اعدام 37 نفر و به نمایش گذاشتن سر بریده شده در ملا عام!عربستان سعودی ٣٧ نفر را به اتهام "تروریسم" مجرم شناخته و اعدام کرده است. اعدام‌‍‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتا سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اکثریت اقلیت شیعه این کشور، انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، مردانی که اعدام شدند "تفکر تروریستی و افراطی در پیش گرفته بودند و باندهای تروریستی شکل داده بودند تا امنیت را بر هم بزنند و مخدوش کنند." این خبرگزاری گفت که یک نفر بعد از اعدام "مصلوب شده" است، مجازاتی که برای جرائم بسیار سنگین استفاده می‌شود. اعدام در عربستان معمولا گردن زدن است و در مواردی سر بریده در ملا عام به نمایش گذاشته می‌شود که به آن مصلوب کردن می‌گویند و عربستان می‌گوید شرع اسلام آن را مجاز می‌داند.

یک نفر نیز به اتهام "تفرقه‌افکنی فرقه‌ای" اعدام شده، اتهامی که معمولا برای فعالان شیعه استفاده می‌شود.

بنا به آمار خبرگزاری رسمی عربستان، از آغاز سال ٢٠١٩ صد نفر در عربستان اعدام شده‌اند.

دو روز پیش چهار نفر در حمله به مقر نیروهای امنیتی در شمال پایتخت کشته شدند و داعش مدعی مسئولیت آن شد.

روز بعد اعلام شد که ١٣ نفر دستگیر شده‌اند اما گفته نشد که این افراد در کجا دستگیر شده و آیا به حمله یکشنبه مربوط بوده‌اند یا نه.

در سال ٢٠١١ و در بهار عربی ساکنان استان شرقیه که بیشتر اقلیت شیعه عربستان در آن زندگی می کنند به خیابانها ریختند و به تبعیض علیه شیعیان اعتراض کردند. این اعتراض‌ها به درگیری با نیروهای امنیتی و کشته شدن و دستگیری عده‌ای انجامید.

عربستان در ژانویه سال ٢٠١٦، ٤٧ نفر از جمله شیخ نمر روحانی شیعه را که در ایران درس طلبگی خوانده را اعدام کرد. پس از آن عده‌ای در اعتراض به سفارت عربستان در تهران حمله کردند که سبب شد روابط دو کشور قطع شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.