ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازداشت مشکوک 3 عضو عالی رتبه خاندان پادشاهی عربستان

بازداشت مشکوک 3 عضو عالی رتبه خاندان پادشاهی عربستانرسانه‌های آمریکا می‌گویند سه عضو عالی رتبه خاندان پادشاهی عربستان، از جمله آخرین پسر ملک عبدالعزیز، در بازداشتی که علت آن معلوم نیست به سر می‌برند.

این رسانه‌ها محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را مسئول این اقدام معرفی کرده و می‌گویند محمد بن نایف و دو نفر دیگر روز جمعه بازداشت شده‌اند.

این بازداشت‌ها شبیه دستگیری گسترده اعضای خاندان سلطنتی در سال ۲۰۱۷ ارزیابی شده که طی آن محمد بن سلمان که در آن ایام تازه به مقام ولیعهدی منصوب شده بود دهها عضو برجسته خاندان سلطنتی را در هتل پنج ستاره ریتز-کارلتون برای چندین روز زندانی کرد و علت آن را "آغاز مبارزه با فساد" خواند.

نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، عصر جمعه، ششم مارس، خبر دادند که بازداشت‌ها امروز صورت گرفته است و محمد بن نایف، ولیعهد پیشین؛ نواف بن نایف، عموزاده محمد بن سلمان، و احمد بن عبدالعزیز، آخرین پسر بازمانده از ملک عبدالعزیز -ابن سعود- سه نفری هستند که زندانی شده‌اند.

محمد بن نایف تا زمان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد رسمی عربستان بود و پس از آن هم در سمت وزیر دفاع بود اما در جریان دستگیری‌های گسترده سال ۲۰۱۷ او هم بازداشت و در حصر خانگی قرار داده شد.

بازداشتی که ناظران آن را اقدامی از سوی محمد بن سلمان جوان برای تحکیم اریکه قدرت خود و رفع تهدیدها از سوی اعضای خاندان آل سعود تفسیر کردند.

آن طور که وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش کرده ماموران یگان ویژه در حالی که لباس‌های سیاه و ماسک بر صورت داشتند به خانه این اعضای خاندان سلطنتی ریخته و منازل آنها را تفتیش کرده‌اند.

"شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، آخرین پسر بازمانده از بنیان‌گذار عربستان سعودی، یعنی ملک عبدالعزیز است و از احترام بالایی در میان آل سعود برخوردار است."

عربستان هنوز به گزارش این رسانه‌های آمریکایی واکنشی نشان نداده و آن را تایید یا تکذیب نکرده است اما آن طور که فرانک گاردنر می‌گوید "حساب و کتاب‌ها در داخل خاندان پادشاهی عربستان معمولا در خفا رسیدگی می‌شود."

محمد بن سلمان که در سال ۲۰۱۶ به عنوان ولیعهد رسمی عربستان به قدرت رسید، در ابتدا با وعده اصلاحات و ترقی شهرت و توجه جهانی برای خود دست و پا کرد اما رسوایی‌هایی چون قتل فجیع جمال خاشقچی که سازمان سیا معتقد است با دستور محمد بن سلمان صورت گرفته، اعتبار این ولیعهد جوان را به طور جدی خدشه‌دار کرد.
منبع : BBC
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.