ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قطر، شروط عربستان را رسماً رد کرد

قطر، شروط عربستان را رسماً رد کردمحمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفته است که کشورش فهرست درخواست‌ها و شروط عربستان و متحدانش را رد می‌کند.

با این حال وزیر خارجه قطر آمادگی این کشور را برای انجام گفتگو در شرایط مناسب اعلام کرد.

او این سخنان را در حالی بیان کرده که تنها دو روز به مهلت ده روزه تعیین شده برای پذیرش درخواست های عربستان و متحدان این کشور برای از سرگیری روابط با قطر باقی مانده است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات متحده عربی و تعدادی دیگر از کشورهای عربی در اوایل ماه گذشته میلادی (ژوئن) با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند. این کشورها قطر را به حمایت از "گروه های تروریستی" متهم کردند.

اما قطر در واکنش، این اقدام را "غیرموجه و بی‌اساس" خواند.

عربستان سعودی و متحدان این کشور با ارائه فهرستی شرایط خود را برای از سرگیری روابط سیاسی و پایان دادن به تحریم اقتصادی این امیرنشین اعلام کردند.

گفته شده است که از جمله شرایط سیزده گانه تحریم‌کنندگان برای از سرگیری رابطه با قطر، کاهش ارتباط آن کشور با جمهوری اسلامی ایران، تعطیل کردن شبکه تلویزیونی الجزیره و بستن یک پایگاه نظامی ترکیه در قطر است.

این کشورها همچنین خواستار آن شده اند که دولت قطر "روابط خود با سازمان های تروریستی" را کاملا قطع کند.

براساس گزارش منابع خبری، در پیام کشورهای عرب مشخصا از گروه‌های اخوان المسلمین، دولت اسلامی (داعش)، شبکه القاعده، حزب‌الله لبنان، جبهه فتح الشام که پیش از این شاخه القاعده در سوریه دانسته می‌شد، به عنوان سازمان‌های تروریستی مورد نظر نام برده شده است. از دولت قطر خواسته شده تا "تمامی تروریست‌های" حاضر در آن امیرنشین را هم تحویل مقامات کشورهای عربی بدهد.

دولت قطردر همان زمان شرایط ارائه شده از سوی عربستان و سه کشور دیگر را برای لغو تحریم‌ها غیرمنطقی خوانده است.

این کشور همچنین گفت که موارد مطرح شده‌، ربطی به "مقابله با تروریسم" ندارد و هدف این درخواست‌ها، محدود کردن حاکمیت این کشور است.قطر، شروط عربستان را رسماً رد کرد
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.