ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نامگذاری خیابانی در بیروت به نام یکی از فرماندهان حزب‌الله، جنجال به پا کرد

نامگذاری خیابانی در بیروت به نام یکی از فرماندهان حزب‌الله، جنجال به پا کردنامیدن خیابانی در بیروت به یاد مصطفی بدرالدین، از فرماندهان به شهادت رسیده حزب‌الله با واکنش‌های فراوان روبرو شده است. آقای بدرالدین به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان متهم بود.

این خیابان که به تازگی به نام مصطفی بدرالدین نام‌گذاری شده دقیقا در بخشی از بیروت واقع شده که یک انتهای آن به دانشگاه رفیق حریری ختم می‌شود.

رفیق حریری، نخست‌وزیر لبنان در سال ۲۰۰۵ و طی انفجاری مهیب که بر سر راه عبور کاروان خودروهای حامل او روی داد کشته شد.

سعد حریری، فرزند رفیق حریری که اکنون نخست‌وزیر لبنان است این نام‌گذاری را "فتنه‌جویانه" خوانده است.

تابلوی این خیابان بیروت تنها چند روز پس از آن به مصطفی بدرالدین تغییر یافته که دادگاه تریبونالی که با حمایت سازمان ملل متحد تشکیل شده مشغول استماع آخرین گزارش‌ها درباره متهمان ماجرای ترور رفقی حریری و ۲۱ نفر دیگر در سال ۲۰۰۵ است.

چهار نفر از متهمان این دادگاه که به حزب‌الله لبنان مرتبطند در این دادگاه غایبند.

حزب‌الله بارها هرگونه دست داشتن در این ترور را رد کرده است.

سعد حریری پس از جلسه هفته گذشته این دادگاه در لاهه هلند گفته بود اطمینان دارد که عدالت برقرار و مسئولان ترور پدرش به جزای اعمالشان خواهند رسید.

آقای حریری همچنین گفته پس از مشخص شدن نتیجه دادگاه لاهه، به وظیفه خود در مقام نخست‌وزیر عمل خواهد کرد حتی اگر این شامل مواجهه با گروه‌ها و کسانی شود که در دولت و قدرت سهیمند.

او گفت: "آنهایی که می‌خواهند کشور را به عرصه های خاصی وارد کنند باید بدانند که در برابر خداوند متعال و مردم لبنان باید پاسخگو باشند."

آقای حریری همچنین با اشاره این نام‌گذاری گفته: "ما به از میان بردن فتنه اشاره می‌کنیم اما این خود یک فتنه‌جویی است."نامگذاری خیابانی در بیروت به نام یکی از فرماندهان حزب‌الله، جنجال به پا کرد
همزمان وزیر کشور لبنان گفته خواستار پایین کشیدن تابلو این خیابان شده است.

اما شهردار منطقه غبیری بیروت که این خیابان در آنجا واقع شده و ساکنان آن از حامیان جدی حزب‌الله هستند ضمن رد انتقادها گفته تغییر نام این خیابان کاملا قانونی صورت گرفته است.

او گفته مطابق قانون مصوبه تغییر نام این خیابان را در سال گذشته (۲۰۱۷) به وزارت کشور اعلام کرده و چون در مهلت قانونی یک ماهه مخالفتی با این مصوبه از سوی وزارت کشور دریافت نکرده، به اجرای آن اقدام کرده است.

مصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد حزب‌الله که نامش از سوی آمریکا در فهرست تروریستی قرار گرفته بود در سال ۲۰۱۶ در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شد.

او همچنین به بمب‌گذاری در مقر نیروی دریایی آمریکا در بیروت به سال ۱۹۸۳ و انفجارها در سفارت‌های فرانسه و آمریکا در کویت متهم بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.