ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دیدار پادشاه آینده عربستان با مقتدی صدر!

دیدار پادشاه آینده عربستان با مقتدی صدر!رهبر جریان صدر عراق با ولیعهد عربستان در جده دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق که روز یکشنبه به عربستان رفت برای نخستین بار با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در جده دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل مشترک گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر مقتدی صدر به عربستان پس از ۱۱ سال است. وی در سال ۲۰۰۶ به عربستان رفته بود. صدر بنا به دعوت رسمی ریاض به عربستان رفته و مدت زمان سفر وی مشخص نیست.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر است که ۳۴ کرسی در پارلمان عراق دارد. وی همچنین رهبری گروه مسلحی به نام "سرایا السلام" را برعهده دارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط روز یکشنبه نوشت ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در وزارت خارجه عربستان در جده به استقبال مقتدی صدر رفت.

این روزنامه به نقل از دفتر صدر نوشت: ما از گشایش در روابط عربستان و عراق خرسندیم و امیدواریم سرآغازی برای برچیدن طایفه‌گرایی در منطقه باشد.دیدار پادشاه آینده عربستان با مقتدی صدر!
سید مقتدی صدر شخصیت سیاسی و مذهبی اسلام‌گرای عراقی، یکی از رهبران شیعیان عراق و شناخته‌ترین بازمانده خاندان صدر است.

وی طرفدار ایجاد حکومت اسلامی و از مخالفین حکومت صدام و حضور نیروهای خارجی در عراق بوده‌است. نیروهای شبه نظامی مسلح تحت امر او سابقاً معروف به جیش المهدی در مقاطعی درگیری‌هایی با نیروهای آمریکایی ائتلاف و افراطیون سنی بعثی و حکومت مرکزی داشته‌اند. مهمترین پایگاه طرفداران صدر در استانهای جنوبی عراق بویژه در شهرک صدر محله شیعه‌نشین بغداد است.

وی چهارمین فرزند آیت الله سید محمد صدر، مجتهد شجاع با نفوذ عرب عراقی در دهه نود میلادی است؛ پدر مقتدی به همراه دو پسرش برادران مقتدی در دوران رژیم بعثی صدام حسین به خاطر نقش محوری که در مبارزه مردم این کشور داشتند بدست صدام ترور و کشته شدند. خاندان صدر؛ از جملهٔ این خاندان‌های اصیل و ریشه دار است که علاوه بر عراق دامنهٔ حضور مؤثر خود را به ایران و لبنان نیز گسترانده است؛ نسب خانواده صدر به پیشوای هفتم شیعیان موسی بن جعفر کاظمین منتهی می‌شود. صدرها که در منطقه جبل عامل لبنان سکنی گزیده بودند بعدها به نجف در عراق هجرت کرده و گروهی از آن‌ها نیز راهی ایران شدند. پسر عموی پدرش، آیت الله سید محمدباقر صدر (از مراجع پیشین تقلید شیعیان عراق) نیز بدلیل مبارزه با صدام شکنجه و کشته شد.سید موسی صدر رهبر سابق شیعیان لبنان که بحثهایی درباره ناپدید شدنش توسط قذافی لیبی وجود دارد نیز پسر عموی پدر مقتدی می‌باشد. همسر مقتدی صدر، دختر سید محمدباقر صدر و فاقد فرزند است
دیدار پادشاه آینده عربستان با مقتدی صدر!دیدار پادشاه آینده عربستان با مقتدی صدر!دیدار پادشاه آینده عربستان با مقتدی صدر!
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.