ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماجرای فیلم و صدای قتل جمال خاشقجی + نگرانی ترامپ از قرارداد 110 میلیارد دلاری با عربستان

ماجرای فیلم و صدای قتل جمال خاشقجی + نگرانی ترامپ از قرارداد 110 میلیارد دلاری با عربستانبه گزارش واشنگتن پست، دولت ترکیه به آمریکا اطلاع داده است که ""فایل های صوتی و تصویری را به دست آورده است که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در داخل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را تایید می کند.""

واشنگتن پست می گوید منابع مطلع به این روزنامه گفته اند که صدای "بازجویی، شکنجه و قتل" و همین طور "کتک خوردن" جمال قاشقچی ضبط شده و در اختیار دولت ترکیه است.

هنوز مشخص نیست که این فایل ها چگونه در اختیار دولت ترکیه قرار گرفته و آیا برای بررسی در اختیار مقام های آمریکایی گذاشته شده اند یا نه؟ماجرای فیلم و صدای قتل جمال خاشقجی + نگرانی ترامپ از قرارداد 110 میلیارد دلاری با عربستان
سناتور باب کورکر، رییس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا هم می‌گوید تمامی گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا و جزئیات منتشر شده از ماجرای ناپدیدشدن جمال خاشقجی به این باور منتهی می‌شود که او "به قتل رسیده" است.

آقای کورکر پنجشنبه گفت از نظر او "قتل" آقای خاشقجی کار "دولت عربستان" بوده و حالا این کشور در تلاش برای تاثیرگذاری بر جنجال برپا شده است.

همزمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که تحت فشار افکار عمومی و کنگره آمریکا است تا نسبت به این واقعه واکنش نشان دهد، در آخرین اظهارنظر خود به خبرنگاران گفته به نظرش "منطقی نیست که معامله تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری با عربستان را بر هم بزند."

"دقت کنید. اگر ما به آنها ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح نفروشیم آنها می‌روند از روسیه و چین می‌‎خرند و این به نفع ما نیست... کارهای دیگری می‌توانیم بکنیم."

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارتش گفت: "تا آنجا که من می‌دانم این در خاک ترکیه اتفاق افتاده و او (جمال خاشقجی) هم آمریکایی نبوده... اقامت دائم آمریکا را داشته... اما ما کارهای دیگری می‌توانیم بکنیم... ابتدا باید بفهمیم چه شده."

آقای ترامپ به سوال خبرنگاران که در مورد اقدام احتمالی مورد نظر او پرسیدند جواب نداده اما گفته از نظر او بر هم زدن معامله تسلیحاتی ۱۱۰ میلیاردی با عربستان سعودی با توجه به جایگزین و رقبایی که آمریکا در بازار تسلیحاتی جهان دارد، "منطقی نیست."

انتظار می‌رود این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا به زودی با واکنش تند منتقدانش روبرو شود که او را به نادیده گرفتن "ارزش‌های آمریکا در ارجح دانستن حقوق‌بشر بر الویت‌های اقتصادی" متهم کنند.
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.