ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت های شدید برگزار شد!

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت های شدید برگزار شد!مردم در اقلیم کردستان عراق به پای صندوقهای رای رفته‌اند تا در همه‌پرسی استقلال این منطقه شرکت کنند.

حیدرعبادی، نخست وزیر عراق روز گذشته (یکشنبه (۲۴ سپتامبر/۲مهر) در نطقی در بغداد با غیرقانونی خواندن همه‌پرسی جدایی کردستان گفت: "همه‌پرسی اقلیم مخالف قانون اساسی است و تدابیر لازم را برای مقابله با آن اتخاذ می‌کنیم."

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در شرایطی برگزار شده است که علاوه بر مخالفت‌های داخلی در عراق و مخالفت شدید همسایگان آنها در خاورمیانه، اکثر قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل نیز با برگزاری آن موافق نیستند و از مقامات کردستان عراق خواسته بودند تا این رفراندوم را برگزار نکند.

اما علیرغم این مخالفتها و فشارها روز گذشته (یکشنبه ۲۴ سپتامبر/۲ مهر) مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در نشستی خبری گفت که با وجود افزایش مخالفت‌های بین‌المللی، همه‌پرسی استقلال کردستان عراق براساس برنامه برگزار می‌شود.

آقای بارزانی دراین کنفرانس خبری تاکید کرد که تنها از طریق استقلال است که کردها می توانند امنیت آینده خود را تضمین کنند.

او همچنین مشارکت اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق را تجربه‌ای شکست خورده خواند و گفت که اقلیم کردستان نمی‌خواهد این تجربه تکرار شود. آقای بارزانی بغداد را متهم کرد که کردها را از حقوقشان محروم و آنها را تحقیر می‌کند.

آقای بارزانی در نشست خبری خود همچنین نگرانی کشورهای همسایه، ترکیه و ایران، را در این مورد که همه‌پرسی باعث بی ثباتی منطقه می‌شود، رد کرد. او گفت که ما خواستار برقراری روابط خوب با ترکیه و ایران هستیم. رئیس اقلیم کردستان عراق افزود ما به جامعه بین‌المللی ثابت می‌کنیم که تهدیدی برای ثبات منطقه نخواهیم بود.

روز گذشته همچنین گزارش شد که حسن روحانی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور ایران و ترکیه در تماسی تلفنی با همه پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت کردند. هر دو کشور با کردستان عراق مرز مشترک دارند و با شورشیان کرد می جنگند.همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت های شدید برگزار شد!همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت های شدید برگزار شد!همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت های شدید برگزار شد!همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت های شدید برگزار شد!
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.