ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انفجار مشکوک چهار کشتی باری در امارات و واکنش ها به ماجرا

انفجار مشکوک چهار کشتی باری در امارات و واکنش ها به ماجراوزارت خارجه امارات اعلام کرد که چهار کشتی باری متعلق به کشورهای مختلف در حاشیه آبهای شرقی این کشور در نزدیکی بندر فجیره هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفته‌اند اما به کسی آسیبی نرسیده است.

وزارت خارجه امارات همچنین گفت تمام اقدامات لازم انجام گرفته و تحقیق در این باره آغاز شده است. به گفته این وزارتخانه هیچ آسیبی به کسی نرسیده و سوخت یا مواد مضر وارد آب نشده است.

بندر فجیره در حدود ۱۴۰ کیلومتری تنگه هرمز قرار دارد که محل عبور یک سوم تجارت جهانی نفت از طریق دریاست. موقعیت فجیره در مسیر کشتیرانی در خلیج فارس، شبه قاره هند و آفریقا که محل سوختگیری نفتکش ها و سایر کشتی های باری است استراتژیک توصیف می شود.

وزارت خارجه امارات اقداماتی را که کشتی‌های تجاری و خدمه آنها را در خطر قرار دهد "خطرناک" خواند و گفت جامعه بین‌المللی باید در قبال کسانی که امنیت و ایمنی رفت و آمد دریایی را در خطر قرار می‌دهند مسئولیت نشان دهد.

جزئیاتی بیشتری در این باره اعلام نشده است.

پیشتر شبکه "المیادین" نزدیک به ایران در لبنان گزارش داده بود که تعدادی کشتی در بندر فجیره منفجر شده‌اند و رسانه های ایرانی این خبر را منعکس کردند. اما وزارت خارجه امارات این موضوع را شایعه خواند و گفت فعالیت در این بندر مطابق معمول در جریان است.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران روز یکشنبه در توییتر نوشت که "انفجارها" در نزدیکی فجیره نشان دهنده شکننده بودن امنیت کشورهای عربی خلیج فارس است.

وزارت خارجه امارات یکشنبه همچنین اعلام کرد یک قایق نظامی قطری و چهار سرنشین آن را که حدود دو هفته پیش به دلیل ورود به آبهای خود توقیف کرده بود آزاد کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.