ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انفجار مهیب و تیراندازی در یک پالایشگاه مهم عربستان سعودی!

انفجار مهیب و تیراندازی در یک پالایشگاه مهم عربستان سعودی!منابع مختلف خبری گزارش کرده‌اند که در مجموعه پالایشگاهی بقیق عربستان سعودی آتش سوزی رخ داده و صدای تیراندازی در اطراف آن به گوش می‌رسد.

شبکه العربیه وابسته به عربستان سعودی نیز با تایید این خبر آن را آتش‌سوزی خوانده اما دلیل وقوع این حادثه را اعلام نکرده است. اما رسانه های غیر رسمی از حمله پهپاد به این پالایشگاه خبر می دهند.

مجموعه پالایشگاهی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده است.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، صدایی شبیه به تیراندازی نیز در اطراف این پالایشگاه به گوش می‌رسد.

یکی از ساکنان نزدیک این پالایشگاه به خبرگزاری رویترز گفته که "با صدای مهیب انفجار از خواب بیدار شدم و همه ترسیده بودند و صدای انفجارهای متعدد به گوش می‌رسید".

مقامات عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که در حال حاضر آتش‌سوزی مهار شده است.

بقیق در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی ظهران قرار دارد. ظهران بزرگترین مجموعه پالایشگاهی دنیاست که بیشترین صادرات نفت عربستان در خلیج فارس را نیز انجام می‌دهد.

پالایشگاه بقیق متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است. این پالایشگاه در سال ۲۰۰۶ هدف یک حمله ناموفق از طرف نیروهای شبه نظامی القاعده قرار گرفته بود.

آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان و تحت مالکیت دولت این کشور است.

بر اساس داده‌هایی که شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو منتشر کرده، درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۲۴ میلیارد دلار بوده است.

سال گذشته (۲۰۱۸) شرکت آرامکو روازنه حدود ۱۳.۶ میلیون بشکه نفت تولید کرد که این میزان از تولید شرکتهای نفتی بزرگی مانند رویال داچ شل و بی پی بریتانیا بالاتر بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.