ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انتشار ویدیوی دختر افغان در تیک تاک جنجال به پا کرد

انتشار ویدیوی دختر افغان در تیک تاک جنجال به پا کردتیک‌تاک، از نوجوان افغان - آمریکایی بابت لغو حسابش عذرخواهی کرد. حساب فیروزه عزیز بعد از انتشار فیلمی در انتقاد از سیاست‌های چین در قبال اقلیت اویغور در تیک‌تاک معلق شده بود.

صاحب تیک‌تاک شرکتی چینی است. آنها گفته‌اند که تعلیق حساب خانم فیروز را لغو کرده‌اند. به گفته آنها حساب او به دلیل خطایی که ربطی به چین نداشته معلق شده بود.

آنها همچنین گفته‌اند که به دلیل اشتباه انسانی فیلم خانم فیروز یک ساعت در روز پنجشنبه از دسترسی خارج شده بود.
فیروزه عزیز
فیروزه عزیز هفده ساله‌ است. او در فیلمی کوتاه که به ظاهر درباره آرایش کردن و فر دادن مژه بود، از سیاست‌های چین در قبال اقلیت اویغور انتقاد کرده بود.

او در آن فیلم بعد از چند ثانیه صحبت درباره فرمژه، از مخاطبان می‌خواهد که از گوشی‌های تلفن خود استفاده کرده و بگردند و بخوانند چه بر سر اویغورها آمده است. خانم فیروز می‌گوید که این گروه از مردم چین در آستانه «هولوکاستی دیگر» قرار دارند.

انتشار اسناد جدیدی نشان می‌دهد که دولت چین برای اعتراف، تغییر دین و زبان اویغورها آنها را به اردوگاه‌هایی ویژه می‌فرستد. چینی‌ها این اخبار را کذب می‌دانند.

یک شرکت چینی مالکیت تیک‌تاک را در دست دارد. این شرکت، اپلیکیشن مشابهی دارد که در درون چین کار می‌کند. این شرکت بارها تاکید کرده که قوانین نظارتی درون چین را برای مدیریت اپلیکیشن‌هایی که خارج از چین هستند به کار نمی‌برد.

خانم عزیز در حساب توییترش نوشته که عذرخواهی تیک‌تاک را نمی‌پذیرد. به گمان او پذیرفتنی نیست که همزمان با انتشار سه فیلم انتقادی، حسابش را به خاطر فیلمی دیگر که او در حساب پیشینش منتشر کرده بود ببندند.

فیروزه عزیز با گوشی تلفنش پیشتر حساب دیگری در تیک‌تاک داشته که جلویش گرفته شده بود. بعدا او در حسابی جدید فیلم‌های انتقاد به چین را منتشر کرده بود.

او در گفت‌وگویی گفته است که باز هم به صحبت کردن درباره اویغورها در هر جایی که بتواند از اینستاگرام و توییتر گرفته تا تیک‌تاک ادامه می‌دهد.

او گفته که از تیک‌تاک نمی‌ترسد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.