ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کاهش چشمگیر هزینه صدور پاسپورت افغانی ها در ایران

کاهش چشمگیر هزینه صدور پاسپورت افغانی ها در ایرانسفارت افغانستان در ایران از کاهش ۸۰ درصدی هزینه صدور پاسپورت برای شهروندان افغانستان مقیم ایران خبر داد.

نورالله راغی، سرکنسل افغانستان در ایران گفت که کاهش هزینه صدور پاسپورت از ۱۲۰ دلار /8,040,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به ۲۰ دلار /1,340,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ، با توجه به "مشکلات جدی مهاجران" افغان صورت گرفته ‌است.

او تصریح کرد که نوسانات نرخ ارز، افت تومان در مقابل دلار و درآمد ثابت مهاجران به تومان و برخی از عوامل دیگر سبب این مشکلات شده بود. سفارت افغانستان می‌گوید که تمام شهروندان افغانستان که در ایران زندگی می‌کنند از این کاهش قیمت بهره خواهند بود.

بر اساس قانون پاسپورت، هزینه یک پاسپورت در افغانستان ۵ هزار افغانی (۷۰ دلار) و در بیرون از این کشور ۱۲۰دلار است. پیش از این ارزش پاسپورت دانشجویان افغانی که تحصیلات خود را در ایران شخصی دنبال می‌کردند نیز به میزان قیمت فعلی کاهش یافته بود.

این دانشجویان با توجه به ارزش پایین تومان، به قیمت بالای پاسپورت معترض بودند و حتا شماری، تصمیم به انصراف از ادامه تحصیل گرفته بودند.

همچنین، به دنبال تحولات ارزی در ایران، برای خانواده‌هایی که فرزندان زیر ۱۸ سال دارند نیز در قیمت پاسپورت تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده بود.

با آن‌که در جریان ۱۷ سال، به ویژه یکی دو سال اخیر شمار زیادی از شهروندان افغانستان به کشور برگشتند، هنوز هم شش ملیون افغان در بیرون از کشور مهاجر هستند.

بر بنیاد آخرین آمار وزارت مهاجرین، از این میان در کشور ایران ۹۵۰ هزار نفر با کارت مهاجرت، ۴۵۰ هزار با گذرنامه اقامت کوتاه‌مدت، ۸۰۰ هزار مهاجر بدون مدرک و ۴۰۰ هزار نفر بدون مدرک که "شناسایی نشدند" در ایران حضور دارند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.