ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

لینکدین چیست؟ آموزش ساختن پروفایل حرفه ای در LinkedIn

لینکدین چیست؟ آموزش ساختن پروفایل حرفه ای در LinkedIn

این روزها استفاده از لینکدین LinkedIn به عنوان یک پلتفرم حرفه ای برای افراد و کسب و کارهای مختلف گسترش زیادی داشته است و از این رو این سوال برای بسیاری از کاربران ایجاد شده است که لینکدین چیست. در واقع می‌توان گفت، لینکدین محبوب‌‎ترین پلتفرم آنلاین حرفه‌ای برای جویندگان کار، صاحبان کسب کار و مشاغل و همچنین تمام متخصصان حرفه ای در زمینه‌های مختلف است. هر کسی می‌تواند پروفایل لینکدین بسازد و از آن برای معرفی خودش در میان متخصصان حوزه‌های مختلف استفاده کند؛ اما چگونه می‌توان در بین متخصصان موجود، حرفی برای گفتن داشت؟ چگونه باید پروفایل خود را ایجاد کنیم و ویژگی‌های مهارتی خود را عنوان کنیم؟ چگونه برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف پروفایل شخصی بسازیم؟ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر، موضوع بحث این مقاله است پس با ما همراه باشید.

لینکدین چیست؟

در پاسخ به این سوال که لینکدین چیست میتوان گفت، لینکدین یک پلتفرم اجتماعی است که در آن متخصصان می توانند شبکه ارتباطی و اجتماعی خود را ایجاد کنند، شغل‌های مربتط و مورد نظر خود را جستجو کنند، به عنوان فریلنسر ثبت نام کنند و همچنین مقالات و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با موضوعات تخصصی بیان کنند. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، لینکدین به شما امکان را می‌دهد که کارجویان متخصص و سایر کسب و کارها را بررسی کرده و متناسب با نیازهای خود، آن‌ها را استخدام نموده یا با آن‌ها همکاری داشته باشید.

همچنین امروزه بسیاری از شرکت‌ها از طریق لینکدین بازاریابی جذابی برای کسب و کار ود ایجاد می‌کنند و به خوبی کار خود را توسعه می‌دهند. بسیاری دیگر از افرارد نیز از لینکدین برای ایجاد یک رزومه دقیق و جذاب برای کارفرمایان و سایر شرکت‌ها در حوزه کاری خود استفاده می‌کنند. ساختن رزومه برای افزارد جویای کار، می‌تواند مهمترین تخصص باشد و تا زمانی که شما یک روزمه قوی نسازید، صدای شما به گوش کارفرماییان نمی‌رسد. در صورتی که علاقه دارید تا در این زمینه اطلاعات کافی را بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا از آموزش فرادرس در این زمینه استفاده کنید:

انواع اکانت‌ ها در لینکدین

لینکدین برای عموم رایگان است ولی اگر شما بخواهدی از قابلیت‌های ویژه آن استفاده کنید، می‌توانید اکان پریمیوم آن را فعال کنید. بهتر است نوع عضویت شما بر اساس نحوه استفاده از لینکدین باشد و بنا به نیاز خود از ویژگی‌های آن استفاده کنید.
لینکدین چیست آموزش ساختن پروفایل حرفه ای در LinkedIn
کاربران لینکدین پروفایل های حرفه ای و رزومه مانندی ایجاد می‌کنند که به سایر اعضای سایت اجازه می‌دهد تا درباره سابقه کسب و کار خود، زمینه‌های تخصص و عضویت در سازمان‌های توسعه حرفه‌ای اطلاعات بیشتری کسب کنند. هنگامی که کاربران پرفایل خود را ایجاد کردند، می توانند کاربران دیگری را به شبکه خود اضافه کنند و با آن‌ها در ارتباط قرار بگیرند. اتباطات شکل گرفته در لینکدین، شامل بروزرسانی‌های وضعیت هستند که به افراد در شبکه کاربر اجازه می‌دهد بدانند روی چه چیزی کار می‌کنند و چه زمانی ممکن است در حال سفر باشند. همچنین قابلیتی وجود دارد که به افرادی که وارد لینکدین نشده‌اند اجازه می‌دهد بخش‌هایی از نمایه عمومی کاربر را مشاهده کنند.

اکانت‌های کسب و کار لینکدین برای سازمان هایی است که به دنبال استخدام، تولید، رشد، بازاریابی کسب و کار خود و موارد دیگر هستند. لینکدین همچنین راه حل‌ها و منابعی را به صوت پیشنهادی برای مشاغل در هر اندازه (چه کوچک و چه بزرگ) ارائه می دهد.

ویژگی های لینکدین چیست؟

در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت که ویژگی‌های لینکدین چیست؟ در حالی که پلتفرم لینکدین دارای ویژگی ها و راه حل های متعددی برای افراد و مشاغل است، ویژگی های اصلی و پرکاربرد آن شامل موارد زیر است:
  • حفظ ارتباط: افراد، اغلب شغل خود را تغییر می دهند و فرصت های جدیدی پیدا می کنند. لینکدین به کاربران این امکان را می دهد که از محل کار افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند، باخبر شوند.
  • راهنمای کاربران: زمانی که شبکه ارتباطی کاربر نمی‌تواند به حل مشکل تجاری او کمک کند، لینکدین به کاربر کمک می‌کنند از طریق معرفی‌های قابل اعتماد با کارشناسان ارتباط برقرار کنند.
  • جستجوی شغل: بخش جستجوی شغل لینکدین به کاربران این امکان را می‌دهد تا به هزاران فهرست شغلی مختلف دسترسی داشته باشند.
  • استخدام کارمندان جدید: مدیران مشاغل و کسب و کارهای مختلف به راحتی و با استفاده از لینکدین می‌توانند متخصصان حوزه‌های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنند و با آن‌ها در ارتباط قرار گیرند.
مزایای لینکدین برای افراد
زمانی که شما کاربر تازه کار لینکدین هستید، ممکن اس برخی از ویژگی‌های حیاتی و مهم آن را نادیده بگیرید. شناخت در مورد ویژگی‌های آن می‌تواند به شما کمک کند تا یک روزمه قوی در آن بسازید و خود را به خوبی در لینکدین و در میان متخصصان معرفی کنید. در شروع کار و پس از ایجاد یک پروفایل، می‌توانید پست‌های وبلاگ بنویسید، نظرات خود را درباره مقالات به اشتراک بگذارید و به گروه‌های لینکدین بپیوندید. شما حتی می توانید برای شغل جستجو کنید یا به عنوان یک فریلنسر ثبت نام کنید.

با استفاده از LinkedIn Pulse، می‌توانید مقالات تخصصی و دستاوردهای خود را پست کنید تا در بین همکاران صنعت خود شهرت خوبی بدست آورید. این سرویس، جمع‌آوری اخبار و مقالات با کیفیت بالا را از مراجع اصلی همراه با پست‌های کاربران لینکدین جمع‌آوری می‌کند. یکی دیگر از مزایا لینکدین برای افراد گرفتن تایید مهارت از همکاران و مشتریان است. این تاییدیه ها به عنوان توصیه‌هایی برای کارفرمایان عمل می کنند و می‌تواند در انتخاب شما به عنوان یک متخصص توسط کارفرمایان دیگر کمک کند.

همانطور که می‌دانید افراد برای شناساندن خود در لینکدین یا ساایر پلتفرم‌ها، باید مدیریت خوبی روی شبکه‌های اجتماعی مرتبط با خود داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم آموزش زیر را که در ارتباط با مدیریت شبکه‌های اجتماعی است مشاهده کنید تا بتوانید از طریق ابزایهای در دسترس خود، بیشترین تاثیر را بر روی سایر مخاطبین و کارفرمایان مد نظر خود داشته باشید:

مزایای لینکدین برای شرکت ها

LinkedIn for Business به شما امکان می دهد یک پروفایل تجاری برای سازمان خود ایجاد کنید و از ویژگی‌های مهم آن برای خود و کسب و کار خود استفاده کنید. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:
  • آگهی‌های شغلی ایجاد کنید و افراد متخصص را جذب کنید.
  • از طریق فیلترها و ابزارهای جستجو در لینکدین، می توانید در پروفایل‌ها جستجو کنید
  • به راحتی می‌توانید در مورد مشتریان، فروشندگان و سایر افزارد مرتبط با کسب و کار خود اطلاعات کسب کنید.
از آنجایی که لینکدین برای حرفه ای ها ساخته شده است، یک پلتفرم عالی برای متخصصان در هر حوزه‌ای است. در لینکدین شما می‌توانید مشتریان بالقوه را بر اساس صنعت، شرکت، عنوان شغلی و موارد دیگر هدف قرار دهید تا به افرادی که برای کسب و کار شما مهم هستند، دسترسی داشته باشید.

آیا استفاده از لینکدین رایگان است؟

استفاده از لینکدین برای عضویت اولیه رایگان است اما گزینه های پیش روی شما محدود است. شما فقط می‌توانید برای افرادی در شبکه ارتباطی شما هستند، پیام ارسال کنید و به اطلاعات محدودی در مورد سه نفر آخری که پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند، دسترسی داشته باشید.یکی دیگر از محدودیت‌های لینکدین رایگان، دریافت نتایج محدود نتایج جستجو است. جستجوهای شما در لینکدین رایگان به 100 نتیجه محدود می شوند و نمی توانید جستجوهای پیشرفته‌تری انجام دهید.

با این حال، عضویت رایگان لینکدین این مزیت را دارد که شما را در میان همتایان حرفه‌ای خود قرار دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های لینکدین این است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک نمونه کار ایجاد کنید، افراد را به شبکه ارتباطی خود اضافه کنید، به گروه ها بپیوندید و پست‌ها و مقالات خود را بنویسید. به طور کلی می‌توان گفت، عضویت رایگان لینکدین یک راه عالی برای مبتدیان است تا در معرض مخاطبان حرفه‌ای قرار بگیرند.

نسخه پریمیوم لینکدین چیست؟

اگر ویژگی‌های پیشترفته تری نسبت به نسخه رایگان لینکدین می‌خواهید، باید پروفایل خود را به LinkedIn Premium ارتقا دهید. طبقات پریمیوم به شما امکان می دهد تا نتایج جستجوی بیشتر از 100 را مشاهده کنید. حساب‌های ممتاز برای مشاغلی که می‌خواهند چندین پروفایل را از یک پنل متمرکز سازماندهی کنند، کاربرد دارد. با یک حساب کاربری پریمیوم، می‌توانید همه افرادی را که پروفایل شما را در 90 روز گذشته مشاهده کرده‌اند، ببینید. یک عضو Premium LinkedIn همچنین می‌تواند به هر کاربر دیگری بدون هزینه اضافی پیام ارسال و دریافت کند.

LinkedIn Premium چهار بخش دارد که شامل مشاغل برتر، کسب و کار برتر، ناوبر فروش حرفه ای و استخدام کننده لایت است. هر کدام از این بخش‌ها هزینه‌ها و محدودیت‌های متفاوتی دارند اما همه ابزارهایی برای کمک به کسب و کارها در رفع نیازهایشان دارند.
نسخه پریمیوم لینکدین چیست

گروه در لینکدین و عملکرد مناسب در آن

در این بخش در این مورد صحبت خواهیم کرد که گروه در لینکدین چیست و چه مزایایی دارد؟ گروه های لینکدین به کاربران کمک می کنند تا با دیگران در صنعت مدنظر خود و همچنین شبکه ارتباطی خود در یک بخش قرار بگیرند. گروه‌ها فرصت‌هایی را برای پرسیدن سؤالات، ایجاد روابط و شرکت در گفتگو درباره برند، برای هر کاربر فراهم می‌کنند. در حالت کلی می‌توان گفت، هر گروه لینکدین یک فضاهای خصوصی برای مشاهده و نظر دادن در مورد سائل مختلف با سایر اعضای گروه است. نکته حائز اهمیت در مورد گروه‌های لینکدین این است که کسانی که به گروه دعوت شده‌اند می توانند پست ها را ببینند و با آنها تعامل داشته باشند. در ادامه نحوه عملکرد مناسب یک فرد در گروه لینکدینی را خدمتتان شرح خواهیم داد:
  • صبور بودن: مانند گروه‌های فیس‌بوک، گروه‌های لینکدین نیز جوامعی هستند که برخی از آن‌ها به هم گره خورده‌اند و به روابط واقعی منجر می‌شوند. ممکن است زمان ببرد تا بخشی از آنها شوید. اگر خیلی سریع وارد شوید، ارتباط شما ممکن است مصنوعی به نظر برسد و دیگران را از کار کردن یا ارجاع شما در آینده منصرف کند.
  • خودتان را معرفی کنید: معرفی اولیه شما لازم نیست طولانی باشد، زیرا پروفایل شما به خوبی معرف شخصیت و مهارت‌های شماست. با این حال، در حالت ایده‌آل، باید یک خوشامدگویی («سلام، خوشحالم که اینجا هستم»)، توضیحی در مورد تجارت خود («طراحی گرافیکی آزاد در صنعت مد»)، و یک فراخوان برای اقدام داشته باشید.
  • پست های قبلی را مرور کنید: قبل از ارسال پست، و به خصوص قبل از درخواست راهنمایی، جو گروه را درک کنید. در غیر این صورت، ممکن است برخی از پل‌ها را قبل از عبور از آنها خراب کرده باشید. همچنین دریافت احساسی نسبت به جو حاکم بر گروه می‌تواند تعیین کند که چقدر زمان برای ایجاد ارتباط با افراد حاضر در آن لازم است.
ویژگی های استخدامی لینکدین چیست

ویژگی های استخدامی لینکدین چیست؟

لینکدین را می‌توان بهترین پلتفرم برای جویندگان کار است. لینکدین با درک نقش محوری که در ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و کارمندان دارد، ابزارهای متنوع و کارآمدی را برای استخدام کارفرمایان و گزینش از میان متخصصان هر حوزه فراهم کرده است تا بتوانند از میان متخصصان موجود و مشتاق به همکاری برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

ارزیابی مهارت توسط لینکدین

یکی از با شاخص‌ترین ویژگی های پلتفرم لینکدین، ارزیابی مهارت است که به جویندگان کار و استخدام کنندگان کمک می کند تا بهترین ارتباط در این بین شکل بگیرد. این خصوصیت ویژه لینکدین موارد زیر را شامل می‌شود:
  • این ویژگی به جویندگان کار کمک می کند تا پروفایلهای متمایز و منحصر به فرد خود را ایجاد کنند. شرکت در ارزیابی مهارت می تواند به کاربران کمک کند تا در بین استخدام کنندگان و مدیران شناخته و متمایز شوند. بسیاری از کارفرمایان و شرکت‌ها بر این باور هستند که این ویژگی به اعضا اجازه می دهد تا پروفایی قوی تری بسازند و در متمایز شدن آن‌ها نقش مهمی دارد.
  • با این ویژگی، جویندگان کار در جستجوهای بیشتری نشان داده می شوند.
  • هرکسی که ارزیابی مهارت مورد نیاز را قبول کند، توصیه های شغلی مربوطه را به محض در دسترس بودن دریافت خواهد کرد.
  • از طریق ارزیابی مهارت، استخدام کنندگان و مدیران استخدام می توانند جستجوی نامزد را ساده‌تر انجام دهند. کارفرمایان برای اثبات توانایی‌های یک نامزد نیازی به تنظیم ارزیابی‌های سفارشی ندارند. در عوض، آن‌ها می‌توانند در یک نگاه متوجه شوند که چه کسی یک ارزیابی مهارت لینکدین را گذرانده است و از آنجا می‌روند.
  • استخدام کنندگان همچنین می‌توانند ارزیابی‌هایی را برای متقاضیان خود ارسال کنند بر اساس آن تخصص و مهارت‌های شخص جویای کار را محک بزنند.
جذب و حفظ با کیفیت بالا

جذب و حفظ با کیفیت بالا

از آنجایی که امورزه تعداد متخصصان در هر زمینه زیاد شده است و کارفرمایان باید شرایط و کیفیت استخدام و مزایا را برای متخصصان مورد نظر خود فراهم کنند تا بتوانند بهترین فرد را انتخاب کنند.

کارفرمایاین باید در معرفی محل کار و شرایط کار خود شفاف باشند. طبق داده‌های LinkedIn در سال 2021، حدود 87٪ از کارجویان دورکاری یا استفاده از محیط کار ترکیبی (دورکاری-حضوری) را ترجیح می‌دهند. کارفرمایان باید بدانند که ضروری است که با نامزدها در مورد نوع محل کاری که ارائه می‌دهند، شفاف توضیح دهند و محیط مناسب برای کارجویان را فراهم کنند. همچنین کارفرمایان باید با توجه به خصوصیات و ترجیهات کاری خود انتخاب کنند. کارفرمایان همچنین می‌توانند مستقیماً نامزدها را بر اساس اولویت‌های محل کار و شرایط کاریشان جستجو کنند.

نتیجه گیری

لینکدین که در سال 2002 تأسیس شد، محلی برای متخصصان است که در آن می‌توانند با همکاران قبلی و فعلی خود در ارتباط باشند، در مورد ایده‌های تجاری حث و گفتگو کنند و در صورت نیاز به دنبال موقعیت کاری مد نظر خود باشند. همچنین لینکدین شرایط ویژه‌ای را برای کارفرمایان و شرکت‌ها فراهم کرده است تا متخصصان مورد نظر خود را از میان کارجویان موجود انتخاب کنند. از این جهت لینکدین را می‌توان یک اپلیکیشن قدرتمند برای توسعه افراد و شرکت‌ها دانست. این روزها یکی از موضوعاتی که گسترش یافته است، بازاریابی از طریق لینکدین و رسیدن به فروش بیشتر است. این موضوع را می‌توان گام جدید توسعه لینکدین دانست. اگر میخواهید بدانید که بازاریابی در لینکدین چیست، پیشنهاد می‌کنیم تا از آموزش فرادرس در این زمینه استفاده کنید. برای مشاهده و دریافت این آموزش، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
پرفروش ترین جاروبرقی ایران در سال 1403 (جدیدترین لیست)
آخرین قیمت قیمت طلا و سکه (کاهش قیمت سکه همچنان ادامه دارد)
قیمت محصولات هایما (سقوط قیمت هایما ۸S مدل 1403)
پیش‌ بینی قیمت سکه (قیمت سکه و طلا کاهش یافت!)
مقایسه گلکسی A55 با ردمی نوت 13 پرو پلاس (شیائومی بخریم یا سامسونگ؟)
قیمت مرسدس در دبی (لیست ارزانترین بنزهای دبی را ببینید!)
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه در اردیبهشت (روند کاهش قیمت‌ها در پیش است!)
آخرین قیمت آیفون ۱۳ (جدول قیمت گوشی سامسونگ و اپل)
ارزانترین ماشین دبی به تومان چقدر است؟ (لیست قیمت 2024)
لیست آپارتمان‌های ۵ میلیارد تومانی در تهران (جدول بهار 2024)

ثبت نظر شما