لینکدین چیست؟ آموزش ساختن پروفایل حرفه ای در LinkedIn
این روزها استفاده از لینکدین LinkedIn به عنوان یک پلتفرم حرفه ای برای افراد و کسب و کارهای مختلف گسترش زیادی داشته است و از این رو این سوال برای بسیاری از کاربران ایجاد شده است که لینکدین چیست. در واقع میتوان گفت، لینکدین محبوبترین پلتفرم آنلاین حرفهای برای جویندگان کار، صاحبان کسب کار و مشاغل و همچنین تمام متخصصان حرفه ای در زمینههای مختلف است. هر کسی میتواند پروفایل لینکدین بسازد و از آن برای معرفی خودش در میان متخصصان حوزههای مختلف استفاده کند؛ اما چگونه میتوان در بین متخصصان موجود، حرفی برای گفتن داشت؟ چگونه باید پروفایل خود را ایجاد کنیم و ویژگیهای مهارتی خود را عنوان کنیم؟ چگونه برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف پروفایل شخصی بسازیم؟ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر، موضوع بحث این مقاله است پس با ما همراه باشید.لینکدین چیست؟
همچنین امروزه بسیاری از شرکتها از طریق لینکدین بازاریابی جذابی برای کسب و کار ود ایجاد میکنند و به خوبی کار خود را توسعه میدهند. بسیاری دیگر از افرارد نیز از لینکدین برای ایجاد یک رزومه دقیق و جذاب برای کارفرمایان و سایر شرکتها در حوزه کاری خود استفاده میکنند. ساختن رزومه برای افزارد جویای کار، میتواند مهمترین تخصص باشد و تا زمانی که شما یک روزمه قوی نسازید، صدای شما به گوش کارفرماییان نمیرسد. در صورتی که علاقه دارید تا در این زمینه اطلاعات کافی را بدست آورید، پیشنهاد میکنیم تا از آموزش فرادرس در این زمینه استفاده کنید:
انواع اکانت ها در لینکدین
کاربران لینکدین پروفایل های حرفه ای و رزومه مانندی ایجاد میکنند که به سایر اعضای سایت اجازه میدهد تا درباره سابقه کسب و کار خود، زمینههای تخصص و عضویت در سازمانهای توسعه حرفهای اطلاعات بیشتری کسب کنند. هنگامی که کاربران پرفایل خود را ایجاد کردند، می توانند کاربران دیگری را به شبکه خود اضافه کنند و با آنها در ارتباط قرار بگیرند. اتباطات شکل گرفته در لینکدین، شامل بروزرسانیهای وضعیت هستند که به افراد در شبکه کاربر اجازه میدهد بدانند روی چه چیزی کار میکنند و چه زمانی ممکن است در حال سفر باشند. همچنین قابلیتی وجود دارد که به افرادی که وارد لینکدین نشدهاند اجازه میدهد بخشهایی از نمایه عمومی کاربر را مشاهده کنند.
اکانتهای کسب و کار لینکدین برای سازمان هایی است که به دنبال استخدام، تولید، رشد، بازاریابی کسب و کار خود و موارد دیگر هستند. لینکدین همچنین راه حلها و منابعی را به صوت پیشنهادی برای مشاغل در هر اندازه (چه کوچک و چه بزرگ) ارائه می دهد.
ویژگی های لینکدین چیست؟
- حفظ ارتباط: افراد، اغلب شغل خود را تغییر می دهند و فرصت های جدیدی پیدا می کنند. لینکدین به کاربران این امکان را می دهد که از محل کار افرادی که با آنها در ارتباط هستند، باخبر شوند.
- راهنمای کاربران: زمانی که شبکه ارتباطی کاربر نمیتواند به حل مشکل تجاری او کمک کند، لینکدین به کاربر کمک میکنند از طریق معرفیهای قابل اعتماد با کارشناسان ارتباط برقرار کنند.
- جستجوی شغل: بخش جستجوی شغل لینکدین به کاربران این امکان را میدهد تا به هزاران فهرست شغلی مختلف دسترسی داشته باشند.
- استخدام کارمندان جدید: مدیران مشاغل و کسب و کارهای مختلف به راحتی و با استفاده از لینکدین میتوانند متخصصان حوزههای مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنند و با آنها در ارتباط قرار گیرند.
زمانی که شما کاربر تازه کار لینکدین هستید، ممکن اس برخی از ویژگیهای حیاتی و مهم آن را نادیده بگیرید. شناخت در مورد ویژگیهای آن میتواند به شما کمک کند تا یک روزمه قوی در آن بسازید و خود را به خوبی در لینکدین و در میان متخصصان معرفی کنید. در شروع کار و پس از ایجاد یک پروفایل، میتوانید پستهای وبلاگ بنویسید، نظرات خود را درباره مقالات به اشتراک بگذارید و به گروههای لینکدین بپیوندید. شما حتی می توانید برای شغل جستجو کنید یا به عنوان یک فریلنسر ثبت نام کنید.
با استفاده از LinkedIn Pulse، میتوانید مقالات تخصصی و دستاوردهای خود را پست کنید تا در بین همکاران صنعت خود شهرت خوبی بدست آورید. این سرویس، جمعآوری اخبار و مقالات با کیفیت بالا را از مراجع اصلی همراه با پستهای کاربران لینکدین جمعآوری میکند. یکی دیگر از مزایا لینکدین برای افراد گرفتن تایید مهارت از همکاران و مشتریان است. این تاییدیه ها به عنوان توصیههایی برای کارفرمایان عمل می کنند و میتواند در انتخاب شما به عنوان یک متخصص توسط کارفرمایان دیگر کمک کند.
همانطور که میدانید افراد برای شناساندن خود در لینکدین یا ساایر پلتفرمها، باید مدیریت خوبی روی شبکههای اجتماعی مرتبط با خود داشته باشند. پیشنهاد میکنیم آموزش زیر را که در ارتباط با مدیریت شبکههای اجتماعی است مشاهده کنید تا بتوانید از طریق ابزایهای در دسترس خود، بیشترین تاثیر را بر روی سایر مخاطبین و کارفرمایان مد نظر خود داشته باشید:
مزایای لینکدین برای شرکت ها
- آگهیهای شغلی ایجاد کنید و افراد متخصص را جذب کنید.
- از طریق فیلترها و ابزارهای جستجو در لینکدین، می توانید در پروفایلها جستجو کنید
- به راحتی میتوانید در مورد مشتریان، فروشندگان و سایر افزارد مرتبط با کسب و کار خود اطلاعات کسب کنید.
آیا استفاده از لینکدین رایگان است؟
با این حال، عضویت رایگان لینکدین این مزیت را دارد که شما را در میان همتایان حرفهای خود قرار دهد. یکی دیگر از ویژگیهای لینکدین این است که به شما این امکان را میدهد تا یک نمونه کار ایجاد کنید، افراد را به شبکه ارتباطی خود اضافه کنید، به گروه ها بپیوندید و پستها و مقالات خود را بنویسید. به طور کلی میتوان گفت، عضویت رایگان لینکدین یک راه عالی برای مبتدیان است تا در معرض مخاطبان حرفهای قرار بگیرند.
نسخه پریمیوم لینکدین چیست؟
LinkedIn Premium چهار بخش دارد که شامل مشاغل برتر، کسب و کار برتر، ناوبر فروش حرفه ای و استخدام کننده لایت است. هر کدام از این بخشها هزینهها و محدودیتهای متفاوتی دارند اما همه ابزارهایی برای کمک به کسب و کارها در رفع نیازهایشان دارند.
گروه در لینکدین و عملکرد مناسب در آن
- صبور بودن: مانند گروههای فیسبوک، گروههای لینکدین نیز جوامعی هستند که برخی از آنها به هم گره خوردهاند و به روابط واقعی منجر میشوند. ممکن است زمان ببرد تا بخشی از آنها شوید. اگر خیلی سریع وارد شوید، ارتباط شما ممکن است مصنوعی به نظر برسد و دیگران را از کار کردن یا ارجاع شما در آینده منصرف کند.
- خودتان را معرفی کنید: معرفی اولیه شما لازم نیست طولانی باشد، زیرا پروفایل شما به خوبی معرف شخصیت و مهارتهای شماست. با این حال، در حالت ایدهآل، باید یک خوشامدگویی («سلام، خوشحالم که اینجا هستم»)، توضیحی در مورد تجارت خود («طراحی گرافیکی آزاد در صنعت مد»)، و یک فراخوان برای اقدام داشته باشید.
- پست های قبلی را مرور کنید: قبل از ارسال پست، و به خصوص قبل از درخواست راهنمایی، جو گروه را درک کنید. در غیر این صورت، ممکن است برخی از پلها را قبل از عبور از آنها خراب کرده باشید. همچنین دریافت احساسی نسبت به جو حاکم بر گروه میتواند تعیین کند که چقدر زمان برای ایجاد ارتباط با افراد حاضر در آن لازم است.
ویژگی های استخدامی لینکدین چیست؟
ارزیابی مهارت توسط لینکدین
یکی از با شاخصترین ویژگی های پلتفرم لینکدین، ارزیابی مهارت است که به جویندگان کار و استخدام کنندگان کمک می کند تا بهترین ارتباط در این بین شکل بگیرد. این خصوصیت ویژه لینکدین موارد زیر را شامل میشود:- این ویژگی به جویندگان کار کمک می کند تا پروفایلهای متمایز و منحصر به فرد خود را ایجاد کنند. شرکت در ارزیابی مهارت می تواند به کاربران کمک کند تا در بین استخدام کنندگان و مدیران شناخته و متمایز شوند. بسیاری از کارفرمایان و شرکتها بر این باور هستند که این ویژگی به اعضا اجازه می دهد تا پروفایی قوی تری بسازند و در متمایز شدن آنها نقش مهمی دارد.
- با این ویژگی، جویندگان کار در جستجوهای بیشتری نشان داده می شوند.
- هرکسی که ارزیابی مهارت مورد نیاز را قبول کند، توصیه های شغلی مربوطه را به محض در دسترس بودن دریافت خواهد کرد.
- از طریق ارزیابی مهارت، استخدام کنندگان و مدیران استخدام می توانند جستجوی نامزد را سادهتر انجام دهند. کارفرمایان برای اثبات تواناییهای یک نامزد نیازی به تنظیم ارزیابیهای سفارشی ندارند. در عوض، آنها میتوانند در یک نگاه متوجه شوند که چه کسی یک ارزیابی مهارت لینکدین را گذرانده است و از آنجا میروند.
- استخدام کنندگان همچنین میتوانند ارزیابیهایی را برای متقاضیان خود ارسال کنند بر اساس آن تخصص و مهارتهای شخص جویای کار را محک بزنند.
جذب و حفظ با کیفیت بالا
از آنجایی که امورزه تعداد متخصصان در هر زمینه زیاد شده است و کارفرمایان باید شرایط و کیفیت استخدام و مزایا را برای متخصصان مورد نظر خود فراهم کنند تا بتوانند بهترین فرد را انتخاب کنند.کارفرمایاین باید در معرفی محل کار و شرایط کار خود شفاف باشند. طبق دادههای LinkedIn در سال 2021، حدود 87٪ از کارجویان دورکاری یا استفاده از محیط کار ترکیبی (دورکاری-حضوری) را ترجیح میدهند. کارفرمایان باید بدانند که ضروری است که با نامزدها در مورد نوع محل کاری که ارائه میدهند، شفاف توضیح دهند و محیط مناسب برای کارجویان را فراهم کنند. همچنین کارفرمایان باید با توجه به خصوصیات و ترجیهات کاری خود انتخاب کنند. کارفرمایان همچنین میتوانند مستقیماً نامزدها را بر اساس اولویتهای محل کار و شرایط کاریشان جستجو کنند.