سایپا پاژ چه ویژگیهایی دارد ؟ (مشخصات فنی سایپا پاژ + تصاویر و قیمت)
جدیدترین محصول شرکت سایپا برای سال جدید، خودروی پاژ نام دارد که اولین بار در بهمن 1401 طی یک مراسم خصوصی که برای نمایندگیهای برتر برگزار شد، صحبت از عرضه این خودرو به میان آمد.آلبوم عکس خودرو سایپا پاژ
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
عکس نمای جلو سایپا پاژ 2#
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
معنی اسم پاژ
پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسهسرای ایرانی، است، روستایی که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.مشخصات فنی سایپا پاژ
پاژ در ردیف خودروهای هاچبک اقتصادی (کلاس A) قرار میگیرد و سایپا آن را طبق پلتفرم رنو کویید توسعه داده است. این خودرو از لحاظ ابعاد مشابه سایپا ۱۱۱ بوده و در قالب یک هاچبک شهری اقتصادی در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه خواهد رسید. پاژ به یک موتور یک لیتری سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که میتواند قدرتی برابر با ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتنمتر را تولید کند. موتور این خودرو ساخت شرکت ایران خودرو است و قرار است توسط ایران خودرو در اختیار سایپا قرار گیرد. استاندارد آلایندگی پیشرانه پاژ یورو 6 خواهد بود. پاژ کمتر از یک تن وزن دارد و مصرف سوخت بهینه آن حدود 5 لیتر در هر صد کیلومتر است.پس از توقف پراید هنو هیچ خودرویی جایگزین آن نشده است. یکی از بزرگترین مشکلات این خودرو، نداشتن ایمنی کافی و تکنولوژی قدیمی بود. این خودرو با توجه به اعلام وزارت صمت ایران، قرار است زیر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.
renault kwid exterior #2
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
renault kwid exterior #10
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
پلتفرم کویید «در حقیقت پلتفرم CMF-A گروه رنو است. سازه اصلی این خودرو در خودروهایی چون داتسون Go و رنو Triber نیز استفاده شده است. نکته قابل توجه این است که سازه CMF-A از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف است. فقط نمونه برزیلی این خودرو توانست قدری به استانداردهای ایمنی روز نزدیک شود.»
بر اساس تصاویر منتشر شده از اسکلت رنو کویید ایرانی، این خودرو احتمالا نزدیک به نسخه برزیلی است، اما حتی رنو کویید برزیلی هم استاندارد متوسط رو به پایینی دارد. این خودرو در قسمت عقب دارای گاردهای محافظ ضعیفی برای سرنشینان است و روی در عقب از حمایتگری استفاده نکرده است.
در جلو خودرو و در دو سمت گلگیر هم کاملا خودرو غیر ایمن و بدون حفاظ است و سازهای برای جذب و دفع ضربه وجود ندارد.
رنو پیش از خروج از ایران به دلیل تحریم آمریکا، قصد تولید این خودرو به صورت مستقیم را داشت و مذاکراتی را با ایران خودرو شروع کرده بود و نمونههایی از این خودرو را در اختیار ایران خودرو قرار داده بود؛ به نظر میرسد ایران خودرو بخشی از سازه این خودرو را مهندسی معکوس کرده و با تغییر موتور و گیربکس خودرو کویید را ایرانی کرده است.
در زمان انتشار اخبار تولید کویید در ایران توسط رنو، این شرکت به دلیل ایمنی پایین این خودرو مورد انتقاد رسانهها قرار گرفته بود.
حالا اما دوباره کویید به ایران برگشته است و قرار است جایگزین بازار پراید شود.