ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روشهای تبلیغ کانال تلگرام — معرفی 6 روش کاربردی و پر بازده

روشهای تبلیغ کانال تلگرام — معرفی 6 روش کاربردی و پر بازده

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های نه‌تنها در ایران، بلکه در بین کاربران گوشی‌های هوشمند جهان نیز بسیار محبوب می باشد. اگر گوگل پلی (Google Play) را باز کنید، احتمالاً این برنامه را در میان 10 برنامه برتر به همراه TikTok، WhatsApp، Instagram، Zoom، Facebook خواهید یافت. اما چرا تلگرام یک اپلیکیشن پرطرفدار است؟ 

تلگرام در سال 2013 راه اندازی شد و در حال حاضر بیش 1 میلیارد دانلود دارد. این محبوبیت بالا به دلیل ویژگی های خاصی مانند امنیت، منبع باز بودن یا اوپن سورس بودن اپ، محیط زیبا و طراحی کاربر پسند این اپلییشن روسی رخ داده است. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی تلگرام، آموزش شروع بازاریابی برای کانال تلگرام و آموزش روشهای تبلیغ کانال تلگرام بپردازیم، لطفاً با ما همراه باشید :

در ابتدای شروع مقاله‌ی روشهای تبلیغ کانال تلگرام به شما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر به مجموعه آموزش بازاریابی و تبلیغات فرادرس مراجعه کنید.

ویژگی های تلگرام چیست؟

اپ تلگرام
یکی از متمایزترین ویژگی های تلگرام، ویژگی "چت مخفی" یا Secret Chat  این اپلیکیشن می باشد که با پروتکل های ویژه رمزگذاری شده است که حریم خصوصی کاملی را برای کاربران فراهم می آورد. همه چت های مخفی از طریق نسخه وب یا دسکتاپ قابل دسترسی نیستند و همچنین این پیام ها پس از مدت زمان مشخصی بصورت خودکار پاک می شوند.

یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد تلگرام به عنوان یک پیام رسان، محیط  وابزارهای رایگان و متن باز بودن این اپلیکیشن است که توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بصورت دلخواه افزونه‌ها و ویژگی‌های جدید به برنامه اضافه کنند. به عنوان مثال، تلگرام به خاطر استیکرهایش معروف است و هر کاربری می تواند بسته استیکر یا برچسب مورد علاقه خود را بسازد. اکثر برندهای بزرگ با استفاده از این برچسب ها استیکرهای تبلیغاتی تولید می کنند و در نظر داشته باشید که یک استیکر جذاب و جالب، می تواند بسیار دست به دست بچرخد و به  اصطلاح وایرال شود. مثال دیگر - هر کسی می تواند یک ربات را به صورت رایگان ایجاد کند و به خدمات دهی بپردازد، مثلا رباتی که پیامهای مختلف شرکت را به کاربرانش اطلاع دهد و یا تغییر قیمت های لحظه ای را نشان دهد.

آخرین نکته و مزیت نه چندان کم اهمیت تلگرام این است که، کانال ها و گروه های تلگرام به دلیل ظرفیت های نامحدود، کاربران  بی نهایتی را از سراسر جهان جذب خود می کنند و شرکت‌های صاحب کانال می توانند به راحتی خدمات خود را تبلیغ و به فروش برسانند. اما کانال تلگرام چیست و چه مزیت هایی دارد؟

به گفته خود تلگرام، کانال ها ابزاری برای پخش پیام های عمومی شما به مخاطبان گسترده و نامحدود هستند. آنها یک فرصت منحصر به فرد برای دسترسی مستقیم به افراد ارائه می دهند و با هر پست، یک نوتیفیکیشن به تلفن های آنها ارسال می کنند. کانال های تلگرام می توانند تعداد نامحدودی مشترک داشته باشند و فقط ادمین ها حق ارسال پست دارند.

در حالی که کانال‌های تلگرام برای اشتراک‌گذاری محتوا با گروهی از افراد ساخته شده‌اند، گروه‌های تلگرام برای تعامل با کاربران - چت مستقیم با آنها ساخته شده‌اند.

تلگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال، یکی از مهم ترین پلتفرم ها برای دسترسی به مشتریان و مشتریان بالقوه با استفاده از کانال ها، گروه ها و حتی ربات های تلگرام است. برندهای معروف کانال های خود را به دلایل زیر ایجاد می کنند:
  • اطلاعیه های فوری؛
  • نرخ دسترسی بالا به مشتریان و مخاطبین - 10٪ تا 30٪؛
  • قیمت مناسب  و به صرفه برای تبلیغات

چرا باید از بازاریابی تلگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

تبلیغ کانال تلگرام
از بهار سال 2020، مخاطبان تلگرام به 400 میلیون کاربر فعال ماهانه افزایش یافته است. 1.5 میلیون کاربر هر روز این برنامه را دانلود و ثبت نام می کنند و در آخرین آمار ثبت شده در گوگل پلی، نسخه 8.2.2 این اپلیکیشن با امتیاز خوب 4.4 از 5 بیش از 1,000,000,000 نصب فعال دارد! 

محبوبیت روزافزون این پلت فرم به بازاریابان اجازه می دهد تا از بسیاری از مزایای زیر بهره مند شوند.

مزایای تلگرام برای فروش و بازاریابی :

تلگرام

مزیت نخست

به بازاریابان و مدیران فروش اجازه می دهد تا مخاطبان خود را در جریان تغییرات و تخفیف های مختلف محصولات قرار دهند : این کار با کانال های تلگرام امکان پذیر می باشد. یک کانال عمومی یا خصوصی ایجاد کنید و از مشتریان فعلی خود دعوت کنید به آن بپیوندند. عکس ها و ویدیوهای بیشتری از محصولات خود به اشتراک بگذارید، تاریخچه برند خود را برای مشتریانتان تعریف کنید و تیم خود را معرفی کنید و مشتریان را از فروش های آتی و پیشنهادات داغ خود مطلع کنید.

مزیت دوم

به بازاریابان کمک می کند تا بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. گروه های تلگرام به شما کمک می کنند تا به طور مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشید. گروه تلگرام یک چت است که در آن می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعضای گروه شما می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین می توانید برای مدیریت کارآمدتر گروه خود، مدیرانی را اضافه کنید. با ایجاد و مدیریت یک گروه خوب، می توانید با مشتریان وفادار خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنید و از پیشنهاد و نظرات آنها در بهبود خدمات خود بهره بگیرید. گروه های تلگرام یک فرصت عالی برای ایجاد یک جامعه برای کسب و کارتان می باشد.

آموزش اجرای یک استراتژی درست برای بازاریابی از طریق تلگرام

استراتژی درست
اگر علاقه‌مند به انواع روشهای تبلیغ کانال تلگرام و دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) هستید، به لینک زیر مراجعه نمایید و با مشاهده‌ی آموزش های دیجیتال مارکتینگ، وارد مسیر جدید کاری شوید:

مرحله 1. هدف خود را تعیین کنید

توسعه هر استراتژی با ایجاد یک هدف شروع می شود. هدف شما ابزارهایی را که استفاده می کنید، قالب های محتوا را از قبل تعیین می کند. با تلگرام می توانید اهداف زیر را دنبال کنید:
  • هدایت ترافیک به وب سایت شما؛
  • افزایش تعامل مشتری؛
  • ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان خود؛
  • خودکار کردن وظایف معمول؛
  • حمایت از مشتریان؛
  • افزایش فروش
به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان فعلی و در عین حال افزایش فروش است، می توانید یک کانال خصوصی برای وفادارترین مشتریان خود ایجاد کنید. به آنها اجازه دهید اولین کسانی باشند که از فروش های آینده مطلع می شوند، یک نظرسنجی ایجاد کنید تا به آنها اجازه دهید کالاهای مورد نظر خود را برای تخفیف دریافت کنند و غیره.

مرحله 2. یک حساب کاربری تلگرام بسازید

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید، زمان شروع است. 3 گزینه برای شما در دسترس است: ساخت ربات تلگرامی، ایجاد گروه و ساخت کانال می باشد.

برای آموزش ساخت و کار با ربات تلگرام به مجموعه آموزش زیر مراجعه کنید:

گروه تلگرامی چیست؟

گروه یک چت است که در آن می توانید افراد زیادی را اضافه کنید. می تواند تا 200000 عضو داشته باشد. پس از پیوستن به آن، اعضا می توانند پیام، عکس، فیلم و فایل های صوتی ارسال کنند. می توانید یک گروه عمومی یا خصوصی ایجاد کنید. اگر عمومی باشد، هر کاربری می تواند آن را در جستجو پیدا کند، بپیوندد و تاریخچه را مشاهده کند. اگر خصوصی است، افراد فقط در صورتی می توانند به آن بپیوندند که آنها را به صورت دستی یا با کمک پیوند دعوت اضافه کنید.

برای ایجاد یک گروه، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه "گروه جدید" را انتخاب کنید. اعضا را اضافه کنید، آن را نام ببرید و یک عکس یا ویدیو تنظیم کنید.
آموزش تصویری ساخت کانال تلگرام
برای حفظ بهتر گروه خود، می‌توانید ادمین‌ها را اضافه کنید و کارهایی را که می‌توانند انجام دهند انتخاب کنید: تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام‌ها، ممنوع کردن کاربران، دعوت از کاربران از طریق پیوند، پین کردن پیام‌ها، افزودن ادمین‌های جدید یا ناشناس ماندن. همچنین می‌توانید مجوزهایی را برای انتخاب کارهایی که اعضای گروهتان می‌توانند انجام دهند تعیین کنید و برای افزایش تعامل، نظرسنجی ایجاد کنید.
تبلیغ کانال تلگرام
اگر برند و محصول محبوبی دارید و توانایی جذب بالای مخاطب را توسط مطالب خبری و آموزشی دارید و می توانید هزاران کاربر را جذب کنید، یک کانال ایجاد کنید.

کانال چیست و چگونه کانال بسازیم؟

کانال های تلگرامی برای پخش پیام به مخاطبان بزرگ ایجاد شده است. آنها هیچ محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند. تفاوت بین یک گروه و یک کانال در چندین واقعیت نهفته است. اولاً فقط ادمین های یک کانال می توانند در آن پست بگذارند. ثانیاً هر عضو از هر پست جدید مطلع می شود. اعضا نام و عکس یک کانال را به جای یک فرستنده فردی، مانند گروه ها، می بینند. اعضای کانال به خوبی ادمین ها نمی توانند یکدیگر را ببینند. فقط مالک و ادمین ها می توانند اعضا را ببینند.

برای ایجاد یک کانال، روی تصویری بالای صفحه به شکل 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد،کلیک کنید و گزینه "کانال جدید (New Channel)" را انتخاب کنید. نامی به آن بدهید، توضیحی بنویسید، عکسی تنظیم کنید، انتخاب کنید کانال شما یک انجمن عمومی است یا خصوصی، متن پیوند دعوت را وارد کنید و اعضا اضافه کنید.
333
می توانید تعداد بازدیدها را در زیر هر پست خود مشاهده کنید. اگر بیش از 500 مشترک دارید، می توانید آمار دقیق را با اطلاعات زیر ببینید و بررسی کنید:
  • زبان هایی که مشترکین شما به آن صحبت می کنند.
  •  تعداد کاربرانی که به کانال شما ملحق می شوند، آن را ترک می کنند و نادیده می گیرند.
  • روشی که فالوورها کانال شما را پیدا کردند.
  • نحوه تعامل فالوورها با پست های شما
می توانید پست های خود را زمان بندی کنید و در زمان مشخص شده به صورت خودکار ارسال می شوند. همچنین می‌توانید در ساعات غیر کاری یا در شب پیام‌های بی‌صدا ارسال کنید، بنابراین فالوورهای شما یک اعلان بدون صدا دریافت خواهند کرد. برای بهبود مسیریابی و ارائه اطلاعات مهم به فالوورها، از هشتگ ها استفاده کنید. برای مدیریت بهتر کانال خود می توانید ادمین ها را اضافه کنید و امضاها را فعال کنید. اگر یک شرکت بزرگ دارید و مدیران ارشد شما مدیران هستند، این یک ویژگی مفید است. بنابراین، همکاران شما باید بدانند چه کسی پست می کند: مدیر، منابع انسانی، حسابدار و غیره.

اگر به نظر دنبال کنندگان خود علاقه مند هستید، می توانید یک گروه بحث ایجاد کنید. همه پست‌های شما فوروارد می‌شوند و در آنجا پین می‌شوند. اعضا می توانند در مورد هر پست نظر دهند و نظرات آنها در یک موضوع نمایش داده می شود. ایجاد نظرسنجی نیز در کانال ها موجود است.

اگر می خواهید با کمترین منابع ممکن به صورت 24 ساعته از مشتریان پشتیبانی کنید، یک چت بات برای این پیام رسان ایجاد کنید. شما نیازی به کدنویسی یا مهارت فنی ندارید. برای آشنایی با نحوه ایجاد یک ربات چت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

روش های تبلیغ رایگان برای کانال تلگرام

How To Advertise Telegram Channel For Free
خب در این مرحله کانال یا گرو تلگرامی خود را ساختیم، حالا باید چیکار کنیم؟ کانال ساخته شده ما کم کاربر است و ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان کاربران زیادی را با کانال جدیدمان آشنا کنیم و اگر شرکت ها پس از راه اندازی کانال و عدم آشنایی با بازاریابی و جذب مخاطب به سمت کانال، دست از فعالیت می کشن و یا با کاربران کمی فعالیت خود را ادامه می دهند که با جذب کم تعداد کاربران، از ادامه فعالیت دلسرد می شوند. به همین دلیل ما چند روش رایگان تبلیغ کانال تلگرام جدید شما در ادامه پیشنهاد می دهیم تا بتوانید مخاطب بیشتر جذب کنید :

در شبکه‌های اجتماعی پست مفید ارسال کنید.

این روش بسیار ساده است، از پلتفرم های رسانه های اجتماعی موجود مانند توییتر برای به اشتراک گذاری لینک کانال تلگرام خود استفاده کنید. شما هرگز نمی توانید متوجه این موضوع شوید که مشتریانتان چه پلت فرمی را ترجیح می دهند. شاید برخی از کاربران با فیس بوک وارد کانال تلگرام شما شوند و یا برخی اینستاگرام شما را برای ورود به تلگرام ترجیح دهند؟ به همین دلیل تلاش کنید تا پست های مختلفی را برای شبکه های اجتماعی محبوب تهیه کنید تا کاربر بیشتری جذب کنید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با مبحث بازاریابی در شبکه های اجتماعی به لینک زیر مراجعه نمایید :

در فهرست های رایگان کانال خود را ثبت کنید 

چندین وب سایت مخصوص لیست کردن کانال های تلگرامی  مانند Telegramcatalog.com و Telegramchannels.me و غیره وجود دارد که فهرست شدن در هر یک از آنها رایگان و آسان است. اگر افراد به دنبال کانال های تلگرام در مورد موضوع خاصی بگردند، ممکن است شما را در وب سایت های لیست کرده کانال های تلگرامی  پیدا کنند و این روش ممکن است برای پیدا کردن کانال شما توسط موتورهای جستجو و کاربران مختلف می تواند بسیار موثر باشد.

تبلیغات بین کانالی انجام دهید

ممکن است کانال شما به یک کانال تلگرام قوی با حداقل 2000 ممبر رسیده باشد و شما بازم در جستجوی راهی برای افزایش اعضا باشید، شما می توانید درخواست تبلیغ متقابل را با سایر کانال های کوچک یا متوسط ارسال کنید و به آنها پیشنهاد همکاری تبلیغاتی متقابل را بدهید. اگر کانال هایی با مخاطبان مرتبط پیدا کنید، ممکن است تعداد زیادی کاربر جدید را به دست آورید.

لینک کانال تلگرام خود را در وب سایت خودتان قرار دهید

اگر وب سایت دارید، فراموش نکنید که کانال تلگرام خود را در صفحه اصلی وب سایتتان نشان دهید معمولاً این معرفی و لینک دهی در پایان سایت صورت می گیرد .با این روش ممکن است از طریق گوگل کاربران ارگانیک یا مستقیم زیادی به سایت شما اضافه شوند.

یک مسابقه با جایزه یا یک تخفیف ویژه مخصوص کاربران کانال تلگرامتان برگزار کنید

این روش ممکن است آنقدرها هم رایگان نباشد، اما اگر به اعضای کانالتان یک تخفیف خوب یا جایزه رایگان بدهید، ممکن است در ازای این پیشنهادها، لینک کانال تلگرام شما دست به دست در مجازی به اشتراک گذاشته شود.

یک محتوای با ارزش و جذاب تولید کنید

این روش کار آسانی نیست، اما شاید با ارزش ترین روش برای جذب مخاطب باشد. اگر سعی کنید محتوای پرطرفدار و منحصر به فرد تولید کنید، پست های شما به طور مداوم بدون هیچ پرداخت هزینه ای بین کانال ها و سایر پلتفرم ها دست به دست می شود. چه چیزی بهتر از اینکه نقل قول از یک منبع مشهور مانند محتوای با ارزش کانال شما در فضای مجازی دست به دست شود.

آشنایی با مدیریت تبلیغات و برندسازی

در انتهای این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی کامل با مباحث مدیریت تبلیغات و برندسازی مانند تاریخچه تبلیغات و سبک های هنری، بازاریابی مستقیم، سخن پراکنی، ابزار پیشبرد فروش، فرایند ساختن برند، پنج تصمیم اصلی در استراتژی پیام و تعیین اهداف ارتباطی و سایر آموزش‌های مرتبط، آموزش موجود در فرادرس را مشاهده نمایید :
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
پیش بینی قیمت شیبا اینو در بازار ارز (ارزش خرید دارد؟)
بهترین وام سال جدید (معرفی وام‌های مختلف بانک‌ها)
میم کوین‌ها و سود میلیون دلاری در چند هفته!
قیمت جدید آپارتمان در چیتگر (لیست قیمت بهار امسال)
پرفروش ترین جاروبرقی ایران در سال 1403 (جدیدترین لیست)
آخرین قیمت طلا و سکه (کاهش قیمت سکه همچنان ادامه دارد)
قیمت محصولات هایما (سقوط قیمت هایما ۸S مدل 1403)
پیش‌ بینی قیمت سکه (قیمت سکه و طلا کاهش یافت!)
مقایسه گلکسی A55 با ردمی نوت 13 پرو پلاس (شیائومی بخریم یا سامسونگ؟)
قیمت مرسدس در دبی (لیست ارزانترین بنزهای دبی را ببینید!)
امیر - جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

سلام خوبین موسوی هستم تراکت پخش می کنم تضمینی زنگ زیاد میشه ***

ثبت نظر شما