ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آموزش دیجیتال مارکتینگ | همه چیز درباره بازاریابی آنلاین!

آموزش دیجیتال مارکتینگ | همه چیز درباره بازاریابی آنلاین!

بازاریابی یا مارکتینگ حرفه ای را می توان یکی از کلیدی‌ترین روش های فروش برای شرکت‌ها دانست. بازاریابی در واقع نوعی استراتژی است که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتریان‌اش استفاده می‌شود.

از آنجایی که از بازاریابی برای جذب خریداران استفاده می‌شود، این فعالیت بخش مهم و کلیدی مدیریت کسب و کار و فروش محصولات محسوب می‌شود. بازاریابی اطلاعاتی در اختیار مشتریان محصولات قرار می‌دهد، اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگی‌های محصول اصلی است. اطلاعاتی اضافی که مشتریان معمولا می می‌خواهند بدانند. در این صفحه از وب سایت فایندز به معرفی کامل بازاریابی دیجیتال، مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس، ابزارهای پرکاربرد این حوزه و روش آموزش حرفه ای دیجیتال مارکتینگ می پردازیم، لطفاً با ما همراه باشید :

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

Digital marketing

بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) که یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیای مدرن امروز می باشد، نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً از طریق اینترنت و یا به صورت برخط یا آنلاین انجام می‌شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل کم هزینه بودن، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن هم‌زمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، جایگاه خاصی را در بین بازاریاب‌ها باز کرده‌است.

ویژگی آنلاین بودن یا 24 ساعته بودن این روش و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به‌روز، باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر‌رنگ‌تر می‌شود.

درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موبایلی، برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند‌سازی می‌باشد.

بازاریابی چه فوایدی دارد؟


اطلاع رسانی

بازاریابی اطلاعاتی در اختیار مخاطبان محصولات و خدماتی قرار می‌دهد.اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگی‌های محصول اصلی است. اطلاعاتی اضافی که مشتریان معمولا می می‌خواهند بدانند. همچنین کمک می‌نماید تا تبلیغات در اختیار آگاهی از برند باشد.

درک بهتر مشتریان محصول شما!

علم بازاریابی به شما کمک می‌کند که مشتری خود را درک کنید. در مراحل اولیه چرخه عمر محصول هر کس باید تحقیق بازار را انجام دهد که در آن تقسیم‌بندی بازار بر اساس روانشناسی، رفتار، موقعیت مکانی و یا شناخت جامعه صورت می‌گیرد. پس از شناسایی بخش‌های بازار و پس از ارزیابی بازار هدف ، محصول یا خدمات شرکت مطابق با مشتریان آن بازار فراهم و ارائه می‌گردد.

افزایش فروش

بازاریابی موجب افزایش فروش می‌شود و با استفاده از روش‌های مختلف موجب جلب نظر مشتری به محصول یا خدمات می‌گردد.این کار را می‌توان از طریق انواع رسانه‌های تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) انجام داد که عبارتند از :

تبلیغات دهان به دهان ، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامه‌های متنوع فروش، وب‌سایت شرکت و کانال‌های دیگر که به جذب و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا خدمات کمک می‌نمایند.با استفاده از ترکیبی از این رسانه‌ها، می‌توان فروش را افزایش داد که تاثیر مثبت بر سودآوری خواهد داشت.

جذب مشتری

جذب مشتریان خود با ارائه اطلاعات مربوط به شرکت و محصول جدید ، بسیار مهم است. این باعث می‌شود مشتری احساس مهم بودن و به حساب آمدن نماید. بازاریابی در این زمینه، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی، از طریق مسابقه‌ها و رقابت‌ها یا حتی تبلیغات در فروشگاه یا بازاریابی تجربی رخ می‌دهد.

ایجاد رقابت

بازاریابی در واقع محصول شما را به رقبا نیز به نمایش می گذارد، بیان این مسئله ما با چه محصولات و خدماتی در بازار حضور خواهیم داشت و شرکت های رقیب را نیز برای رقابت با شما آماده می سازد و این سطح رقابت را افزایش خواهد داد.

تقویت برند شما با بازاریابی حرفه ای

بازاریابی حرفه ای به دنبال برندینگ و ایجاد یک نام تجاری قوی است. شهرت برند چیزی است که یک نام تجاری را ایجاد می‌کند یا باعث سقوط آن می شود. بازاریاب برای اینکه محصول یا خدمات کسب و کار را بهتر معرفی کند، باید از طریق استفاده از رسانه‌های بازاریابی موثر، شهرت خوبی در بازار ایجاد نماید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

Digital marketing tools

دیجیتال مارکتینگ ابزارهای متنوع و پرکاربردی را در اختیار بازاریاب‌ها قرار می دهد که برخی از این ابزارها مانند سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو ، ایمیل مارکتینگ ،تبلیغات کلیکی ،تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ،مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن ،ارسال پیامک انبوه ،انتشار رپورتاژ آگهی از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی آنلاین می باشند.

گوگل انالیتیکس چیست؟

گوگل انالیتیکس
گوگل انالیتیکس (Google Analytics) یک سرویس رایگان برای آنالیز رفتار کاربران و کمپین‌های تبلیغاتی کسب و کارها است که همانطور از اسم‌اش پیدا است، محصول شرکت گول است. این ابزار، آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این داده‌ها برای دیجیتال مارکترها و وب مسترها برای آنالیز بازدید کاربران، صفحات پرمخاطب، لینک‌های تبلیغاتی بازدید شده و سایر ویژگی‎‌های مختلف بکار گرفته می‌شود.

این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

چگونه بهتر از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

گوگل آنالیتیکس را با توجه به نیاز و اهداف کسب و کارها می توان سفارشی سازی کرد. بسیار از امکانات گوگل آنالیتیکیس مانند Event ها (کلیک بر روی یک لینک، اضافه کردن محصول به سبد خرید، ارسال فرم و ...)، Goal ها، اطلاعات فروشگاه و امکان Enhanced Ecommerce Tracking و ویژگی‌های دیگر به صورت پیش فرض فعال نیستند. ما میتوانیم با اضافه کردن این امکانات و انجام تنظیمات مربوطه به داده‌های بهتر و تمیزتر دست پیدا کنیم و از این داده‌ا به جهت بهبود کسب و کارمان استفاده کنیم.

کاربرد گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس برای بررسی روند پیشرفت یک وب‌گاه مورد استفاده قرار میگیرد ، به همین دلیل است که از این ابزار که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده است در سئو (بهینه سازی برای موتور جستجوگر گوگل) استفاده می‌شود. در ابزار گوگل آنالیتیکس تمام ارور های یک وب سایت ائم از ارور صفحات دارای مشکل و یا داشتن سرعت کند یک وب سایت برای بازدید کاربران قابل مشاهده و بررسی است. برای آموزش گوگل آنالیتیکس می توانید به وب سایت‌های آموزشی معروف مانند فرادرس مراجعه نمایید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی (cost per click) یا هزینه بابت هر کلیک کاربر که به اختصار تبلیغات cpc گفته می شود، تبلیغ دهنده به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، مبلغ اندکی پرداخت می کند و در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، محاسبه می شود و هزینه‌ای اضافی پرداخت نمی کنند. در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که کسب و کارها تعیین می‌کنند و با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرند، کلیک دریافت می‌کنند و هزینه می‌پردازند. این نوع تبلیغات سال‌هاست که در بازار آنلاین کشورمان و در وب سایت‌های پربازدید خبری حضور دارند و وب سایت های معروف زیادی مانند کاپریلا به ارائه خدمات در این زمینه می پردازند.

استفاده از رپورتاژ آگهی


رپورتاژ آگهی یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است که به شما کمک می‌کند با انتشار محتوایی مناسب و مفید، توجه کاربران را به خود جلب نمایید. کسب‌وکارها با اهداف مختلفی مانند معرفی حرفه‌ای برند یا نام تجاری، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ آگهی می‌کنند. با استفاده از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی همانند نشریلا می‌توانید محتوای خود را در سایت‌های پربازدید بسیاری به نمایش بگذارید. علاوه بر این نوع خدمات با ارائه گزاش آمار دقیق بازدید، شما را در آنالیز بهتر کمپین‌تان یاری می‌کند تا بتوانید کمپین بهینه و پرفروشی را اجرا کنید.

سرویس بررسی و معرفی محصول نشریلا

نشریلا در کنار سرویس رپورتاژ آگهی یک سرویس جدید با «سرویس بررسی و معرفی محصول» نیز دارد که با استفاده از صدها سایت معتبر و پرمخاطب و تخصصی، در مدت زمان کوتاهی، کالا و خدمات شما را بررسی می کند و در وب سایت های معتبر تخصصی، بررسی کالا و محصولات بازار منتشر می نماید.

مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) فرادرس

 Marketing

وب سایت فرادرس که یکی از قدیمی‌ترین وب سایت‌های آموزش آنلاین ایران می باشد، مجموعه آموزش 35 ساعته با 14 عنوان آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) را ارائه می دهد. برخی از مهمترین عناوین این آموزش‌ها شامل آموزش سئو در وردپرس (WordPress SEO)، آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)، آموزش تولید محتوای متنی، آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت، آموزش مبانی بازاریابی محتوا (Content Marketing)، آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting)، آموزش مدیریت تبلیغات و برند، آموزش آنالیز و بهینه سازی سایت با GTmetrix، آموزش Google Data Studio برای آنالیز داده ها و گزارش دهی، آموزش کار با ابزار Google Tag Manager، آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت و آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد که می توانید با ورود به صفحه آموزش آنلاین فرادرس جزئیات این آموزش‌ها را مطالعه نمایید.
منبع : image : Smart Insights - Medium - Inc. Magazine
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
میم کوین‌ها و سود میلیون دلاری در چند هفته!
قیمت جدید آپارتمان در چیتگر (لیست قیمت بهار امسال)
پرفروش ترین جاروبرقی ایران در سال 1403 (جدیدترین لیست)
آخرین قیمت طلا و سکه (کاهش قیمت سکه همچنان ادامه دارد)
قیمت محصولات هایما (سقوط قیمت هایما ۸S مدل 1403)
پیش‌ بینی قیمت سکه (قیمت سکه و طلا کاهش یافت!)
مقایسه گلکسی A55 با ردمی نوت 13 پرو پلاس (شیائومی بخریم یا سامسونگ؟)
قیمت مرسدس در دبی (لیست ارزانترین بنزهای دبی را ببینید!)
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه در اردیبهشت (روند کاهش قیمت‌ها در پیش است!)
آخرین قیمت آیفون ۱۳ (جدول قیمت گوشی سامسونگ و اپل)

ثبت نظر شما