ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

چگونه ویو استوری را بالا ببریم؟ 17 تکنیک جدید برای بیشتر دیده شدن استوری

چگونه ویو استوری را بالا ببریم؟ 17 تکنیک جدید برای بیشتر دیده شدن استوری

حدودا یکی‌دو سالی هست که دیگر استوری اینستاگرام به نبض آن تبدیل شده! این یعنی بر خلاف گذشته امروز یک پیج می‌تواند صرفا با انتشار استوری‌های جذاب، تعداد زیادی فالوور جذب کند و در عین حال پست‌های زیادی نداشته باشد. بنابراین امروز خیلی مهم است که بدانیم چگونه ویو استوری را بالا ببریم؟
البته با توجه به آماری که می‌گوید طی روز در اینستاگرام بیشتر از 500 میلیون کاربر از استوری استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد که با تکنیک‌های واقعا ارزشمند و کاربردی آشنا شویم. در غیر اینصورت میان سیل استوری رقبا، اصلا دیده نمی‌شویم. پس با ما و این تکنیک‌های واقعا جذاب همراه باشید. همچنین اگر تمایل دارید تا چگونگی طراحی یک محتوای با کیفیت که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد را آموزش ببینید پیشنهاد میکنم به آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی فرادرس مراجعه کنید تا چگونگی ساخت تصویر و تولید محتوا برای اینستاگرام را بیاموزید.

چگونه ویو استوری را بالا ببریم؟

اگر در مورد هر کدام از ایده‌های افزایش استوری که در ادامه مقاله می‌خوانید سوالی داشتید، در بخش نظرات منتظر شما عزیزان هستیم.

۱. استراتژی متفاوت داشته باشید!

یکی از حرفه‌ای‌ترین کارهای ممکن برای بالا بردن و افزایش بازدید استوری این است که یک استراتژی متفاوت برای محتوای آن داشته باشید! یعنی چه؟ ببینید، شما باید یک بهانه به دست مخاطب بدهید تا به خاطر آن بهانه هر روز خودش را موظف کند استوری‌های‌تان را ببیند.

مثلا به عنوان یک روانشناس اگر صرفا پاسخ سوالات مخاطبان در دایرکت را در استوری بدهید، این یک بهانه قوی است! اگر به عنوان یک پیج فعال در زمینه غذا صرفا تصاویر و ویدیوی غذاهای خلاقانه دیگر رسانه‌ها را در استوری منتشر کنید، این یک بهانه قوی است! اگر به عنوان یک کسب و کار پشت صحنه کسب و کارتان را هر روز در استوری‌ها منتشر کنید... . بنابراین یک موضوع جذاب پیدا کرده و الزاما هر روز در مورد آن در استوری محتوا بگذارید.

۲. هشتگ بزنید

چگونه ویو استوری را بالا ببریم
جالب است بدانید دقیقا مشابه پست‌ها، در استوری هم قابلیت هشتگ زدن وجود دارد! فقط کافی است به کمک ابزار متن، ابتدا عبارت # را نوشته و سپس به‌شکل عادی متن هشتگ را بنویسید.

حالا اگر هشتگ خوبی را انتخاب کرده باشید، ممکن است نه‌تنها استوری‌تان در آن هشتگ نمایش داده شود، که حتی به‌شکل عکس پروفایل آن هشتگ درآمده و هر مخاطبی که به سراغ آن می‌رود، استوری شما را هم مشاهده کند. متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده بهتر از هشتگ‌ها در استوری در دسترس نیست. بنابراین باید برای اطلاعات بیشتر خودتان آن را تست کنید.

۳. کاری کنید بقیه شما را استوری کنند!

یکی از بهترین جواب‌هایی که به سوال چگونه ویو استوری را بالا ببریم داریم، این ایده است. این ایده جذاب و دوست‌داشتنی کمک می‌کند با کم‌ترین هزینه، در مقابل مخاطبان زیادی دیده شوید. در این ایده، شما باید کاری کنید که بقیه، مخصوصا پیج‌های بزرگ شما را استوری کنند. مثلا:
  • کتاب یک مدرس معروف را که خریده‌اید را استوری کرده و چند جمله مثبت برایش بنویسید،
  • در سمینار یک انسان معروف از او استوری بگیرید و منشنش کنید،
  • برای افراد معروف هدیه رایگان بفرستید،
  • و... .
به این ترتیب آنها هم شما را استوری می‌کنند. حالا اگر در این بین تصویر پروفایل‌تان جذاب باشد، احتمال دیده شدن‌تان توسط مخاطبان آن پیج بسیار بالا می‌رود.

۴. موضوعات جذاب را به خودتان مرتبط کنید

از یک جایی به بعد، ممکن است محتواهای پیج شما برای مخاطبان عادی شود. در این شرایط باید کمی از خلاقیت‌تان کمک گرفته و موضوعات جذاب را به محتوای خودتان مرتبط کنید.

مثلا اگر یک پیج اینستاگرام در حوزه خودرو دارید، به جای اینکه چند رشته استوری در مورد فلان خودرو مدل بالا منتشر کنید، چنین عنوانی بنویسید:

بررسی خودرو آخرین مدل رونالدو!

به این ترتیب با ارتباط دادن رونالدو به محتوای‌تان، احتمال دیده شدن و البته به اشتراک گذاشته شدن را بالا می‌برید.

۵. کاربردی باشید تا به اشتراک گذاشته شوید!

اشتراک
اگر دقت کرده باشید در اینستاگرام افراد محتواهای کاربردی را برای هم ارسال می‌کنند. به همین دلیل هم هست که پیج‌های بزرگ هر از گاهی در استوری یا پست محتواهای واقعا کاربردی و ارزشمندی منتشر می‌کنند.

بنابراین در استراتژی محتوای‌تان بخشی را برای انتشار محتواهای کاربردی اختصاص بدهید. به این ترتیب احتمال به اشتراک گذاشته شدن استوری‌تان بالا رفته و بیشتر دیده می‌شوید.

۶. پرسش و پاسخ مختص مخاطبان را منتشر کنید!

ببینید، مخاطبان هر پیجی به یک‌سری از موضوعات علاقه‌مندند! مثلا:
  • مخاطبان یک پیج در مورد آرایش و میکاپ، به شناختن برندهای باکیفیت بازار، برندهای ارزان‌قیمت، برندهای بی‌کیفیت و... علاقه دارند.
  • مخاطبان یک پیج در حوزه آشپزی، دوست دارند تکنیک‌های جذاب خانه‌داری را بخوانند.
  • مخاطبان یک پیج در حوزه رمزارزها، دوست دارند بدانند دیگران طی سال گذشته چقدر سود یا ضرر کرده‌اند.
حالا تنها کاری که لازم است انجام بدهید، این است که در یک استوری یک کادر سوال قرار داده و از آنها سوالی بپرسید که برای دیگر مخاطبان جذاب است. مثلا؛ (( خوشمزه‌ترین قهوه تهران رو تو کدوم کافه خوردی؟)) بعد هم پاسخ‌ها را منتشر کنید!

۷. کامنت مارکتینگ کنید

اگر هنوز می‌پرسید چگونه ویو استوری را بالا ببریم، یکی از بهترین انتخاب‌های‌تان کامنت مارکتینگ است! در کامنت مارکتینگ شما سعی می‌کنید در بخش نظر پست دیگر پیج‌ها، مخاطبان را به سمت کسب و کار و پیج‌تان جذب کنید.

البته کامنت مارکتینگ به دو روش اجرا می‌شود:

روش اول کلاه سیاه است. در این روش زیر پیج دیگران به طور مستقیم پیج، محصول یا خدمات‌تان را تبلیغ می‌کنید. عیب این روش این است که باعث می‌شود کمی در چشم مخاطبان برندسازی منفی برای‌تان شکل بگیرد.
کامنت مارکتینگ
اما در روش اصلی، سعی می‌کنید زیر پست دیگران، مخصوصا پیج‌هایی که به حوزه شما ارتباط دارند، با سوال کردن، نظر دادن، انتقاد به جا، ایجاد یک گفتگو و... کاری کنید بقیه مخاطبانی که برای نظر دادن یا نظر خواندن آمده‌اند، با شما آشنا شوند. به این ترتیب علاوه بر جذب فالوور، تعداد زیادی کاربر استوری‌تان را مشاهده خواهند کرد.

۸. به سوال مخاطبان دیگر پاسخ بدهید

خوشبختانه یا متاسفانه، در ایران تعداد زیادی پیج اینستاگرام وجود دارد که صاحبان‌شان خیلی علاقه‌ای ندارند به سوالات مخاطبان پاسخ بدهند. حالا شما می‌توانید از این فرصت به عنوان نقطه ضعف رقبا استفاده کرده و جای خالی‌شان را پر کنید.

یعنی زیر پست رقبا و پیج‌های مرتبطی که به نظر مخاطبان پاسخ نمی‌دهند رفته و تا جایی که می‌توانید سوالات‌شان را به طور کامل جواب بدهید. به این ترتیب هم خود مخاطب و هم افرادی که نظر شما را می‌خوانند، حداقل استوری‌های‌تان را بررسی کرده و در حالت بهتر فالوی‌تان می‌کنند. البته در عین حال باید مراقب باشید، چون اگر مخاطبان یا صاحب پیج فکر کنند در حال تبلیغ مستقیم هستید و هیچ ارزشی ایجاد نمی‌کنید، احتمالا کمی شرایط بد شود.

۹. داستان بگویید

یکی از فاکتورهایی که الگوریتم‌های اینستاگرام به آن توجه می‌کنند، این است که مخاطبان چه مدت زمانی روی استوری‌های شما صرف می‌کنند. در واقع هر چه مخاطب زمان بیشتری در استوری شما صرف کند، دفعه بعدی اینستاگرام با احتمال بیشتری استوری شما را در بخش فید به او نمایش می‌دهد.

حالا یکی از راهکارهایی که می‌تواند زمان ماندگاری کاربر روی استوری‌های‌تان را بالا ببرد، داستان گفتن است! داستانی از کسب و کارتان، از مشتری‌تان که به کمک خدمات شما مشکلاتش حل شده، حتی یک داستان تاریخی مرتبط به حوزه کاری‌تان. بنابراین به جای منتشر کردن استوری‌های قطعه‌قطعه و بی‌ارتباط، داستان‌سرایی را مد نظر قرار بدهید.

۱۰. تعداد استوری را بالا ببرید

طبق چیزی که الان در حال مشاهده‌اش هستیم، این روزها هر چه تعداد استوری‌هایی که منتشر می‌کنید بیشتر باشد، اینستاگرام به پیج شما اهمیت بیشتری می‌دهد. البته نه اینکه به خاطر بالا بردن تعداد استوری‌‌ها بخواهید محتوای بی‌ارزش منتشر کنید. اما به طور کلی، بهتر است اجازه ندهید هیچ زمانی از شبانه‌روز، پیج‌تان بدون استوری باشد. به زبان دیگر، نباید بین استوری‌های‌تان بیشتر از 24 ساعت فاصله وجود داشته باشد. خب به سراغ تکنیک بعدی در مقاله چگونه ویو استوری را بالا ببریم برویم.

۱۱. استفاده از قابلیت‌های استوری

قابلیت‌های استوری
اینستاگرام هر از گاهی قابلیت‌های جذابی به استوری خودش اضافه می‌کند که بعضی از آنها واقعا برای افزایش بازدید کاربردی هستند. مثلا قابلیت‌هایی مثل نظرسنجی، سوال پرسیدن و انتشار آنها و... . بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهای‌تان این است که علاوه بر استفاده به جا از ابزارهای قبلی، مطمئن شوید همیشه بروز هستید و می‌دانید ابزارهای جدیدی که به اینستاگرام اضافه شده‌اند، چه هستند و چه کاربردی دارند؟ گاهی استفاده سریع از یک ابزار جدید می‌تواند مزیت رقابتی شما شده و باعث شود از رقبا جلو بیوفتید.

۱۲. به مخاطبان بگویید با ندیدن استوری چه چیزی را از دست می‌دهند؟

باز هم یک تکنیک جذاب در مقاله چگونه ویو استوری را بالا ببریم؟ ببینید، ما آدم‌ها به شدت از اینکه چیزی را از دست بدهیم، می‌ترسیم. حالا این چیز ممکن است یک فرصت، یک تخفیف و... باشد. دقیقا یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ناگهان همگی‌مان به بورس هجوم برده و در آن ضرر کنیم همین ترسِ از دست دادن فرصت و... است.

حالا شما باید از این انگیزه و ترس استفاده کنید. چطور؟ باید به مخاطبان‌تان بفهمانید افرادی که در روز استوری‌های شما را مشاهده نکنند، ممکن است چه چیزهایی را از دست بدهند. مثلا:
  • بعضی روزها، بخش کوتاه ولی ارزشمندی از یک دوره آموزشی‌تان را در استوری می‌گذارید،
  • گاهی یک فوت کوزه‌گری را در استوری منتشر می‌کنید،
  • همیشه یک نکته بسیار ارزشمند در استوری‌ها نمایش می‌دهید،
  • گاهی یک کد تخفیف بسیار ارزشمند در استوری‌ها منتشر می‌کنید،
  • و... .
همین کارها باعث افزایش بازدید استوری می‌شود.

۱۳. روی ترندها سوار شوید

موج‌سواری روی ترندها در واقع یک مهارت است! اغلب پیج‌هایی که از ترندهای روز استفاده می‌کنند، در مدت کوتاهی بازدید زیادی برای استوری و پیج‌شان جذب کرده و فالوورهای‌شان بالا میرود. اما منظور از ترند چیست؟

هر موضوعی که برای مدت کوتاهی در میان مخاطبان محبوب می‌شود، همان ترند است. مثلا اینکه امروز فلان سلبریتی به مخاطبان توهین کرده، اینکه امروز فلان محصول قیمتش بالا رفته یا اصلا اینکه امروز فلان کشور به آن یکی حمله کرده.

البته همانطور که گفتیم، سوار شدن بر ترندها یک مهارت است و آن کسی که مهارت دارد می‌داند چه نوع محتوایی بسازد که از این شرایط سود ببرد. مثلا در همین ماه گذشته که قیمت محصولات بالا رفته بود، یک مدرس موفقیت فردی با انتشار محتواهایی در مورد نحوه دوام آوردن در این شرایط، افزایش درآمد جانبی، کاهش هزینه‌ها و... تعداد زیادی مخاطب جذب کرد.

۱۴. ساعات مناسب را پیدا کنید

Insight
اینستاگرام در خود اپلیکیشنش ابزاری به اسم Insight دارد. این ابزار اطلاعات زیاد و ارزشمندی در مورد مخاطبان به شما می‌دهد که یکی از آنها، ساعات فعالیت‌شان در اینستاگرام است.

در واقع به کمک این آمار می‌توانید بفهمید که مخاطبان پیج‌تان در چه روزهایی و در چه ساعاتی در اینستاگرام فعالیت بیشتری دارند. به این ترتیب با هماهنگ کردن زمان انتشار استوری با زمان فعالیت آنها، بازدیدتان کمی بیشتر می‌شود.

۱۵. کمی هم سرگرم‌کننده باشید


داریم به آخرین بخش‌ها از مطلب چگونه ویو استوری را بالا ببریم می‌رسیم. ببینید، اغلب ما آدم‌ها برای سرگرمی به سراغ اینستاگرام می‌رویم. بنابراین بهتر است در هر حوزه‌ای هم که کار می‌کنید، حداقل کمی از فعالیت‌های‌تان در اینستاگرام را برای سرگرم کردن یا خنداندن مخاطبان اختصاص بدهید.

مثلا بعضی پیج‌ها در حوزه‌های کسب و کاری، در روز در میان 10 استوری مختلف‌شان، 1 الی 3 استوری طنز یا سرگرم‌کننده یا حتی آرامش‌بخش منتشر می‌کنند. به این ترتیب یک زنگ تفریح کوچک برای مخاطبان می‌سازند.

۱۶. استفاده از تگ لوکیشن

این ایده را تست نکرده‌ایم، اما بعضی منابع می‌گویند استفاده از تگ Location در اینستاگرام باعث می‌شود بازدید استوری‌تان بالا برود. در واقع گفته می‌شود با کمک گرفتن از این تگ، باعث می‌شوید مخاطبانی که در محل مورد نظر شما حضور دارند، این استوری را مشاهده کرده و خب بازدید بیشتری بگیرید. در هر حال برای اطلاعات دقیق‌تر باید خودتان این ایده را تست کنید و ببینید که آیا این گفته واقعا حقیقت دارد یا در حد یک شایعه است؟!

۱۷. هایلایت ها را فراموش نکنید

قبل از تمام شدن مقاله، یادتان باشد بعضی استوری‌ها آنقدر جذاب و کاربردی هستند که نباید اجازه بدهید صرفا به مدت 24 ساعت در پیج باشند. در واقع آنها باید همیشه در پیج باشند تا مخاطبان بفهمند چقدر اینستاگرام شما محتواهای ارزشمندی دارد. بنابراین آنها را هایلایت کنید. در ضمن بعد از هایلایت کردن، هر از گاهی در استوری‌ها و همینطور در پست‌ها مخاطبان را به سراغ‌شان بفرستید. مثلا بگویید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلان موضوع، سری هایلایت y را در پیج بخوانید.

کلام آخر در مورد چگونه ویو استوری را بالا ببریم

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه ویو استوری را بالا ببریم. همانطور که میدانید انتشار استوری و دیده شدن آن میتواند نقش بسزایی در جذب دنبال کنندگان جدید و حفظ دنبال کنندگان فعلی موثر باشد. این موضوع به خصوص برای کسب و کارهایی که در بستر اینستاگرام فعالیت میکند دارای اهمیت است. در صورتی که میخواهید اصول مدیریت کسب و کار در اینستاگرام و بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به صورت کاملا اصولی آموزش ببینید میتوانید به آموزش های فرادرس مراجعه کنید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
پیش بینی قیمت شیبا اینو در بازار ارز (ارزش خرید دارد؟)
بهترین وام سال جدید (معرفی وام‌های مختلف بانک‌ها)
میم کوین‌ها و سود میلیون دلاری در چند هفته!
قیمت جدید آپارتمان در چیتگر (لیست قیمت بهار امسال)
پرفروش ترین جاروبرقی ایران در سال 1403 (جدیدترین لیست)
آخرین قیمت طلا و سکه (کاهش قیمت سکه همچنان ادامه دارد)
قیمت محصولات هایما (سقوط قیمت هایما ۸S مدل 1403)
پیش‌ بینی قیمت سکه (قیمت سکه و طلا کاهش یافت!)
مقایسه گلکسی A55 با ردمی نوت 13 پرو پلاس (شیائومی بخریم یا سامسونگ؟)
قیمت مرسدس در دبی (لیست ارزانترین بنزهای دبی را ببینید!)

ثبت نظر شما