آموزش تولید محتوای متنی از صفر تا صد + فیلم آموزش تولید محتوای متنی
این روزها در بازاریابی محتوا، تولید محتوای متنی از مهمترین بخشها محسوب میشود. به نوعی در این بازاریابی، محتوای متنی حرف اول را میزند و میتوان گفت که یک محتوای خوب پادشاه است. این محتواست که با خواندن آن مخاطب تصمیم میگیرد به محصولات یا خدمات یک سایت اعتماد کند یا خیر؛ شما به کمک
تولید محتوای متنی خوب قادر هستید به بهترین شکل مخاطب را از ویژگیها و خواص کالا و خدمات خود آگاه نموده و او را از یک مخاطب ساده به یک مشتری تبدیل کنید. از این رو امروزه در کنار تولید محتوای صوتی و ویدئویی، تولید محتوای متنی نیز از مهمترین ارکان بازاریابی محتوا محسوب میشود. لذا شما با یک محتوای متنی قادر هستید محصول خود را به بهترین شکل معرفی کرده و برای آن یک بازاریابی ارزان و بسیار مؤثر داشته باشید. اگر شما نیز به دنبال راهی برای سروسامان دادن به سایت خود هستید قطعاً بهترین راه برای شما تولید محتوای متنی خواهد بود. در این مطلب به طور کامل در مورد تولید محتوای متنی صحبت خواهیم نمود؛ همچنین اگر تمایل دارید تا آموزش تولید محتوای متنی را به کمک فیلم های آموزشی بیاموزید پیشنهاد ما دریافت
مجموعه آموزش تولید محتوای فرادرس است؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:
منظور از تولید محتوای متنی چیست؟
تولید محتوای متنی از کاربردیترین انواع محتواست که تأثیرگذاری بالایی بر روی مخاطبان دارد. با یک محتوای متنی خوب میتوان به کاربر نشان داد که محصول یا خدمت موردنظر تا چه اندازه ارزشمند است. این روزها تولید محتوای متنی همچنین راهی عالی برای بهبود سئوی سایت شماست. در واقع با یک تولید محتوای متنی خوب میتوان از تمامی قوانین و استانداردهای سئو پیروی نمود و رتبه سایت خود را بهبود بخشید. هر چه بتوان یک متن بهتر و بهینهتر آماده نمود و در آن استانداردهای سئو را بیشتر رعایت کرد سئوی سایت نیز با بهبود بیشتری همراه است. از این رو سایت با بازدید بیشتری روبرو خواهد بود و در نتیجه به درآمد بیشتری میرسید. البته منظور از
تولید محتوای متنی نوشتن یک پست وبلاگی ساده نیست. بلکه این متن باید به اندازهای جذاب باشد که مخاطب از روی آن تصمیم خود را مبنی بر خرید محصول یا خدمات شما علنی کند. لذا باید بتوان به خوبی با این متن، نظر مخاطب را جلب نمود. با توجه به اهمیت تولید یک محتوای متنی حرفهای نیاز است که این کار توسط یک کارشناس کاربلد و آشنا به استراتژیهای تولید محتوای متنی انجام شود.
تولید محتوای متنی چه مزایایی به همراه دارد؟
تولید محتوای متنی با خود مزایای متعددی را به همراه دارد. در ادامه به طور خلاصه به چند نمونه از مزایای آن اشاره نمودهایم:
- برای داشتن یک بازاریابی مؤثر، یک محتوای متنی بسیار مؤثر و کارساز است.
- با یک محتوای متنی خوب میتوان رتبه سایت را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشید.
- قوی بودن محتوای متنی باعث شده که از طریق اینترنت بتوان مخاطبین بسیاری را جذب نمود.
- از این طریق میتوان به مشتریان بالقوه دست پیدا نمود.
- با انتشار محتوای مناسب در فضا اینترنت میتوان اعتبار کسبوکار خود را افزایش داد.
- میتوان محتوای متنی تولید شده در شبکههای اجتماعی را به اشتراک گذاشت.
- با این کار برای کسبوکار موردنظر میتوان گامی مؤثر در زمینه برندینگ برداشت.
- کسبوکارها در بخشهای مختلف رشد و توسعه پیدا میکنند.
اهمیت تولید محتوای متنی
این روزها هنوز هم خیلی از افراد از
اهمیت تولید محتوای متنی غافل هستند و این غفلت باعث شده هر روز درآمدی که میتوانستند از این طریق به دست آورند را نداشته باشند. تصور کنید به تازگی کسبوکاری را راه انداختهاید که هنوز فقط چند نفر از نزدیکان شما از آن اطلاع دارند. با این شرایط فکر میکنید چند نفر به سراغ شما آمده و از شما خرید خواهند داشت؛ یا حتی اگر خوشبینانه در نظر بگیریم و این نزدیکان، شما را به افراد دیگر معرفی کنند این معرفی برای شما چند مشتری به همراه خواهد داشت؟ به هیچ عنوان نمیتوان از این طریق انتظار داشت که به یک درآمد مطلوب دست پیدا نمود. لذا برای رشد نیاز است که پا به عرصه رقابت گذاشته و برای موفقیت و دیده شدن تلاش کرد. این روزها هر کسبوکار موفقی، دارای یک سایت اختصاصی است و در آن با قرار دادن محتوای مناسب، شمار بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب میکند. شما باید یک سایت مناسب داشته و در آن ضمن استفاده از محتوای صوتی و تصویری، محتوای متنی نیز قرار دهید تا شانس خود را برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو و در پی آن مخاطبان افزایش دهید. این محتوای متنی شماست که تعیین خواهد نمود از رقبا سبقت بگیرید یا خیر؟ برای همین به هیچ عنوان نباید آن را دست کم گرفت.
انواع تولید محتوای متنی
متن صرفاً قرارگیری کلماتی در پس هم است. اما تولید محتوای متنی فراتر از یک متن ساده است. محتوای متنی باید پیامی را به مخاطب انتقال دهد. البته یک محتوای متنی زمانی ارزش پیدا خواهد نمود که ضمن انتقال یک پیام، به صورت اختصاصی نوشته شده باشد. به طور کلی برای هر شرایطی نیاز به یک متن خاص میباشد. در ادامه با هم
انواع تولید محتوای متنی را بررسی خواهیم نمود.
تولید محتوای متنی عمومی
معمولاً کارشناسان عمومی که در زمینههای مختلفی مطالعه داشته و نیز افرادی که سالهاست نویسنده هستند و به خوبی قادر به استفاده از قدرت کلمات برای جذب مخاطب میباشند از تولید محتوای متنی عمومی بهره میگیرند. این افراد به خوبی توانسته با یک محتوای متن عمومی، مخاطبان را به خود جذب کنند.
تولید محتوای متنی تخصصی
چنانچه وبسایت شما در زمینهای است که افراد مختلف در مورد آن شناختی ندارند و صرفاً چند متخصص با آن آشنایی دارند باید اقدام به
تولید محتوای متنی تخصصی نمایید. از طرفی برای نوشتن یک محتوای تخصصی، به یک کارشناس تولید محتوا تحصیل کرده در رشته موردنظر نیاز است تا یک متن تمیز و تخصصی برای شما تهیه نماید.
تولید محتوای متنی آموزشی
اگر دارای سایتی با جنبه آموزشی هستید و دوست دارید در سایت خود مطالب آموزشی قرار دهید بایستی برای هر زمینه آموزشی، از متخصص همان بخش کمک گرفته و یک متن صحیح و اصولی تهیه کنید.
چگونه تولید محتوای متنی موثر و باکیفیت داشته باشیم؟
تا به این جا متوجه شدیم که یک محتوای متنی تا چه اندازه برای یک کسبوکار و یک وبسایت حائز اهمیت است. از این رو حتماً شما نیز به دنبال این هستید که یک محتوای متنی باکیفیت آماده کنید. برای
تولید محتوای متنی خوب و مؤثر نیاز است که در زمان آمادهسازی متن موردنظر نکاتی را در نظر داشت. در ادامه به چند مورد از مهمترین این نکات اشاره شده است:
متن غیرکپی تهیه کنید
یکی از اشتباهات افراد در تولید محتوا، کپی کردن محتوا از دیگر سایتهاست. این موضوع میتواند لطمه بسیاری به سایت و کسبوکار شما بزند. خیلی از افراد بر این باورند که کپی بودن محتوای آنها، چندان قابل مشهود نیست و با ترکیب چند محتوا از منابع مختلف، کسی از این موضوع بویی نخواهد برد. این در حالی است که حساسیت موتورهای جستجو و نیز کاربران بر روی کپی بودن محتوا بسیار بیشتر از قبل شده است. کپی بودن متن باعث شده که متن شما از نتایج جستجو در موتورهای جستجو حذف شده یا در نهایت رتبه بسیار پایینی کسب کند. مخاطب نیز به محض پی بردن به کپی بودن متن شما، اعتماد خود را از دست خواهد داد. لذا حتماً سعی کنید یک مطلب یونیک و غیر کپی تهیهکرده و در صورتی که نیاز داشتید قسمتی از محتوای فردی دیگر را نقل کنید حتماً این کار را با ذکر منبع انجام دهید. این کار ضمن جنبه اخلاقی که داشته از نظر تکنیکی نیز بسیار مؤثر است.
در متن خود پرسش های مخاطبین را پاسخ دهید
یکی دیگر از مواردی که حتماً باید برای تولید یک محتوای خوب به آن توجه شود سؤالاتی است که احتمال داشته ذهن مخاطب را در مورد موضوع موردنظر به خود مشغول کند. به عنوان نمونه اگر مخاطب در گوگل به جستجوی ویژگیهای یک محصول پرداخته باید حتماً با ورود به سایت شما و خواندن متنی که به این منظور نوشتهاید جواب خود را بگیرد. محتوای شما باید به تمامی ابهامات ذهن مخاطب پاسخ دهد و او را از مراجعه دوباره به دیگر منابع بینیاز سازد. البته این موضوع به معنای این نیست که باید یک متن طولانی و خیلی طول و دراز بنویسید. بلکه باید یک متن مرتبط و مناسب تهیه کنید. شما باید یک متن کاملاً متناسب با عنوان اصلی مطلب خود آماده نمایید. در آخر کاملاً متن و عنوان را بررسی کرده و در صورتی که متن نمیتواند انتظاراتی که با خواندن تیتر در ذهن مخاطب ایجاد شده را برآورده سازد بهتر است تیتر خود را عوض کنید.
برای آماده سازی ساختار متن، یک دور آن را سرسری بخوانید
واقعیت آن است که تمامی مخاطبین ریز به ریز متن شما را نخواهند خواهند. برای همین بهتر است به کمک تیترهای درشت، فونت ضخیم، رنگهای متنوع و نیز دیگر ابزارها، اقدام به بخشبندی متن خود کنید. حتی برای کپشن نویسی برای اینستاگرام نیز برای بخشبندی مطلب میتوانید از روشهایی چون فاصلهگذاری مابین خطوط و پاراگرافها و نیز استفاده از آیکونها و ایموجی ها بهره بگیرید. اگر مطلبی نوشتهای که برای مثال 500 ثانیه از مخاطب وقت میگیرد توصیه میشود متن را به شکلی ساختاربندی کنید که مخاطب بتواند تنها با 50 ثانیه روی کل متن مروری داشته و با ساختار متن آشنایی پیدا نماید.
حدالمقدور از جملات بلند استفاده نکنید
برخلاف ادبیات که در آن هر چه جمله طولانیتر باشد جذابیت بیشتری دارد در دنیای دیجیتال باید کوتاه حرف زد تا کم حوصله ترین افراد نیز بتوانند متن شما را به پایان برسانند. به هیچ عنوان جملات چند خطی ننویسید و سعی کنید متن خود را به چندین جمله کوتاه تقسیم کنید. بعد از اتمام متن نیز یک بار آن را مرور کرده و جملاتی که خیلی بلند هستند را کوتاهتر کنید و مطمئن شوید که خواندن متن نوشته شده از حوصله مخاطب خارج نیست.
مراقب املای کلمات و دستور زبان باشید
نیازی نیست که همچون یک ویراستار حرفهای به جان متن افتاده و آن را ویرایش کنید. اما توصیه میشود تا جایی که ممکن است از اشتباهات فاحش دستوری و دیکتهای در متن خود جلوگیری نمایید. واقعیت آن است که این قبیل اشتباهات در متن باعث شده که مخاطب نسبت به صحت محتوای شما نیز دچار تردید شود. لذا توصیه میشود تا جایی که ممکن است از اشتباهات نگارشی و نیز دستوری در متن خود خودداری کنید.
متن را بازخوانی و بازنویسی کنید
خیلی از اشتباهات در متن ممکن است خود را در مرحله بازخوانی و بازنویسی نشان دهند. از این رو توصیه میشود بعد از مدتی محتوای تولیدی خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را ویرایش کنید. این بازخوانی و بازنویسی را میتوانید حتی چند ماه بعد انجام دهید. این کار مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:
- با مرور زمان شما به قدرت نگارش بیشتری دست پیدا میکنید از این رو این امکان را داشته تا این بار بخشهایی از متن خود را زیباتر از قبل بنویسید.
- در طی این مدت ممکن است شما متنهای مرتبطی با این متن نیز نوشته باشید لذا این فرصت را داشته تا در متن خود به آنها اشاره کرده و به این شکل یک لینک سازی داخلی مؤثر داشته باشید.
- در صورت داشتن کامنت ها و نظراتی در خصوص متن خود، میتوانید در متن خود اصطلاحاتی انجام داده و متن را کاملتر و مخاطب پسندتر نمایید.
کلام آخر در مورد تولید محتوای متنی
برای هر سایتی در هر زمینهای که فعالیت داشته باید بهترین محتوای متنی تهیه کرد. این محتوای متنی است که تعیین خواهد نمود یک سایت دیده شود یا خیر؟ مشخص میکند که آیا یک سایت قابل اعتماد است یا خیر؟ از روی محتوای متنی مشتری تصمیم میگیرد که اقدام به خرید کند یا خیر؛ برای همین به هیچ عنوان نباید از راه آسان و کمهزینه برای رسیدن به یک درآمد بسیار مطلوب از سایت غافل شد. شما به راحتی میتوانید با تولید محتوای متنی بازدید از سایت خود را بسیار بالا برده و به طبع فروش خود را نیز زیر و رو کنید. لذا شما میتوانید با صرف کمی وقت در زمینه
یادگیری تولید محتوای متنی، یک تغییر و تحول بزرگ به کسبوکار خود داده و برای همیشه زندگی و آینده شغلی خود را عوض کنید. در پایان مایلم آموزش تولید محتوا برای سئو سایت که توسط
فرادرس منتشر شده است را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید: