همه چیز درباره دیجی کالا (Digikala) | از تصاویر شرکت تا نظرات مختلف
دیجیکالا نام یکی از وبگاههای فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وبگاه بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران است و روزانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده دارد و ۷۰ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کردهاست.دیجیکالا اکنون رتبه سوم الکسا در ایران بعد از گوگل و آپارات را در اختیار دارد. دفتر مرکزی این شرکت محل استقرار تیمهای مارکتینگ و تأمین کالاست که در خیابان گاندی قرار دارد، دفتر دوم محل استقرار تیمهای فنی و مالی است که در بلوار صبا در منطقه جردن تهران واقع است. دفتر سوم که مرکز پردازش کالای دانش نام دارد خارج از تهران در جاده قدیم کرج (فتح) در شهرک دانش واقع شدهاست.
دیجیکالا سه مرکز پردازش و انبار کالا در تهران و ۲۳ مرکز توزیع در شهرهای بزرگ ایران دارد. مدل کسبوکار دیجیکالا ترکیبی از بازارگاه مجازی (Marketplace) و خردهفروشی (Retail) یا اصطلاحاً مدل ترکیبی یا هیبرید است. به غیر از فروشگاه آنلاین زیرمجموعههای دیجیکالا عبارت از دیجیاستایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک)، دیجیپی (فینتک)، دیجیکالا نکست (نوآوری) و دیجیکلاب (تشویق مشتریان وفادار) هستند.
عکسی از انبار دیجی کالا 16#
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
تلفن تماس و فکس: ۶۱۹۳۰۰۰۰ - ۰۲۱ (پاسخگویی ۲۴ ساعته، ٧ روز هفته)
دفتر مرکزی:
استان تهران - شهر تهران - خیابان گاندی جنوبی - نبش خیابان ۲۱ - پلاک ۲۸
مرکز امور مشتریان:
تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش سیمای ایران، مرکز خرید پلاتین، طبقه اول، پلاک ۱۰۷ (شنبه تا ۵ شنبه ۱۰ الی ۲۱ ، به جز ایام تعطیل رسمی)
برای بازگرداندن و ارسال آن به خدمات پس از فروش دیجیکالا از طریق پست، تنها به صندوق پستی ۳۴۶۹-۱۵۸۷۵ ارسال نمایید.
ایمیل سازمانی دیجیکالا : info@digikala.com
دفتر مرکزی:
استان تهران - شهر تهران - خیابان گاندی جنوبی - نبش خیابان ۲۱ - پلاک ۲۸
مرکز امور مشتریان:
تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش سیمای ایران، مرکز خرید پلاتین، طبقه اول، پلاک ۱۰۷ (شنبه تا ۵ شنبه ۱۰ الی ۲۱ ، به جز ایام تعطیل رسمی)
برای بازگرداندن و ارسال آن به خدمات پس از فروش دیجیکالا از طریق پست، تنها به صندوق پستی ۳۴۶۹-۱۵۸۷۵ ارسال نمایید.
ایمیل سازمانی دیجیکالا : info@digikala.com
دیجیکالا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است. گروههای مختلف کالا مانند کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی، فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بینظیر در دیجیکالا عرضه میشوند. دیجیکالا با در اختیار داشتن سهم عمدهای از بازار عرضه اینترنتی کالا در ایران با تنوعی بسیار بالا از برندهای مختلف، در همراهی مشتریان در فرآیند خرید و حفظ جایگاه بیطرفانه در میان آنها، نهایت تلاش خود را میکند. کاربران و مشتریان دیجیکالا میتوانند با حق انتخابی بسیار بالا و با دریافت اطلاعاتی کامل برای انتخاب درست کالای مورد نظر خود، وب سایت دیجیکالا را بررسی کنند و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب و خرید کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتری دیجیکالاست.
دیجیکالا از اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است .همچنین، در حال حاضر دیجیکالا با توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود، پرمخاطبترین و پربازدیدترین وب سایت تجاری کشور است. (به استناد آمارهای منتشر شده در مراجع آماری مانند Alexa)
دیجیکالا از اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است .همچنین، در حال حاضر دیجیکالا با توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود، پرمخاطبترین و پربازدیدترین وب سایت تجاری کشور است. (به استناد آمارهای منتشر شده در مراجع آماری مانند Alexa)
تاریخچه دیجی کالا
برادران حمید و سعید محمدی از سال ۸۳ تصمیم به راهاندازی آن داشتهاند تا اینکه در سال ۱۳۸۵ موفق به بنیانگذاری آن شدند. پرسنل اولیه آن ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر و در شهریور ۱۳۹۷ به حدود ۲۲۰۰ نفر رسیدهاست. بخشهای مالی، منابع انسانی، خردهفروشی و عملیات بر عهده سعید محمدی است و قسمتهای فناوری، توسعه محصول، بازاریابی و مارکت پِلیس را حمید محمدی مدیریت میکند.
ایده شکلگیری
در مورد ایده و دلیل راهاندازی شرکت دیجیکالا، برادران محمدی گردانندگان این وبسایت فروش اینترنتی این داستان را بازگو میکنند که این دو برادر یعنی حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری میکردند. بعد از جستجو در اینترنت دربارهٔ دوربینها، دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردند. اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، انگیزهٔ اولیهٔ ایجاد فروشگاهی مطمئن که اطلاعات درست در اختیار کاربران قرار دهد را در ذهن آنها ایجاد کرد.
برادران حمید و سعید محمدی از سال ۸۳ تصمیم به راهاندازی آن داشتهاند تا اینکه در سال ۱۳۸۵ موفق به بنیانگذاری آن شدند. پرسنل اولیه آن ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر و در شهریور ۱۳۹۷ به حدود ۲۲۰۰ نفر رسیدهاست. بخشهای مالی، منابع انسانی، خردهفروشی و عملیات بر عهده سعید محمدی است و قسمتهای فناوری، توسعه محصول، بازاریابی و مارکت پِلیس را حمید محمدی مدیریت میکند.
بردران محمدی، بنیانگذران دیجی کالا
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
در مورد ایده و دلیل راهاندازی شرکت دیجیکالا، برادران محمدی گردانندگان این وبسایت فروش اینترنتی این داستان را بازگو میکنند که این دو برادر یعنی حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری میکردند. بعد از جستجو در اینترنت دربارهٔ دوربینها، دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردند. اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، انگیزهٔ اولیهٔ ایجاد فروشگاهی مطمئن که اطلاعات درست در اختیار کاربران قرار دهد را در ذهن آنها ایجاد کرد.
سرمایهگذاری
در ابتدا دیجیکالا با سرمایهٔ شخصی اولیه ۲۰ میلیون تومانی حمید و سعید محمدی شروع به کار کرد. شش سال بعد از تأسیس، با جذب سرمایهگذار وارد فاز بعدی توسعه کسبوکار خود شد. شرکت خصوصی ایرانی سرآوا پارس در سال ۱۳۹۱ سرمایهگذاری در دیجیکالا را آغاز کرد. راند دوم سرمایهگذاری دیجیکالا سال ۱۳۹۴ با جذب سرمایه یک صندوق سرمایهگذاری اروپایی (IIIC) آغاز شد. مطابق گزارش ۱۰۰ روزه دولت، دیجیکالا از دیماه سال ۱۳۹۴ فرایند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت *(IIIC) و به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در قالب افزایش سرمایه و در ازای ۲۱ درصد سهام آغاز کرد. این فرایند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایهگذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران» کامل شدهاست. بنا به گفته مدیران دیجیکالا در آذر سال ۱۳۹۷، ۳۵ درصد سهام گروه دیجیکالا در اختیار سرآوا، ۳۵ درصد برادران محمدی، حدود ۲۵ درصد در اختیار صندوق اروپایی IIIC و بقیه نیز سهم تشویقی ۸۰ نفر از مدیران کلیدی دیجیکالاست. ولادیمیر پوتانین میلیاردر روس از طریق سهم ۹٫۶٪ای خود در سرآوا از جمله سرمایه گذاران در دیجیکالا است.
در ابتدا دیجیکالا با سرمایهٔ شخصی اولیه ۲۰ میلیون تومانی حمید و سعید محمدی شروع به کار کرد. شش سال بعد از تأسیس، با جذب سرمایهگذار وارد فاز بعدی توسعه کسبوکار خود شد. شرکت خصوصی ایرانی سرآوا پارس در سال ۱۳۹۱ سرمایهگذاری در دیجیکالا را آغاز کرد. راند دوم سرمایهگذاری دیجیکالا سال ۱۳۹۴ با جذب سرمایه یک صندوق سرمایهگذاری اروپایی (IIIC) آغاز شد. مطابق گزارش ۱۰۰ روزه دولت، دیجیکالا از دیماه سال ۱۳۹۴ فرایند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت *(IIIC) و به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در قالب افزایش سرمایه و در ازای ۲۱ درصد سهام آغاز کرد. این فرایند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایهگذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران» کامل شدهاست. بنا به گفته مدیران دیجیکالا در آذر سال ۱۳۹۷، ۳۵ درصد سهام گروه دیجیکالا در اختیار سرآوا، ۳۵ درصد برادران محمدی، حدود ۲۵ درصد در اختیار صندوق اروپایی IIIC و بقیه نیز سهم تشویقی ۸۰ نفر از مدیران کلیدی دیجیکالاست. ولادیمیر پوتانین میلیاردر روس از طریق سهم ۹٫۶٪ای خود در سرآوا از جمله سرمایه گذاران در دیجیکالا است.
افتخارات
در سال ۱۳۸۷ در همایش ملی تجارت الکترونیکی، به عنوان وبگاه برگزیده از سوی وزارت بازرگانی معرفی شد. همچنین بر اساس گزارش مجلهٔ اکونومیست در سال ۲۰۱۴ این وبگاه با سرمایهٔ ۱۵۰ میلیون دلار در رتبهٔ اول شرکتهای اینترنتی ایران قرار گرفت البته در اوایل سال ۹۵ این ادعای مجله اکونومیست غیرواقعی دانسته شد بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه صنعتی ایران در نامهای به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: این شرکت نسبت به واگذاری ۷٫۸۳ درصد سهام شرکت نویناندیشان سرآوا پارس به سرمایهگذاران خارجی به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۱۷ یورو اقدام کردهاست بر طبق این خبر شرکت سرآوا پارس که مالک عمده سهام دیجیکالا میباشد قیمت ۷٫۸۳ درصدی سهام کلی آن حدوداً ۷٫۳ میلیون دلار فروخته شدهاست بنابراین میزان ارزش کلی آن حدود ۹۰ میلیون دلار ارزشگذاری میشود که ادعای ۲ سال پیش مجله اکونومیست که فقط دیجیکالا را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بود را رد میکند طبق گزارش واشینگتن پست در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) این وبگاه روزانه ۳٬۰۰۰ درخواست خرید دارد و در ۱۶ شهر مهم ایران برای پخش محصولاتش شعبه دارد. این شرکت ۴۵۰ کارمند در سال ۱۳۹۳ دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده میگیرند. برخی منابع دیجیکالا را از نظر سهم گستردهای که در بازار تجارت الکترونیک ایران دارد، با شرکت آمازون مقایسه میکنند و به آن لقب «آمازون ایرانی» دادهاند. همچنین بنیانگذاران دیجیکالا در دی ماه ۱۳۹۷ نشان امین الضرب اتاق بازرگانی تهران را دریافت کردند.
در سال ۱۳۸۷ در همایش ملی تجارت الکترونیکی، به عنوان وبگاه برگزیده از سوی وزارت بازرگانی معرفی شد. همچنین بر اساس گزارش مجلهٔ اکونومیست در سال ۲۰۱۴ این وبگاه با سرمایهٔ ۱۵۰ میلیون دلار در رتبهٔ اول شرکتهای اینترنتی ایران قرار گرفت البته در اوایل سال ۹۵ این ادعای مجله اکونومیست غیرواقعی دانسته شد بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه صنعتی ایران در نامهای به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: این شرکت نسبت به واگذاری ۷٫۸۳ درصد سهام شرکت نویناندیشان سرآوا پارس به سرمایهگذاران خارجی به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۱۷ یورو اقدام کردهاست بر طبق این خبر شرکت سرآوا پارس که مالک عمده سهام دیجیکالا میباشد قیمت ۷٫۸۳ درصدی سهام کلی آن حدوداً ۷٫۳ میلیون دلار فروخته شدهاست بنابراین میزان ارزش کلی آن حدود ۹۰ میلیون دلار ارزشگذاری میشود که ادعای ۲ سال پیش مجله اکونومیست که فقط دیجیکالا را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بود را رد میکند طبق گزارش واشینگتن پست در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) این وبگاه روزانه ۳٬۰۰۰ درخواست خرید دارد و در ۱۶ شهر مهم ایران برای پخش محصولاتش شعبه دارد. این شرکت ۴۵۰ کارمند در سال ۱۳۹۳ دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده میگیرند. برخی منابع دیجیکالا را از نظر سهم گستردهای که در بازار تجارت الکترونیک ایران دارد، با شرکت آمازون مقایسه میکنند و به آن لقب «آمازون ایرانی» دادهاند. همچنین بنیانگذاران دیجیکالا در دی ماه ۱۳۹۷ نشان امین الضرب اتاق بازرگانی تهران را دریافت کردند.
Type Private company
Industry : Ecommerce
Founded July 1, 2006; 13 years ago
Founders Hamid & Saeid Mohammadi
Headquarters Tehran
, Iran
Number of employees : 4550(2020)
Subsidiaries : www.digistyle.com, www.fidibo.com
Website : www.digikala.com
Digikala is the biggest e-commerce startup in Iran. It was founded in July, 2006 by twin brothers Hamid and Saeid Mohammadi who had an unpleasant experience when they tried to buy a digital camera, after which they used $10,000 of their own savings to start the company. The company was reported to be valued at $150 million in 2014, and $500 million in late 2015. One of its investors is Russian billionaire Vladimir Potanin, although Digikala s main investor is Sarava Pars, an Iranian investment company. Digikala offers same day delivery in Tehran and Karaj, and offers next day delivery in 20 other cities.
Growth
Digikala is one of the Iranian startups that benefit from the country s increasing digitization. By 2017, 62% of Iran s households have been connected to the Internet and this development is driving demand for Internet services that mirror Western digital platforms such as Amazon. Digikala is ranked by Alexa as Iran s 3rd most visited website. It is also the largest e-commerce platform in the Middle East. It has 1,700,000 unique visitors per day, and 85% of Iran s ecommerce now takes place on Digikala. The company does not publicise its revenue but has said sales are growing at a rate of 200% a year, and that it is receiving orders from even the most remote villages in Iran. Hamid Mohammadi said the main focus of the company remains expansion "even if that means we will not be profitable, which is how Amazon is operating”.
Iran s economic volatility forced Digikala to lay off 175 workers in 2018. To survive, it adopted several initiatives such as the pay-per-sale strategy which allow users - as affiliates - to receive commission if a directed customer purchased a product. On March 2019, Digikala also addressed the issue authenticity of products in the platform after receiving complaints over the quality of goods being sold. In a statement, it stated that only 0.2% of the 2 million products are unoriginal and that the company has taken steps to implement stringent quality control.
Industry : Ecommerce
Founded July 1, 2006; 13 years ago
Founders Hamid & Saeid Mohammadi
Headquarters Tehran
, Iran
Number of employees : 4550(2020)
Subsidiaries : www.digistyle.com, www.fidibo.com
Website : www.digikala.com
Digikala is the biggest e-commerce startup in Iran. It was founded in July, 2006 by twin brothers Hamid and Saeid Mohammadi who had an unpleasant experience when they tried to buy a digital camera, after which they used $10,000 of their own savings to start the company. The company was reported to be valued at $150 million in 2014, and $500 million in late 2015. One of its investors is Russian billionaire Vladimir Potanin, although Digikala s main investor is Sarava Pars, an Iranian investment company. Digikala offers same day delivery in Tehran and Karaj, and offers next day delivery in 20 other cities.
Growth
Digikala is one of the Iranian startups that benefit from the country s increasing digitization. By 2017, 62% of Iran s households have been connected to the Internet and this development is driving demand for Internet services that mirror Western digital platforms such as Amazon. Digikala is ranked by Alexa as Iran s 3rd most visited website. It is also the largest e-commerce platform in the Middle East. It has 1,700,000 unique visitors per day, and 85% of Iran s ecommerce now takes place on Digikala. The company does not publicise its revenue but has said sales are growing at a rate of 200% a year, and that it is receiving orders from even the most remote villages in Iran. Hamid Mohammadi said the main focus of the company remains expansion "even if that means we will not be profitable, which is how Amazon is operating”.
Iran s economic volatility forced Digikala to lay off 175 workers in 2018. To survive, it adopted several initiatives such as the pay-per-sale strategy which allow users - as affiliates - to receive commission if a directed customer purchased a product. On March 2019, Digikala also addressed the issue authenticity of products in the platform after receiving complaints over the quality of goods being sold. In a statement, it stated that only 0.2% of the 2 million products are unoriginal and that the company has taken steps to implement stringent quality control.
منابع : digikala.com - wikipedia