معرفی برند شنل (شرکت تولید کننده کالای لوکس و خانه مد فرانسوی)
شَنِل، (به فرانسوی: Chanel) (تلفظ فرانسوی: [ʃanɛl]) شرکت سهامی خاص کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است که دو دفتر مرکزی آن یکی در نوی-سور-سن، فرانسه و دیگری در لندن، انگلستان واقع است. این شرکت که در سال ۱۹۰۹ (میلادی) توسط دوزندهای به نام کوکو شانل تأسیس شد. این شرکت امروزه بهعنوان یکی از مهمترین موسسههای طراحی مد و پوشاک زنانه شناخته میشود.*Coco Chanel
هماکنون شرکت شنل متعلق به آلن ورتیمر و ژرار ورتیمر؛ نوههای پیر ورتیمر، تنها شریک کوکو شنل، در هنگام تأسیس این شرکت است.
شنل، بخصوص در زمینهٔ ارائهٔ کالاهای لوکس و گرانقیمت، مانند پوشاک آماده، کیف دستی، عطر و لوازم آرایشی، در میان دیگر برندهای مشابه، شناخته میشود.
نوع شرکت سهامی خاص
بنا نهاده : ۱۹۰۹
بنیانگذاران کوکو شانل
دفتر مرکزی لندن، انگلستان، بریتانیا
محدودهٔ فعالیت سراسر جهان
افراد کلیدی : کارل لاگرفلد مدیر نوآوری، فیلیپ بلندیوکس مدیر ارشد مالی، اولیویه پولگ رئیس عطرساز، برونو پاولوفسکی مدیر بخش مد
محصولات : عطر، جواهر، اوت کوتور، پوشاک آماده، لوازم مد
درآمد در سال 2017 : 9 میلیارد و 600 هزار یورو
سود خالص در سال 2016 : 1 میلیارد و 300 هزار یورو
بنا نهاده : ۱۹۰۹
بنیانگذاران کوکو شانل
دفتر مرکزی لندن، انگلستان، بریتانیا
محدودهٔ فعالیت سراسر جهان
افراد کلیدی : کارل لاگرفلد مدیر نوآوری، فیلیپ بلندیوکس مدیر ارشد مالی، اولیویه پولگ رئیس عطرساز، برونو پاولوفسکی مدیر بخش مد
محصولات : عطر، جواهر، اوت کوتور، پوشاک آماده، لوازم مد
درآمد در سال 2017 : 9 میلیارد و 600 هزار یورو
سود خالص در سال 2016 : 1 میلیارد و 300 هزار یورو
تاریخچه
نام «کوکو» در حالی به خانم شنل داده شد که وی به عنوان یک خواننده در کافیشاپی در فرانسه، مشغول به کار بود. شنل همواره در مواردی همچون تهیهٔ پوشاک ساده، لباس شب رسمی، شلوارهای زنانه و جواهر بدلی تخصص داشت.
دیدگاه کوکو شنل این بود که به جای اشیاء و قطعات باشکوه و جذاب، اقلامی را جایگزین سازد که حس ظرافت و ذوق هنری را منتقل سازند. طراحیهای او و آثاری که پدیدآورده است، اختصاصی به زمان خاصی ندارند و علیرغم تغییرات اساسی در نگرشها، با سلیقههای مردم، از نسلی به نسل دیگر سازگار باقیماندهاند.
نام «کوکو» در حالی به خانم شنل داده شد که وی به عنوان یک خواننده در کافیشاپی در فرانسه، مشغول به کار بود. شنل همواره در مواردی همچون تهیهٔ پوشاک ساده، لباس شب رسمی، شلوارهای زنانه و جواهر بدلی تخصص داشت.
دیدگاه کوکو شنل این بود که به جای اشیاء و قطعات باشکوه و جذاب، اقلامی را جایگزین سازد که حس ظرافت و ذوق هنری را منتقل سازند. طراحیهای او و آثاری که پدیدآورده است، اختصاصی به زمان خاصی ندارند و علیرغم تغییرات اساسی در نگرشها، با سلیقههای مردم، از نسلی به نسل دیگر سازگار باقیماندهاند.
جایگاه
امروزه شنل، در زمینهٔ «پوشاک کوچک سیاه رنگ» که امروزه یک کالای اساسی زنانه محسوب میشود به معروفترین برند تبدیل شدهاست. بر مبنای گزارش مجله فوربز، کاخ خصوصی شنل، بهطور مشترک به آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر تعلق دارد و از ابتدای شکلگیری این شرکت در ۱۹۲۴ (میلادی) شریک اصلی شنل بود.
امروزه شنل، در زمینهٔ «پوشاک کوچک سیاه رنگ» که امروزه یک کالای اساسی زنانه محسوب میشود به معروفترین برند تبدیل شدهاست. بر مبنای گزارش مجله فوربز، کاخ خصوصی شنل، بهطور مشترک به آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر تعلق دارد و از ابتدای شکلگیری این شرکت در ۱۹۲۴ (میلادی) شریک اصلی شنل بود.
استفاده از ستارهها
این شرکت بسیاری از مشاهیر دنیا را به عنوان معرف و ارائهکنندهٔ طراحیهای خود به کار گرفتهاست. از جمله آنها میتوان به کاترین دنو (که در دهه ۱۹۷۰ (میلادی) ارائهکنندهٔ شماره ۵ محصولات شنل بود)، نیکول کیدمن (که از اوایل دهه ۲۰۰۰ (میلادی)، ارائهدهنده عطر شنل شماره ۵ محسوب میشد)، اودره توتو (مدل شمارهٔ ۵ کنونی شانل)، کیرا نایتلی (مدل ارائه کنندهٔ کنونی برای محصول مادموازل کوکو) اشاره کرد.
سرشناسترین و محبوبترین مدل معرّف شنل مریلین مونرو ارائه کنندهٔ شماره ۵ شانل در دهه ۱۹۵۰ (میلادی) بود که تصویر او معرفیکنندهٔ محصولات شماره ۵ است و یکی از مشهورترین آگهیهای تبلیغاتی در میان تمامی آگهیهای شنل محسوب میشود. این تصویر، همچنین در شرح حال تعداد بیشماری از افراد به کار گرفته شده و هنوز هم به عنوان یک پوستر یا یک قطعهٔ هنری به میزان بسیار زیاد به فروش میرسد. همچنین مریلین مونرو بود که شهرت بسیاری را برای عطر شنل به ارمغان آورد.
این شرکت بسیاری از مشاهیر دنیا را به عنوان معرف و ارائهکنندهٔ طراحیهای خود به کار گرفتهاست. از جمله آنها میتوان به کاترین دنو (که در دهه ۱۹۷۰ (میلادی) ارائهکنندهٔ شماره ۵ محصولات شنل بود)، نیکول کیدمن (که از اوایل دهه ۲۰۰۰ (میلادی)، ارائهدهنده عطر شنل شماره ۵ محسوب میشد)، اودره توتو (مدل شمارهٔ ۵ کنونی شانل)، کیرا نایتلی (مدل ارائه کنندهٔ کنونی برای محصول مادموازل کوکو) اشاره کرد.
سرشناسترین و محبوبترین مدل معرّف شنل مریلین مونرو ارائه کنندهٔ شماره ۵ شانل در دهه ۱۹۵۰ (میلادی) بود که تصویر او معرفیکنندهٔ محصولات شماره ۵ است و یکی از مشهورترین آگهیهای تبلیغاتی در میان تمامی آگهیهای شنل محسوب میشود. این تصویر، همچنین در شرح حال تعداد بیشماری از افراد به کار گرفته شده و هنوز هم به عنوان یک پوستر یا یک قطعهٔ هنری به میزان بسیار زیاد به فروش میرسد. همچنین مریلین مونرو بود که شهرت بسیاری را برای عطر شنل به ارمغان آورد.
استفاده از پوست
در دسامبر ۲۰۱۸ شنل اعلام کرد از آن پس استفاده از پوست جانوران کمیابی مانند مار، تمساح، بزمجه، سفرهماهی و خز را کنار میگذارد. زیرا استفاده از پوست این جانوران از نظر اخلاقی روز به روز سختتر میشود. با این تصمیم، نخستین شرکت تولید پوشاک شد که از استفاده از پوست جانوران کمیاب خودداری میکند. به جای آن، شنل بر استفاده از چرم و دیگر محصولات دامپروری تمرکز میکند.
در دسامبر ۲۰۱۸ شنل اعلام کرد از آن پس استفاده از پوست جانوران کمیابی مانند مار، تمساح، بزمجه، سفرهماهی و خز را کنار میگذارد. زیرا استفاده از پوست این جانوران از نظر اخلاقی روز به روز سختتر میشود. با این تصمیم، نخستین شرکت تولید پوشاک شد که از استفاده از پوست جانوران کمیاب خودداری میکند. به جای آن، شنل بر استفاده از چرم و دیگر محصولات دامپروری تمرکز میکند.
Chanel (/ʃəˈnɛl/, French pronunciation: [ʃanɛl]) is a French fashion house that focuses on women"s high fashion and ready-to-wear clothes, luxury goods and accessories. The company is owned by Alain Wertheimer and Gérard Wertheimer, grandsons of Pierre Wertheimer, who was an early business partner of the couturière Coco Chanel. In her youth, Gabrielle Chanel gained the nickname "Coco" from her time as a chanteuse. As a fashion designer, Coco Chanel catered to women"s taste for elegance in dress, with blouses, suits, trousers, dresses, and jewellery (gemstone and bijouterie) of simple design, that replaced the opulent, over-designed, and constrictive clothes and accessories of 19th-century fashion. The Chanel product brands have been personified by male and female fashion models, idols and actresses, including Inès de La Fressange, Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Vanessa Paradis, Nicole Kidman, Jackie Kennedy, Anna Mouglalis, Audrey Tautou, Keira Knightley, Kristen Stewart, Pharrell Williams, Jennie Kim, Cara Delevingne, and Marilyn Monroe.
Chanel is well known for the perfume Chanel No. 5 and the Chanel Suit. Chanel"s use of jersey fabric produced garments that were comfortable and affordable. Chanel revolutionized fashion – both high fashion (haute couture) and everyday fashion (prêt-à-porter) – by replacing structured-silhouettes, based upon the corset and the bodice, with garments that were functional and at the same time flattering to the woman"s figure.
In the 1920s, the simple-line designs of Chanel couture made popular the "flat-chested" fashions that were the opposite of the hourglass figure achieved by the fashions of the late 19th century – the Belle Époque of France (c. 1890–1914), and the British Edwardian era (c. 1901–1919). Chanel used colors traditionally associated with masculinity in Europe, such as grey and navy blue, to denote feminine boldness of character. The clothes of the House of Chanel featured quilted fabric and leather trimmings; the quilted construction reinforces the fabric, the design, and the finish, producing a garment that maintains its form and function while being worn. An example of such haute couture techniques is the woolen Chanel suit – a knee-length skirt and a cardigan-style jacket, trimmed and decorated with black embroidery and gold-coloured buttons. The complementary accessories were two-tone pump shoes and jewellery, usually a necklace of pearls, and a leather handbag.
Chanel is well known for the perfume Chanel No. 5 and the Chanel Suit. Chanel"s use of jersey fabric produced garments that were comfortable and affordable. Chanel revolutionized fashion – both high fashion (haute couture) and everyday fashion (prêt-à-porter) – by replacing structured-silhouettes, based upon the corset and the bodice, with garments that were functional and at the same time flattering to the woman"s figure.
In the 1920s, the simple-line designs of Chanel couture made popular the "flat-chested" fashions that were the opposite of the hourglass figure achieved by the fashions of the late 19th century – the Belle Époque of France (c. 1890–1914), and the British Edwardian era (c. 1901–1919). Chanel used colors traditionally associated with masculinity in Europe, such as grey and navy blue, to denote feminine boldness of character. The clothes of the House of Chanel featured quilted fabric and leather trimmings; the quilted construction reinforces the fabric, the design, and the finish, producing a garment that maintains its form and function while being worn. An example of such haute couture techniques is the woolen Chanel suit – a knee-length skirt and a cardigan-style jacket, trimmed and decorated with black embroidery and gold-coloured buttons. The complementary accessories were two-tone pump shoes and jewellery, usually a necklace of pearls, and a leather handbag.
منبع : wikipedia.org