ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ابعاد پست اینستا؛ انتشار عکس و فیلم با اندازه درست در اینستاگرام

ابعاد پست اینستا؛ انتشار عکس و فیلم با اندازه درست در اینستاگرام

این روزها کمتر کسی است که از وجود اینستاگرام بی‌خبر باشد و از این شبکه اجتماعی پرمخاطب استفاده نکرده باشد. در حال حاضر اینستاگرام با داشتن بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی، بهترین رسانه برای بازاریابی اینترنتی در ایران است که شما نیز می‌توانید از آن برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنید. یکی از انواع محتوایی که می‌توانید در اینستاگرام استفاده کنید، پست است که برای استفاده از آن نیاز است از ابعاد پست اینستا آگاهی داشته باشید تا بتوانید پست‌هایی با کیفیت و مناسب را برای اینستاگرام بسازید.

اینستاگرام اخیراً آپدیت‌های جدیدی داشته است و این آپدیت‌ها باعث شده‌اند تغییرات زیادی در آن ایجاد شود؛ در این مقاله می‌خواهیم بر اساس آخرین آپدیت‌های اینستاگرام، ابعاد پست اینستا را بررسی کنیم و بگوییم که برای پست اینستاگرام چه ابعادی را باید در نظر بگیرید. همچنین اگر از ویدیو برای پیج اینستاگرامتان استفاده می‌کنید به شما توضیح می‌دهیم که برای کاور پست‌های خودتان چه سایزی را باید در نظر بگیرید. اگر به فکر این هستید که در اینستاگرام به صورت حرفه‌ای فعالیت کنید و تولید محتوا را به صورت جدی شروع کنید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم نکات مهمی که درباره ابعاد پست اینستا وجود دارند را بررسی کنیم.

در اینجا مایلم آموزشی را به شما معرفی کنم که میتوانید با مشاهده آن اصول ساخت تصویر برای انتشار در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام را آموزش ببینید. برای دریافت این آموزش که توسط فرادرس به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی فعال در وب فارسی منتشر شده است میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

چرا پست اینستاگرام مهم است؟

اخیراً در اینستاگرام استفاده از قابلیت استوری در اینستاگرام بسیار بیشتر شده است و افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند؛ این موضوع ممکن است باعث شود فکر کنید پست مهم نیست و تنها باید در استوری اینستاگرام فعالیت کنید؛ اما نکته مهمی که وجود دارد این است که پست مزیت‌های مهمی دارد که شما نمی‌توانید آنها را در استوری داشته باشید. در ادامه چند مورد از این مزیت‌ها را بررسی خواهیم کرد:

مزایای انتشار پست در اینستاگرام

1- ماندگاری بیشتر پست اینستاگرام:

اولین نکته مهمی که وجود دارد این است که پست ماندگار است؛ اما استوری 24 ساعت بعد پاک می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید از پست‌ها برای تولید محتواهایی که نیاز به ماندگاری دارند استفاده کنید و سعی کنید مخاطبین خودتان را نسبت به محصولات و خدمات خودتان آگاه و علاقمند کنید. همچنین وقتی مخاطبی برای اولین بار به پیج شما وارد می‌شود، می تواند تمامی پست‌ها را مرور کرده و مشاهده کند و این یعنی شما شانس بیشتری دارید که مخاطبین خودتان را نسبت به کار و محصولاتتان تحت تاثیر قرار دهید.

2- دریافت ورودی از هشتگ‌ها:

یکی از امکانات فوق العاده ای که در پست‌ها دارید، این است که با استفاده از هشتگ گذاری مناسب، شما می‌توانید ورودی های بیشتری در پیج خودتان دریافت کنید و پست شما توسط افراد بیشتری دیده خواهد شد. این امکان اگرچه در استوری هم وجود دارد اما خیلی قوی نیست و در پست چند برابر استوری ورودی جدید دریافت خواهید کرد.

3- دریافت ورودی از اکسپلور:

اگر اهل اینستاگرام‌گردی باشید، احتمالاً با اکسپلور اینستاگرام به خوبی آشنایی دارید و می‌دانید که این بخش اینستاگرام می تواند ورودی‌های بسیار زیادی را برای پیج و پست شما ایجاد کند. اگر پست شما به خوبی نیاز مخاطب را هدف گرفته باشد و کاور مناسبی داشته باشد، می‌توانید در اکسپلور دیده شوید و ورودی‌های بسیار زیادی را جذب کنید تا فالوورهای خودتان را افزایش دهید. این امکان تا به حالا در استوری اینستاگرام وجود ندارد و نمی‌توانید با استوری از طریق اکسپلور ورودی جذب کنید و جذب ورودی از طریق اکسپلور، یکی از مزایای انتشار پست در اینستا است.

4- محتوای طولانی:

گاهی اوقات ممکن است یک بحث را نتوانید در زمان کوتاهی باز کنید و برای مخاطب توضیح دهید، در استوری اینستاگرام شما می‌توانید از قطعات 15 ثانیه‌ای ویدیو استفاده کنید و اگر استوری‌ها زیاد شوند، معمولاً مخاطب آنها را نمی‌بیند و از استوری خارج می‌شود. اما در پست مخاطب خود را برای دیدن ویدیوهای طولانی آماده می‌کند و می‌توانید به راحتی محتواهای طولانی‌تر را در پست قرار دهید تا مخاطب به‌راحتی آنها را مشاهده کرده و جواب سوالات خودش را پیدا کند. این موضوع مزیت دیگری است که پست در اختیار شما قرار می‌دهد و نمی‌توانید این مزیت را در استوری داشته باشید.

5- محتواهای ترکیبی:

یکی از انقلاب‌هایی که در اینستاگرام ایجاد شد، امکان پست اسلایدی تا 10 اسلاید بود. این امکان اجازه می داد که شما بتوانید تا 10 اسلاید عکس یا ویدیو یا ترکیب این دو فرمت را در پست خودتان قرار دهید و این موضوع کمک می کند بتوانید با کیفیت و جزئیات بیشتری محصولات خودتان را به مخاطب معرفی کنید. اگرچه در استوری هم این امکان وجود دارد اما به خاطر عدم ماندگاری استوری، در پست به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و همیشه در معرض دید مخاطب قرار دهید. تا به اینجا در مورد مهم‌ترین مزیت‌های پست اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که به این دلایل پست مهم است و باید برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوید. حالا در ادامه می‌خواهیم به سراغ این موضوع برویم که سایز مناسب پست اینستاگرام را بررسی کنیم و ببینیم که بهترین سایزها برای عکس و ویدیو در پست اینستاگرام چه هستند. پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید.
ابعاد پست اینستا

ابعاد پست اینستا

در ادامه می‌خواهیم ابعاد پست اینستا را بررسی کنیم و ببینیم که با چه ابعادی می‌توانید پست خودتان را منتشر کنید. این ابعاد معمولاً به صورت اشکال مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند و در حالت‌های مختلف پست هم متفاوت هستند. به همین خاطر تک تک این حالت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم و سایزهای مناسب آنها را به شما می‌گوییم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

1- ابعاد پست اینستا مربعی:

اولین حالت که رایج‌ترین حالت پست در اینستاگرام است، حالت مربعی است. در این حالت سایز پست به گونه‌ای است که به صورت یک مربع نمایش داده می‌شود و می‌توانید به‌راحتی پست‌های خودتان را در این حالت طراحی کنید. در پست‌های اسلایدی تنها حالتی که وجود دارد مربعی است و نمی‌توانید پست‌هایی با سایزهای دیگری که در ادامه می‌گوییم را به صورت اسلایدی منتشر کنید. پس حواستان باید به این موضوع نیز باشد. اگر از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای تولید محتوا استفاده می‌کنید، برای تولید پست مربعی نیاز است که حالت 1:1 را انتخاب کنید تا به صورت مربعی طراحی شود. همچنین برای کاور چنین پستی نیز همان اندازه 1:1 را انتخاب کنید تا کاور به بهترین شکل در پیج شما نمایش داده شود.

2- ابعاد پست افقی اینستاگرام:

دومین حالت پست اینستاگرام، حالت افقی است. در این حالت شما باید پست خودتان را به صورتی طراحی کنید که به صورت افقی نمایش داده شود. این حالت مانند پست‌هایی است که در سایت‌های یوتیوب و آپارات نیز منتشر می‌شوند. برای اینکه از این حالت استفاده کنید باید در نرم‌افزارهای ادیت ویدیو، حالت 16:9 را انتخاب کنید تا پست شما به صورت افقی طراحی شود. البته مشکلی که برای این ابعاد پست اینستا وجود دارد، این است که چون اینستاگرام برای این سایز بهینه نشده است، اگر پست خودتان را با این سایز طراحی کنید، احتمال این وجود دارد که در هنگام دیده شدن پست شما، پست بعدی نیز پخش شود و این موضوع باعث شود که پست شما به راحتی دیده نشود و مخاطب از دیدن آن منصرف شود.

به همین خاطر توصیه ما این است که سعی کنید تا جای ممکن، از این سایز استفاده نکنید. این نکته را هم باید به شما بگوییم که اگر می‌خواهید از این سایز پست استفاده کنید، باید کاور خودتان را به صورت مربعی طراحی کنید و آن را در وسط ویدیو خودتان قرار دهید تا به خوبی در پیج نمایش داده شود. اگر کاور شما مربعی نباشد، در اینستاگرام به صورت ناقص نمایش داده خواهد شد و این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی ظاهر پیج شما بگذارد.

3- پست اینستاگرام عمودی:

یکی دیگر از ابعاد رایج پست اینستاگرام که اخیرا زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، پست عمودی در اینستاگرام است. در این نوع پست شما دو سایز متفاوت دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید. وقتی شما لایو برگزار می‌کنید و می‌خواهید لایو خودتان را در پیج ذخیره کنید، معمولاً با ابعاد پست اینستا ذخیره می‌شود و مخاطبان می‌توانند به صورت عمودی پست شما را مشاهده کنند. یکی از سایزهایی که در حالت عمودی رایج است سایز 9:16 است که همان ابعاد استوری اینستاگرام است و با این ابعاد شما می‌توانید ویدیوهای خودتان را طراحی کرده و منتشر کنید. این حالت باعث می‌شود که مخاطب به‌راحتی بتواند پست را مشاهده کند و از دیدن آن در سایز بزرگ لذت ببرید.

معمولاً ویدیوهایی که بالای 1 دقیقه هستند به این صورت و با این سایز در اینستاگرام منتشر می‌شوند و مخاطب می‌تواند آنها را مشاهده کند. سایز دیگری که برای حالت عمودی وجود دارد، سایز 4:5 است که اخیرا در حال رایج شدن است و افراد بیشتری از این سایز استفاده می‌کنند. این سایز به این خاطر مناسب است که هم مانند حالت افقی کوچک نیست و هم به‌راحتی توسط مخاطب دیده می‌شود و مشکلی برای آن وجود نخواهد داشت. البته ویدیوهای زیر یک دقیقه یا عکس‌ها را می‌توانید در این سایز منتشر کنید و ویدیوهای طولانی‌تر امکان انتشار با این سایز را ندارند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای انتشار ویدیو در این سایزها نیاز است که کاور شما همان حالت مربعی را داشته باشد تا در پیج به درستی نمایش داده شود و مشکلی بابت نمایش وجود نداشته باشد.
نحوه قرار دادن کاور اینستاگرام

نحوه قرار دادن کاور اینستاگرام

تا به اینجا در مورد ابعاد پست اینستا صحبت کردیم و گفتیم که چه ابعادی برای پست اینستاگرام وجود دارد و چطور می‌توانید از هرکدام از این ابعاد استفاده کنید. حالا می‌خواهیم در مورد موضوع مهم کاور پست صحبت کنیم. خیلی از افراد در اینستاگرام با اهمیت کاور آشنا نشده‌اند و به همین خاطر اهمیتی برای کاور پست قائل نیستند؛ این موضوع باعث می‌شود که پست‌های این افراد بازدید بسیار کمتری را دریافت کند و نتوانند آن طور که باید دیده شوند. باید بدانید که کاور مهم‌ترین بخش برای جذب مخاطب جهت دیدن پست شما است و اگر کاور مناسبی برای پست خودتان انتخاب نکنید، مخاطب ترغیب نمی‌شود روی ویدیو شما کلیک کند و آن را مشاهده کند.

همچنین اگر پست شما کاور مناسبی نداشته باشد و وارد اکسپلور شود، نمی‌تواند ورودی زیادی دریافت کند و شانس آن برای دیده شدن بسیار پایین خواهد بود. پس نیاز است که وقت کافی برای کاور ویدیوهای خودتان بگذارید و سعی کنید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. همانطور که تا اینجا متوجه شده‌اید، ابعاد پست اینستا می‌تواند متفاوت باشد؛ اما سایز کاور در حالت‌های مختلف پست ثابت است و باید به صورت مربعی یا همان 1:1 باشد. در این صورت به درستی در پیج شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید به خوبی کاور را در پیج خودتان نمایش دهید.

برای اینکه بتوانید از کاور در اینستاگرام استفاده کنید، برای پست‌هایی که به صورت 1 دقیقه‌ای هستند یا به صورت اسلایدی قرار می‌گیرند، نیاز است که کاور را به صورت مربعی طراحی کنید و هنگام تدوین ویدیو، کاور را در ابتدای ویدیو قرار دهید و زمان آن را روی 1 ثانیه تنظیم کنید تا به‌درستی در اینستاگرام نمایش داده شود. اما برای ابعاد افقی اینستاگرام نیاز است که کاور خودتان را به صورت مربعی طراحی کنید و در مراحل بارگزاری ویدیو، آن را از گالری انتخاب کنید تا به عنوان کاور ویدیوی شما قرار بگیرد و به درستی نمایش داده شود.

گاهی اوقات ممکن است سایز کاور را به خوبی رعایت کرده باشید و مشکلی در این مورد نداشته باشید، اما پست شما به درستی در پیج نمایش داده نشود؛ در این حالت هنگام قرار دادن پست می‌توانید به قسمت advanced settings مراجعه کنید و در قسمت کاور، تنظیمات موردنیاز برای نحوه نمایش کاور پست را انجام دهید تا بتوانید به‌خوبی آن را در پیج خودتان نمایش دهید و از به وجود آمدن ظاهری نامناسب در پیج خود جلوگیری کنید.
روش انتخاب ابعاد پست اینستا

جمع‌بندی

همانطور که میدانید امروزه استفاده کردن از شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار به یک مدل درآمدزایی پرسود و پرطرفدار تبدیل شده است. با توجه به این موضوع شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز نقش پررنگی در فضای کسب و کارهای آنلاین دارد و هرکسی میتواند با راه اندازی یک پیج اینستاگرامی و معرفی محصولات، خدمات و... خود به کسب درآمد بپردازد. در صورتی که شما هم تمایل دارید تا از این شبکه اجتماعی پرطرفدار کسب درآمد کنید پیشنهاد میکنیم به آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس مراجعه کنید. در این آموزش میتوانید هرآنچه که برای راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی لازم است بدانید را آموزش ببینید و اقدام به تاسیس کسب و کار خود و درآمدزایی از آن کنید.
در این مقاله در مورد ابعاد پست اینستا صحبت کردیم و گفتیم که در اینستاگرام چه ابعادی برای پست وجود دارند و هرکدام از این ابعاد برای چه نوع پستی مناسب است. همچنین با هم بررسی کردیم که چرا پست اینستاگرام مهم است و بهتر است حتماً از آن به درستی استفاده کنید. در بخش بعدی گفتیم که کاور را چطور می‌توانید به شکلی بهینه در پیج اینستاگرام خودتان استفاده کنید و به درستی در پیج نمایش دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل با ابعاد پست اینستا آشنا شوید و از این به بعد پست‌های حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تری را در اینستاگرام خودتان منتشر کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و جذاب بوده باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
پیش بینی قیمت شیبا اینو در بازار ارز (ارزش خرید دارد؟)
بهترین وام سال جدید (معرفی وام‌های مختلف بانک‌ها)
میم کوین‌ها و سود میلیون دلاری در چند هفته!
قیمت جدید آپارتمان در چیتگر (لیست قیمت بهار امسال)
پرفروش ترین جاروبرقی ایران در سال 1403 (جدیدترین لیست)
آخرین قیمت طلا و سکه (کاهش قیمت سکه همچنان ادامه دارد)
قیمت محصولات هایما (سقوط قیمت هایما ۸S مدل 1403)
پیش‌ بینی قیمت سکه (قیمت سکه و طلا کاهش یافت!)
مقایسه گلکسی A55 با ردمی نوت 13 پرو پلاس (شیائومی بخریم یا سامسونگ؟)
قیمت مرسدس در دبی (لیست ارزانترین بنزهای دبی را ببینید!)

ثبت نظر شما