آموزش برگرداندن پیج حذف شده اینستاگرام — 3 روش تست شده و کاملاً کاربردی
امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از فضای مجازی استفاده نکند. اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی است که در بین مردم محبوب و پرطرفدار است. تعدادی از کاربران به توسعه کسب و کار میپردازند و تعدادی برای سرگرمی و به اشتراک گذاشتن مطالب در این شبکه فعالیت دارند. شاید برایتان اتفاق افتاده است که به هر دلیلی مجبور به حذف اینستاگرام شده باشید و بخواهید دوباره به پیج حذف شده برگردید. در پست برگرداندن پیج حذف شده اینستاگرام چندین روش برای برگشت به اکانت قبلی آموزش خواهیم داد. در ادامه لازم است اصطلاحات و مفاهیم موجود در اینستاگرام را بطور مختصر توضیح دهیم پس با حوصله با ما همراه باشید.اصطلاحات اینستاگرام
page: حساب کاربری ایجاد شده در اینستاگرام دارای صفحه است، که در این صفحه یا پیج محتواهایی به صورت پست و استوری منتشر میشود.
follow: کلمه فالو زمانی به کار میرود که کاربری، کاربر دیگر را دنبال کند یا به اصطلاح فالو کند.
following: فالوینگ در صفحه ی پروفایل هر صفحه وجود دارد. با مشاهده تعداد فالوینگ ها خواهید دید که کاربر چه تعداد پیج را دنبال میکند.
follower: در کنار فالووینگ گزینه دیگری نیز به اسم فالوور وجود دارد. تعداد فالوورهای هر صفحه یا پیج نشان میدهد چه تعداد افرادی این پیج را دنبال میکنند.
Unfollow: اگر پیجی را دنبال میکنید که دیگر محتوای جذابی share نمی کند یا دیگر فعالیتی ندارد و می خواهید آن صفحه را دیگر دنبال نکنید، آن پیج را به اصطلاح آنفالو میکنید. به صفحه مورد نظر وارد شده و با انتخاب گزینه Unfollow صفحه را از فالوینگ های خود خارج کنید.
Report: ریپورت از امکانات اینستاگرام است که برای امنیت کاربران و پیشگیری از انتشار محتوای نامناسب ایجاد شده است. اگر مشکلی هم در استفاده از اینستاگرام به وجود آمد می توانید گزارش یا ریپورت کنید.
block: بلاک نیز به نوعی برای راحتی کاربران اینستا قرار داده شده است؛ یعنی اگر شخصی مزاحمت ایجاد میکند، میتوانید با بلاک کردن صفحه او کاری کنید که نتواند پیامی برای شما ارسال کند. اگر پیج کاربری را بلاک کنید پست و استوری های وی نیز برای شما نشان داده نمی شود و همچنین پست و استوری شما برای طرف مقابل نشان داده نمی شود.
Comment: کامنت برای نوشتن نظر یا دیدگاه است که زیر هر پست نوشته میشود و به تازگی الگوریتم های اینستاگرام به تعداد کامنت هایی که زیر هر پست نوشته می شود، تأکید دارد.
Like: لایک در زبان فارسی به معنی پسندیدن است. در هر پستی که منتشر میشود علامت قلب وجود دارد که وقتی آن را لمس میکنید به رنگ قرمز در میآید و این یعنی شما آن پست را لایک کردید.
هشتگ: هشتگ با علامت # نشان داده میشود. زمانی که روی هشتگ ها ضربه می زنید محتواهایی که با واژه مرتبط هستند برای شما نمایش داده می شود.
با کمک آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام که در فرادرس منتشر شده است، می توانید محتواهای جذاب و کاربر پسندی را برای انتشار در شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام طراحی و تولید کنید.
فالور فیک چیست؟
قبل از تعریف فالور فیک باید بدانید پیج فیک چیست؟ اصولاً به اکانت هایی که به صورت غیر واقعی وجود دارند پیج فیک می گویند. در پیج های فیک نام کاربری، عکس پروفایل و محتوای منتشر شده مرتبط نیستند. پیج هایی که برای اهداف شغلی و کسب و کار ایجاد میشوند، اغلب برای جلب اعتماد فالوورها، از فالوور فیک استفاده میکنند. کاربران نیز در مرحله اول به تعداد فالوور پیج نگاه می کند و صاحب پیج به جای تلاش برای جذب فالوور از راه حل سادهی خرید فالور فیک استفاده میکند.شاید در کوتاه مدت به نظر خوب برسد اما در بلند مدت باعث بی اعتمادی و پایین آمدن بازدهی پیج خواهد شد. درست است که در زمان کوتاه می توانید تعداد فالوور را چندین برابر کنید و افراد به دلیل تعداد زیاد فالوورها پیج را فالو کنند اما این موضوع تنها گزینه اعتماد نیست. کاربرانی که وارد پیج خواهند شد به تعامل پیج و محتوا نیز اهمیت میدهند. برای مثال زمانی که فالوور شما 100k است و تعداد لایک و کامنت ها با تعداد فالوورها متناسب نیست، نه تنها اعتماد کاربران خود را از دست میدهید بلکه امکان دارد بلاک یا ریپورت شوید.
علاوه بر این برای اینکه از طرف فالور فیک لایک و کامنت بخرید باید هزینه زیادی صرف کنید تا فالوور واقعی به نظر برسد. گذشته از مطالب گفته شده الگوریتم اینستاگرام مخالف فالوور فیک است. وقتی اینستاگرام پیج ها را برـرسی می کند و متوجه جعلی بودن فالور پیج می شود، پست های موجود در اکسپور اینستاگرام حذف خواهد شد. همه مطالب گفته شده در بلند مدت باعث می شود فالوورهای واقعی نیز از پیج خارج شوند و اینگونه باعث شکست کسب و کار شما خواهد شد. به طور خلاصه می توان گفت فالور جعلی یا همان فالوور فیک مزیت خاصی ندارد بلکه باعث هزینه اضافی و عدم اعتماد فالورها می شود.
تولید محتوا در اینستاگرام
بررسی ها نشان میدهد که کیفیت محتوا در کنار تداوم آن از عوامل موفقیت برای صفحه اینستاگرامی به شمار میرود. شما می توانید با تولید محتوای با کیفیت به جذب مخاطب اقدام کنید. بدیهی است که هر چقدر محتوا جذاب و حرفه ای باشد تعامل فالوورها نیز بیشتر می شود و در نهایت پیج بیشتر دیده خواهد شد. برای اینکه در اینستاگرام موفق عمل کنید ابتدا هدف و سپس سلیقه مخاطبینتان را بشناسید.اگر بتوانید برند یا پیج خود را به درستی معرفی کنید و تعامل بیشتر با مخاطب داشته باشید و در نهایت آنها را به مشتری ثابت و همیشگی تبدیل می کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید برای منتشر کردن پست یا استوری وقت مشخصی تعیین کنید. با داشتن تقویم محتوا هم در وقت صرفه جویی میشود و حضور خود در اینستاگرام را به درستی مدیریت میکنید.
همکاری کردن با اینفلوئنسرها یکی از راه های میانبر است که برای دیده شدن پیج به شما کمک خواهد کرد. افراد در کسب و کارهای مختلف و در کنار تولید محتوای مناسب و با صرف هزینه برای صفحات خود مخاطب جذب میکنند. یعنی افرادی که فالوور بیشتری دارد همکاری کنید و در مقابل پرداخت هزینه تبلیغ، سریع تر به هدف برسید.
استفاده به جا از هشتگ راهی مناسب و بدون هزینه برای دیده شدن بیشتر پست شماست. نسبت به موضوع پست بهترین هشتگ را پیدا کنید و از آن برای دیده شدن نهایت استفاده را بکنید. همچنین به خاطر بسپارید مخاطبین به کپشن پست هم دقت می کنند. در کپشن پست توضیح دهید در باره چه موضوعی صحبت می کنید.
ایده های مناسب برای تولید محتوا
ایده های مختلفی وجود دارد که برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده میشود.- کد تخفیف: حراجی و گذاشتن کد تخفیف مخصوصاً برای فالورهای اینستاگرامی باعث می شود افراد یشتری به خرید کردن ترغیب شوند.
- محتوای آموزشی: منتشر کردن محتوای آموزشی نیز ایده ی مناسبی برای تولید محتوا میباشد. برای مثال معرفی کردن نقاط توریستی یک شهر یا آموزش غذاها یا دسرها و غیره.
- محتوای وبسایت: می توانید از شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتواهای تازه استفاده کنید. اطلاع رسانی درباره پست یا مقاله هایی که در وب سایت به تازگی منتشر شده اند، تعامل مخاطب با شما را در سایت و سئو بالا می برد.
محدودیت فعالیت در اینستاگرام
همچنین تعداد کامنت های روزانه نیز بیشتر از 150 تا 200 نباشد. در صورت رعایت نکردن به احتمال خیلی زیاد با محدودیت اینستاگرام مواجه خواهید شد. محدودیت های اینستاگرام شامل پست و استوری نیز میباشد. به طور میانگین تعداد 100 استوری و 25 پست را می توانید در پیج خود به اشتراک بگذارید.
در پیج های بزرگ اغلب با مشکل ریپلای کرن دایرکت ها مواجه میشوند. طبق گفته ها نمی توانید روزانه به بیشتر از 100 تا اکانت دایرکت بدهید. تعداد تگ مجاز 20 اکانت میباشد و تعداد کاراکتر در کپشن هر پست 2200 کاراکتر است. این محدودیت در بیوی اکانت بین 120 تا 150 کاراکتر است.
دلایل حذف اکانت اینستاگرام
برای اینکه با حذف اکانت توسط اینستاگرام مواجه نباشید، قوانین این برنامه را باید رعایت کنید. اولین قانون اینستاگرام برای استفاده از این اپلیکیشن داشتن سن بالای 13 سال است. مطالبی که به اشتراک میگذارید نباید حاوی تصاویر خشونت بار، برهنه، پورنوگرافی باشد. کاربری که در اینستاگرام پیج دارد، باید از تهدید و جعل هویت افراد خودداری کند و اطلاعات حساب کاربری خود را حفظ کند.
روش اول نحوه بازیابی اکانت حذف موقت اینستاگرام
روش دوم ریست رمز عبور فراموش شده
روش سوم بازیابی اکانت اینستاگرام
در مرحله بعدی فرمی را به شما نشان میدهد که باید اطلاعات خود را وارد کنید. در فیلد full name نام دقیق خود را وارد میکنید و در فیلد Your Instagram Username نام دقیق اکانت اینستاگرام خود را بنویسید. در انتها از شما پرسیده می شود از چه کشوری در تماس هستید و در بین لیست اسامی کشورها IRAN یا هر کشوری که زندگی می کنید را وراد کنید. بعد از اینکه فرم را ارسال کردید به احتمال زیاد ظر مدت 48 ساعت ایمیلی به شما ارسال خواهد شد که حاوی دستورالعمل و کدی از اعداد یا حروفات خواهد بود.
طبق دستور باید در برگه A4 یا کاغذ سفید کدی که در ایمیل به شما فرستاده شد، نام و نام کاربری را به صورت دستی و خوانا بنویسید و به عنوان صاحب اکانت عکس سلفی همراه با برگه نوشته شده بگیرید. عکس گرفته شده را برای تیم پشتیبان از طریق ایمیل می فرستید. وقتی هویت شما تأیید شد ایمیلی همراه با لینک برای بازگردانی صفحه اینستاگرام حذف شده دریافت خواهید کرد و به اکانت خود وصل میشوید.