ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

کشیشی که همزمان با 25 زن ازدواج کرده بود بازداشت شد

کشیشی که همزمان با 25 زن ازدواج کرده بود بازداشت شددو کشیش یک فرقه مسیحی در کانادا بدلیل چند همسری مجرم شناخته شدند.

وینستون بلک مور ۶۰ ساله و جیمز اولر ۵۳ ساله داماد و معاون سابق او توسط دادگاه عالی استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا به ۵ سال زندان محکوم شدند.

به گفته داگاه مشخص شده است که آقای بلک مور همزمان با ۲۵ زن ازدواج کرده و ۱۴۵ فرزند دارد. جیمز اولر، جانشین او نیز در این جامعه کوچک مذهبی واقع در «بونتیفول» ۵ همسر داشته است.

در روند طولانی محاکمه، وینستون بلک مور هیچگاه ازدواج با چندین زن را انکار نکرد و آن‌ را بخشی از باور مذهبی خود خواند. به گفته او این باور مذهبی آنها را به «ازدواج آسمانی» دعوت می کند.

بر اساس ماده ۲۹۳ قانون کیفری کانادا چند همسری جرم محسوب می شود و هر کدام از این دو رهبر مذهبی با حکم ۵ سال زندان روبرو هستند.

فرقه کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان واقع «بونتیفول» در جنوب غربی بریتیش کلمبیا از سال ۱۹۴۶ تاسیس شده و ۱۵۰۰ عضو دارد. این فرقه در ایالات متحده نیز حدود ۱۰ هزار عضو دارد.

در دهه ۹۰ میلادی پلیس استان بریتیش کلمبیا تحقیقات خود را در مورد این فرقه و رهبران آن آغاز کرد. سال ۲۰۰۲ وینستون بلک مور از رهبری این فرقه کناره گیری کرد و جیمز اولر جانشین او شد.

پس از دو دهه تحقیقات درباره رواج چند همسری و سواستفاده جنسی و قاچاق کودکان در میان اعضای این فرقه، این دو رهبر مذهبی در سال ۲۰۱۴ به اتهام تعدد زوجات محکوم شدند.

در مدت طولانی محاکمه این افراد بحث جرم بودن چند همسری و مغایرت آن با آزادی مذاهب مطرح و شکایاتی علیه این قانون به دادگاه ارائه شد. اما سال ۲۰۱۱ دادگاه عالی بریتیش کلمبیا این قانون را از قوانین بنیادین کشور توصیف و چند همسری را جرم اعلام کرد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.