ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

یک زیردریایی ارتش آرژانتین، گم شد!

یک زیردریایی ارتش آرژانتین، گم شد!یک زیردریایی ارتش آرژانتین با ۴۴ سرنشین خود در اقیانوس اطلس ناپدید شده است. حدود سه روز است که تماس با این زیردریایی قطع شده و بدی آب و هوا نیز عملیات جست‌وجو را دشوار کرده است.

نیروی دریایی آرژانتین در جست‌وجوی یک فروند زیردریایی خود است که از روز چهارشنبه ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) تا کنون در آب‌های جنوبی اقیانوس اطلس ناپدید شده است.
معرفی کامل کشور آرژانتین (Argentina)
انریکه بالبی، سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین در کنفرانسی خبری در روز جمعه ۱۷ نوامبر گفته بود: «بیش از ۴۸ ساعت است که هر گونه تماس با زیردریایی سن خوان که ۴۴ سرنشین داشت قطع شده است.»

این زیردریایی ۶۵ متر طول داشت، از نوع "تی‌آر ۱۷۰۰" بود و در شهر امدن (Emden) آلمان ساخته شده بود. زیردریایی "سن خوان" از سال ۱۹۸۳ به آب انداخته شد.

"سن‌ خوان" بیش از یک هفته پیش برای گشت‌زنی راهی آب‌های شهر اوشوییا در نزدیکی جنوبی‌ترین نقطه آرژانتین شد. این زیردریایی سه روز بعد راه بازگشت به پایگاه اصلی خود در "مار دل پلاتا" در حدود ۲۴۰ کیلومتری جنوبی بوئنوس آیرس را پیش گرفت و در همین مسیر ناپدید شد.

نیروی دریایی آرژانتین از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۶ نوامبر با دو رزمناو و یک ناوشکن جست‌وجو برای یافتن زیردریایی ناپدیدشده را آغاز کرد. یک هواپیما نیز در این عملیات شرکت دارد.

انریکه بالبی، سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین می‌گوید، شرایط نامساعد جوی عملیات جست‌وجو را با مشکل مواجه کرده است. به گفته او، عملیات جست‌وجو در حوالی آخرین محلی که با زیردریایی تماس گرفته شده تا کنون نتیجه‌ای به بار نداده است.

او افزود، این زیردریایی برای چند روز آذوقه دارد و در صورت بروز مشکلات ارتباطی نیز می‌تواند به راه خود ادامه دهد. بالبی افزود، احتمال داده می‌شود که "سن خوان" دچار نقص فنی، مثلا در سیستم‌های الکترونیکی شده باشد که در این صورت طبق پروتکل نیروی دریایی، باید به سطح آب بیاید.

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.