ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

ماجرای افشاگری که 6 سال است در یک ساختمان اسیر شده است

ماجرای افشاگری که 6 سال است در یک ساختمان اسیر شده استاکوادور که سفارتش در لندن به جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس پناه داده است می‌گوید تلاش‌هایش برای خارج کردن آقای آسانژ از این سفارت‌خانه حتی پس از اعطای شهروندی به او، بی‌نتیجه مانده است. ماریا فرناندا، وزیرخارجه این کشور می‌گوید دولت بریتانیا تمایلی برای مذاکره در این باره نشان نمی‌دهد.

جولیان آسانژ، از سال ۲۰۱۲ و پس از آن که در سوئد به اتهام آزارجنسی و تجاوز مورد تعقیب قرار گرفت به سفارتخانه اکوادور در لندن پناه برده است؛ اقدامی که خودش می‌گوید از بیم تلاش آمریکا برای استرداد او صورت داده است.

اکوادور پس از قبول پناهندگی آقای آسانژ، اخیرا به او امتیاز شهروندی این کشور را اعطا کرد به این امید که با ایجاد مصونیت برای آقای آسانژ مقدمات خروج او از برتانیا را فراهم کند.

اما اکنون وزیر خارجه اکوادور می‌گوید مقامات بریتانیا گفته‌اند آقای آسانژ برای حاضر شدن در برابر دادگاه باید از سفارت اکوادور خارج شود و چون مصونیت دیپلماتیک ندارد، نمی‌توانند به او اجازه خروج از خاک بریتانیا بدهند.

بریتانیا هفته گذشته با صدور حکم جلب آقای آسانژ به ماموران اجازه داد به محض خروج او از محوطه سفارت اکوادور او را بازداشت کنند.

همزمان ماریا فرناندا، وزیر خارجه اکوادور گفته: "در ارتباط با میانجی‌گری در این قضیه، باید رو راست بگویم که موفق نبودیم چرا که برای پیدا کردن راه حل باید هر دو طرف قدم پیش بگذارند. اکوادور آماده است اما طرف دیگر آماده به نظر نمی‌رسد.

خانم فرناندا گفته با وجود این، کشورش به تلاش‌ها برای حل این بحران ادامه خواهد داد.

در همین حال، یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفته: "اکوادور راه حل این قضیه را می داند و آن این است که آسانژ باید سفارتخانه این کشور را ترک کند تا در برابر محکمه برای دفاع از خود حضور یابد."

همزمان بریتانیا می گوید چون قرارداد استرداد مجرمان میان بریتانیا و اکوادور وجود ندارد، ماموران این کشور حق بازداشت آقای آسانژ در داخل محوطه سفارت اکوادور در لندن را ندارند اما همزمان چون جولیان آسانژ دیپلمات اکوادوری نیست، نمی تواند مصونیت قضایی داشته باشد و باید در خاک بریتانیا به دادگاه برود.

اکوادور پس از آن ه در ماه دسامبر گذشته آقای آسانژ به شهروندی کشورش پذیرفت، از بریتانیا خواست که موقعیت دیپلماتیک آقای آسانژ را به رسمیت بشناسد اما بریتانیا با رد این درخواست خواستار خروج آقای آسانژ از سفارتخانه اکوادور شد.

این در حالی است که سوئد تحقیق در مورد ادعای آزار جنسی علیه آقای آسانژ را متوقف کرده اما او همچنان نگران است که در صورت خروج از سفارت اکوادور، بازداشت و به علت انتشار مدارک محرمانه آمریکا به دولت این کشور تحویل داده شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.