ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

پلیس ترکیه در جستجوی افرادی‌ست که تی‌شرت‌ HERO می پوشند می گردد

پلیس ترکیه در جستجوی افرادی‌ست که تی‌شرت‌ HERO می پوشند می گرددنیروهای امنیتی ترکیه در جست‌و‌جوی تی‌شرت‌هایی هستند که به جنبش فتح‌الله گولن نسبت داده شده‌اند. ترکیه این جنبش را غیر قانونی می‌داند و به دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته متهم می‌کند.

سی‌ان‌ان ترک می‌گوید پلیس ترکیه در ده روز گذشته نزدیک به سی نفر را به خاطر پوشیدن این تی‌شرت‌ها که رویش کلمه "قهرمان" ( HERO) نقش بسته، بازداشت کرده است.

این شبکه تلویزیونی می‌گوید بازداشت‌ها در این ارتباط همچنان ادامه دارد. سی‌ان‌ان ترک گفته است شماری از بازداشت‌شدگان در صدد شرکت در امتحانات دانشگاه و شماری هم در پردیس‌های دانشگاهی بودند که بازداشت شدند. پلیس ترکیه در جستجوی افرادی‌ست که تی‌شرت‌ HERO می پوشند می گردد
به نظر می‌رسد بازداشت‌ها پس از آن آغاز شد که گوکان گوچلو، یک سرباز پیشین ارتش که متهم به شرکت در کودتای نافرجام سال پیش شده، در جلسه دادگاهش با تی‌شرتی شرکت کرد که روی آن کلمه "قهرمان" دیده می‌شد.

دولت ترکیه آقای گولن را که در آمریکا است، متهم کرده در این کودتا دست داشته است، اتهامی که آقای گولن آن را رد می‌کند.

جنبش مرتبط با آقای گولن در ترکیه یک سازمان تروریستی قلمداد می‌شود و پوشیدن تی‌شرت‌هایی که رویش قهرمان نوشته شده به معنای حمایت از گولن و کودتا قلمداد می‌شود.

روزنامه صباح که هوادار دولت است نوشته که کلمه قهرمان به زبان ترکی می‌تواند مخفف عبارت "باشد که روحانی محبوب برکت دهد" که روحانی مورد نظر می‌تواند فتح‌الله گولن باشد. این روزنامه نوشته که هواداران گولن در ارتباطات خود معمولا از نمادها استفاده می‌کند.

روزنامه جمهوریت که مخالف دولت است نوشته که این تی‌شرت‌ها تا پیش از این جنجال به قیمت ۱۵ لیر (۴ دلار آمریکا) به فروش می‌رفتند اما اکنون دیگر در بازار وجود ندارند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.