ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟

واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟در روز غول‌کشی در جام‌جهانی روسیه، پس از اینکه سوئیس، برزیل را متوقف کرد، تیم مکزیک توانست در یک نمایش شگفت‌انگیز، آلمان چهار ستاره و مدافع عنوان قهرمانی را یک بر هیچ شکست دهد.

آلمان در کنار ایتالیا و برزیل به طور سنتی از پرطرفدارترین تیم‌‌های ملی در میان فوتبال‌دوستان ایرانی است. طرفداری از این دست تیم‌‎ها، دیگر فقط مختص به مردم کشور خودشان نیست. طرفداری از تیم‌های ملی صاحب‌سبک و قهرمان جهان در میان سایر فوتبال‌دوستان دنیا هم شایع است، دست‌کم در میان فوتبال‌دوستانی که تیم‌ملی کشورشان، نتوانسته چندان در سطح اول دنیا عرض اندام کند.

پیش از نخستین بازی آلمان در مرحله گروهی، مشخص شد که تیم داوری این بازی ایرانی است. سه داور که قضاوتشان در این بازی برای ایرانیان، فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون آسیا هم اهمیتی دوچندان پیدا می‌کرد، چرا که با توجه به پرطرفدار بودن آلمان، قهرمان دوره پیش و مکزیک، پای ثابت ادوار جام‌جهانی، می‌شد پیشبینی کرد که این مسابقه پربیننده‌ای خواهد بود.

چه شد که فغانی گل کرد

اما چرا داوری فغانی در این بازی ناگهان در شبکه‌های اجتماعی غیرفارسی و پاتوق‌های آنلاین خوره‌های فوتبال در جهان هم گل کرد؟ همه چیز به برخوردی برمی‌گردد که در صحنه‌ای که تونی کروس هافبک وسط رئالی تیم‌ملی آلمان فکر می‌کرد روی او خطا شده، فغانی خطای هَند خودش را اعلام کرد. کروس که از کوره در رفته بود داشت تقریبا در صورت داور میدان اعتراض می‌کرد که فغانی دست‌هایش را روی سینه او گذاشت و به آرامی او را عقب زد و رعایت فاصله مجاز با داور را به او یادآوری کرد.

واکنش‌ها به این حرکت در شبکه‌های اجتماعی در دنیا تقریبا مثبت بود. حرکت فغانی، نشانی واضح از داوری مقتدر قلمداد شد که مقهور ستاره‌ها نمی‌شود و به آنها یادآوری می‌کند که رئیس میدان کیست.واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟
ترجمه: به جز گلی که نتیجه را یک بر هیچ رقم زد. این صحنه داوری موردعلاقه‌ام در نیمه اول بازی است.
واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟
ترجمه: ..... کروس یک کم زیادی به داور نزدیک شده. کروس کنترل؟ [با عصبانیت تونی کروس و کروز کنترل شوخی کرده]
واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟
ترجمه: آلمان-مکزیک، علیرضا فغانی. اینجا رویکرد داور بسیار تهاجمی است. داوران نباید به این طریق بازیکنان را لمس کنند. آنها باید بتوانند حرفشان را با حالت بدن و کلمات به بازیکنان بزنند. البته داور می‌تواند بازیکنان را با حالت دوستانه و عادی لمس کند.

از اندونزی با عشق

چندین توییت درباره فغانی هم که با استقبال زیاد کاربران مواجه شده، به زبان اندونزیایی توییت شده است. کشوری که فغانی در فصل گذشته در شش بازی از لیگ یک آن سوت زده و برای اندونزیایی‌های فوتبال‌دوست غریبه نیست و لابد خودشان را هم در این «افتخار» سهیم می‌دانند.
واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟
ترجمه: داوری که مسابقه آلمان مقابل مکزیک را قضاوت کرد، علیرضا فغانی از ایران است. او از جمله داوران خارجی بود که در فصل گذشته در لیگ اندونزی سوت زده‌اند.
واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟
اما نظر همه در مورد داوری فغانی مثبت نبود. اما به نظر می‌رسد هم‌زبان‌ها و هم‌وطنان راحت‌تر و خودمانی‌تر از یک داور ایرانی انتقاد می‌کنند.
واکنش ها به درگیری علیرضا فغانی و تونی کروس / فغانی بهترین داور جام جهانی؟
تقریباً همه‌ی خبرگزاری‌ها و کانال‌های تلگرامی گفتن #فغانی اول شده. این نتایج رده‌بندی داوراست ولی نه از دید کارشناسا. یه نگاه به تعداد آرا بندازید متوجه میشید کار خود ایرانی‌هاست
منبع : BBC - twitter.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.